Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan jag få paus från krångel någon himla gång?
Är så himla trött på det nu.

I går var jag hundra på att soffan skulle komma, kollade på Ikea när inget hände och nej den skulle komma idag.
Nu håller jag på och stressa hem och tänkte kolla status på leveransen, har fått sms under eftermiddagen och det står att den packas osv.
Nu när jag kollar står det 10e juni?

Jag blir så jävla ledsen. Jag ger snart upp med att göra något alls med lägenheten. Säljer skiten. Flyttar tillbaka till mamma. Hon hade rätt. Jag klarar det inte.

Andas, andas, andas. Det är klart att du klarar det här. Det är mycket just nu, förstår jag det som, men låt det ta sin tid. Du kan inte göra mer än du kan, just nu, eller påverka sånt som är utom din kontroll. Men det räcker, och det kommer blir bra. Ge det lite tid och kör inte slut på dig själv. Ta hand om dig!
 
Det är nog få personer som lyckas få det perfekt redan från början med nytt boende. Både vad gäller möblemang och ytskikt.
Viktiga är att det är beboeligt, inget rasar in, vatten och el osv fungerar.
Ett nytt boende är väl lite som en trädgård. Man får känna in den först och se vad man trivs med och hur det skulle passa in utefter ens förutsättningar.
 
Gått i skolan hela veckan för första gången på två år! :banana:

Dock är de där tonåringarna kvar i klassen än. Igår var det ett gäng som satt i ett grupprum som vi (jag och min kompis) behövde gå genom för att komma till ett annat grupprum. Trodde det var ledigt men då kom det några andra som hade företräde så vi fick gå tillbaka. Då hade en lagt sig på några stolar i vägen och vägrade flytta på sig så att vi inte kunde öppna dörren :cautious:. När jag öppnade dörren ändå låg han därför på golvet och sprattlade O_o

Idag fick vi köra mariocart på engelskan. Jag kom tvåa en gång, förlorade mot en npc. Men jag ledde nästan hela vägen :D

Och nästa vecka blir sista innan sommarlovet :bump:
 
En bra tolk kan vara helt avgörande i vissa omständigheter. Tex i tingsrätten när det måste bli rätt, särskilt då vad gäller trovärdigheten på båda sidor eller som vittne. Eller under en asylutredning där trovärdigheten ifrågasätts när en asylsökande lämnar olika uppgifter under olika möten. Vilket inte behöver vara annorlunda utan, säg en sån sak som att hen vid ett möte säger att hen suttit fängslad tre år och ett annat sex månader. Vilket kan bero på att tolken missförstått eller säger fel när hen översätter till svenska.

Spanska tolkar brukar vara fantastiska. Liksom franska.
Teckenspråkstolkar brukar vara helt fantastiska också, det yrket lockar till sig världens socialaste människor :love: kan inte ösa tillräckligt med beröm över dem!
 
Kan jag få paus från krångel någon himla gång?
Är så himla trött på det nu.

I går var jag hundra på att soffan skulle komma, kollade på Ikea när inget hände och nej den skulle komma idag.
Nu håller jag på och stressa hem och tänkte kolla status på leveransen, har fått sms under eftermiddagen och det står att den packas osv.
Nu när jag kollar står det 10e juni?

Jag blir så jävla ledsen. Jag ger snart upp med att göra något alls med lägenheten. Säljer skiten. Flyttar tillbaka till mamma. Hon hade rätt. Jag klarar det inte.
Jag förstår att det kan kännas stressigt när det känns som att inget är klart, när hjärnan slår över till den banan så känns det som att inget går som det ska när det kommer hinder.
Slå på den där dumma knappen så att du kan byta till annan bana, den som säger att det kan ta sin tid och att det faktiskt ska vara roligt för fanken. Kanske gör något som du tycker är roligt eller ser fram emot med lägenheten? Typ något smått, vadsomhelst. Handdukar eller något :heart så kanske det känns lite mera beboeligt, det är liksom de små sakerna som gör det.
 
Ååh vad härligt det är ute! :love: Sitter i hammocken i skuggan och bara njuter, katten är också ute och hunden går lite fram och tillbaka mellan mig och matte, de bägge är så duktiga tillsammans numera - puck får inte gå för nära Alice än men Alice är duktigare på att slappna av och Puck på att försöka strunta i henne (när hon helst hade velat hälsa på henne), vovven fyller snart fyra år och verkar äntligen blivit mera vuxen! :love:
 
En bra tolk kan vara helt avgörande i vissa omständigheter. Tex i tingsrätten när det måste bli rätt, särskilt då vad gäller trovärdigheten på båda sidor eller som vittne. Eller under en asylutredning där trovärdigheten ifrågasätts när en asylsökande lämnar olika uppgifter under olika möten. Vilket inte behöver vara annorlunda utan, säg en sån sak som att hen vid ett möte säger att hen suttit fängslad tre år och ett annat sex månader. Vilket kan bero på att tolken missförstått eller säger fel när hen översätter till svenska.

Spanska tolkar brukar vara fantastiska. Liksom franska.

Jo det är svårt att prata om svåra omständigheter med en upprörd förälder och dålig tolk 🤯
 
Varit duktig idag, lämnat in omtentan nyss och dags för lite middag. I morse släppte jag ut Maggan & hennes mamma innan jag mockade alla tre boxar & gjorde klart för kvällen. Trulis vilar idag han såg så nöjd när han solade sin runda farbror mage 💕 Nu två grejer att beta av denna termin innan de faktiskt är sommarlov på riktigt, men känns så skönt att jag fått ordning och reda på allt och kunnat beta av i tur och ordning.

Så imorgon ska jag belöna mig med att ta en tur med Farbror Trul, dock få vi ta den andra vagnen imorgon då hans ordinarie måste på Husse service 😅 Blir spännande, misstänker att jag sitter bättre i den pga av mina korta små tjocka ben 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 168
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 910
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp