Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan jag få paus från krångel någon himla gång?
Är så himla trött på det nu.

I går var jag hundra på att soffan skulle komma, kollade på Ikea när inget hände och nej den skulle komma idag.
Nu håller jag på och stressa hem och tänkte kolla status på leveransen, har fått sms under eftermiddagen och det står att den packas osv.
Nu när jag kollar står det 10e juni?

Jag blir så jävla ledsen. Jag ger snart upp med att göra något alls med lägenheten. Säljer skiten. Flyttar tillbaka till mamma. Hon hade rätt. Jag klarar det inte.
 
Kan jag få paus från krångel någon himla gång?
Är så himla trött på det nu.

I går var jag hundra på att soffan skulle komma, kollade på Ikea när inget hände och nej den skulle komma idag.
Nu håller jag på och stressa hem och tänkte kolla status på leveransen, har fått sms under eftermiddagen och det står att den packas osv.
Nu när jag kollar står det 10e juni?

Jag blir så jävla ledsen. Jag ger snart upp med att göra något alls med lägenheten. Säljer skiten. Flyttar tillbaka till mamma. Hon hade rätt. Jag klarar det inte.
Andas!!!!!!! Rom byggdes inte på en dag, allt behöver inte bli klart på en gång.
 
Kan jag få paus från krångel någon himla gång?
Är så himla trött på det nu.

I går var jag hundra på att soffan skulle komma, kollade på Ikea när inget hände och nej den skulle komma idag.
Nu håller jag på och stressa hem och tänkte kolla status på leveransen, har fått sms under eftermiddagen och det står att den packas osv.
Nu när jag kollar står det 10e juni?

Jag blir så jävla ledsen. Jag ger snart upp med att göra något alls med lägenheten. Säljer skiten. Flyttar tillbaka till mamma. Hon hade rätt. Jag klarar det inte.

Jodå, det gör du. Släpp allt och chilla i helgen. Allt ordnar sig till slut :heart

Edit: Jag har ägt det här stället sedan 2013 och har inte fixat allt ännu...
 
Okej, plan 1 genomtänkt för att kanske kunna bättra på mitt mående.

- Prata med pappa om det (kommer bli svinjobbigt. Men jag testade med mamma sist och hon tyckte ju mest att jag skulle lägga mig ner och vila en stund och "inte ge mig", jag har aldrig i hela mitt liv talat om för pappa när jag mått dåligt, har alltid döljt precis allt för honom).
- Äta bättre (mackor och godis är inte det bästa kanske, då kanske katarren kan lugna sig)
- Skriva lista på allt jag vill göra med lägenheten och prioritera.
- Bygga den där himla soffan i dag, bestämma mig för att det faktiskt är okej om den inte blir klar i dag, jag behöver inte vara perfekt och klara av allt perfekt och på nolltid (svårt, perfektionisten och duktiga flickan i mig bävar för att behöva lämna soffan ogjord när jag går och lägger mig)
- Köpa grejer för att göra riktigt goda matiga mackor till utflykt i morgon.
- Boka naprapat nästa vecka så spänningshuvudvärken blir lite avhjälpt.

Sen ska jag i morgon ut och paddla med bästa kompisen och pappa. Har bestämt mig för att efter det inte stressa och plocka ihop dator och katt hos mamma för att flytta hem dem, utan ha en kattgosar och speleftermiddag hemma hos mamma, sova där, och flytta över på söndagen i stället. Sen ska jag ut och springa på söndagen, och INTE stressa över lägenheten utan ha även söndagen fri från lägenhetsstress.
Sen nästa vecka jobbar jag hemifrån och då är det mycket mindre stressigt på den fronten. Plus ridskola på måndag som brukar lösa upp en hel del knutar i skallen.

Funkar inte det får jag dra till med lite mer drastiska åtgärder.
Låter bra! Söndagen är ju faktiskt en ledig dag sedan gammalt, då ska man inte arbeta! :D :heart
 
Förra fredagen köpte jag blommor till mamma för mors dag och idag köpte jag en ny bukett - mina föräldrar har pärlbröllopsdag nästa vecka :D pappa kommer inte ihåg det (Alzheimers) men jag kan iallafall komma ihåg det :heart
Har inte kunnat köpa buketter då och då under året hittills (som jag brukat när jag bott hemma) så det känns roligt iallafall :heart
 
Ja verkligen :love:
Dock tycker just denna lillebror (mellanbarnet) att det går för långsamt så han vill helst inte åka i den :rofl:

Får visst rätta mig själv efter att tonåringen kom hem och berättade att lillebror hade visst ropat över hela skolgården "X , ska jag åka A-traktor hem?" När lillebror fick ett ja som svar så berättade han för alla som han gick förbi att han ska åka A-traktor hem. Tonåringen berättade att han istället ville sjunka genom marken då : "alla glodde på mig, det kändes som om de inte trodde att jag kunde köra".

Tonåringen trivs inte med att stå i centrum och han börjar redan nu stressa upp sig för student firandet. Han börjar årskurs 2 i höst :cool:
 
Får visst rätta mig själv efter att tonåringen kom hem och berättade att lillebror hade visst ropat över hela skolgården "X , ska jag åka A-traktor hem?" När lillebror fick ett ja som svar så berättade han för alla som han gick förbi att han ska åka A-traktor hem. Tonåringen berättade att han istället ville sjunka genom marken då : "alla glodde på mig, det kändes som om de inte trodde att jag kunde köra".

Tonåringen trivs inte med att stå i centrum och han börjar redan nu stressa upp sig för student firandet. Han börjar årskurs 2 i höst :cool:

Aww :love:
 
Mina 1700tals skor dök upp idag 🖤

Är mörbultad men kan i alla fall roa med med att gå in skorna hemma 😁
1C47507C-EA80-45DB-94D4-8FA28D7BD279.jpeg
 
Kan jag få paus från krångel någon himla gång?
Är så himla trött på det nu.

I går var jag hundra på att soffan skulle komma, kollade på Ikea när inget hände och nej den skulle komma idag.
Nu håller jag på och stressa hem och tänkte kolla status på leveransen, har fått sms under eftermiddagen och det står att den packas osv.
Nu när jag kollar står det 10e juni?

Jag blir så jävla ledsen. Jag ger snart upp med att göra något alls med lägenheten. Säljer skiten. Flyttar tillbaka till mamma. Hon hade rätt. Jag klarar det inte.
Håller med @athena_arabians och @dobbis . Varför så bråttom? Ta det LUGNT. Andas. Njut av processen i stället för att stressa. Nuvarande hus har vi ägt sedan 2016. Inte är allt färdigt och perfekt än inte! Men det gör ingenting.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 611
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 876
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp