Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag korde jag Faith, en 10-11 arig tjej pa skolbussen, precis som jag gor tva dagar i veckan sedan flera manader tillbaka. Hon aker med ganska lange ... I dag sjong hon (lagg nu ocksa marken till att hon heter Faith) White Christmas alla verser flera ganger tills hon steg av. :arghh:
Hon gar pa en skola for barn som har "behavior" problem ... och jag borjar forsta varfor hon ar dar :cautious: :p
 
Jag jobbar aldeles for mycket. Jag ska egentligen jobba 4-5 timmar om dagen ... men numera ar jag uppe i 8-10 timmar om dagen. Vi maste helt enkelt ha fler skolbuss chaufforer :meh: men nu sitter jag i alla fall med ett glas (eerrr ... ett ANDRA glas :angel:) Cabernet Sauvignon och njuter.
Oh, och rose? ... det ska vara torrt ... da kan det vara gott.:d Jag gillade inte rose alls forran jag fick ett glas rose gjort pa pinot noir druvor pa en vin provning. SA himla gott! och en sa torr druva.:p

Tyvarr har Maken och jag lyckats rora ihop begreppen lite. Jag har bokan in ett "anstallnings event" och ska stalla upp en skolbuss och vandra runt med plakat i flera timmar i morgon ... under tiden kommer tva soner (som har familjerna med sig hit) att hjalpa Maken att fixa staketet som lagt av och ett par grejor som maste fixas i koket. Jag har ocksa sagt att vi ska ata vid 2-tiden.🤔 revbensspjallen blir "sous vide" sedan i Onsdags och ska pa en snabbis pa grillen i morgon ... salladen ar klar (inte ett salladsblad nagonstans) och jag hoppas vara hemma straxt fore tva.
 
Vaknade för en timme sen och har legat kvar i sängen och tagit det lugnt sedan dess. Fantastiskt att kunna göra så utan att få svinont i ryggen. Älskar den här sängen.

I går kväll blev det motigt som fan igen när jag borstade tänderna och hittade vad som såg ut som mögel i en silikonfog I badrummet. Blev frustrerad och ledsen och ringde pappa :o
Vi bestämde hur vi skulle lösa det på telefon (hjälpas åt att beställa mögel test idag, och googla lite hur man ska göra om det är mögel) Jag var bara trött i huvudet och kunde inte se någon lösning men med pappas hjälp fanns en lösning som kändes ok och jag kunde mota bort hopplöshet och sova gott.

Nu frukost!
 
Vaknade tidigt så jag har tvättat håret och ligger nu i badet. :up: har väl några timmar egentid innan barnet vaknar.

I em/kväll ska klassen ses och bara för att det var så länge sen så kickar min sociala ångest in. Redan igår funderade jag på hur jag ska komma ur det... men samtidigt så vill jag ju träffa flera av dem!
 
Vaknade tidigt så jag har tvättat håret och ligger nu i badet. :up: har väl några timmar egentid innan barnet vaknar.

I em/kväll ska klassen ses och bara för att det var så länge sen så kickar min sociala ångest in. Redan igår funderade jag på hur jag ska komma ur det... men samtidigt så vill jag ju träffa flera av dem!
Hög igenkänning på det
 
Vaknade för en timme sen och har legat kvar i sängen och tagit det lugnt sedan dess. Fantastiskt att kunna göra så utan att få svinont i ryggen. Älskar den här sängen.

I går kväll blev det motigt som fan igen när jag borstade tänderna och hittade vad som såg ut som mögel i en silikonfog I badrummet. Blev frustrerad och ledsen och ringde pappa :o
Vi bestämde hur vi skulle lösa det på telefon (hjälpas åt att beställa mögel test idag, och googla lite hur man ska göra om det är mögel) Jag var bara trött i huvudet och kunde inte se någon lösning men med pappas hjälp fanns en lösning som kändes ok och jag kunde mota bort hopplöshet och sova gott.

Nu frukost!
Silikon har en tendens att vara lite fläckig.
Håller tummarna att det inte är mögel
 
Blev en lång och dryg hit och dit-dag igår och förutom ett uppvaknande inatt så har jag sovit som en död i 9 h och laddar nu för att åka iväg till grannlänet och hålla kurs.

Behöver jag säga att jag längtar tills jag kommer hem igen och kan göra helg på riktigt?
 
Senast ändrad:
Jag tycker jag gör mycket rätt, följer psykologens råd, tränar, umgås med hästen, går kurser i hur man ska tänka osv, men ändå hamnar jag på slutenpsyk igen.
Rimligt.

Måste lösa hamstern idag också.. Någon i Göteborg som vill vakta en snäll guldhamster? 😅🐭
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 764
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 154
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
765
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp