Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och tagit 2a vaccinationen idag :up:
Passade även på att visa svullnaden efter en pytteliten fästing som hade satt sig på höften igår, och sköterskan höll med mig - det är en alldeles för stor svullnad för ett fästingbett :crazy:
Nu har hon ritat på mig så att jag kan hålla koll på om den vuxit till imorgon, isåfall skulle jag ringa och få en läkartid. Fattas bara det också :arghh:
 
Det är ute på samråd och vi får skicka in våra åsikter men jag är ganska säker på att de inte kan göra om en del av norrbottniabanan för en halv ridbana. (Vägen måste flyttas typ 10 meter för att de ska bygga en tunnel/bro över norrbottniabanan som kommer passera förbi oss). Så vi ska självklart lämna åsikten om detta och sen får vi se vad beslutet blir och om det är lönt att överklaga. Tycker dock det borde vara enkelt att bredda vägen åt nära hållet, där finns bara äng och skog, inga tomter. Nu blir det 5-6 tomter som blir av med mark.

Det är alltid lönt att överklaga!
Ni som har fastigheter som påverkas - kan ni gå ihop med ett motförslag på alternativ dragning (eller ditt förslag att bredda väg) som fungerar för samtliga fastigheter?
 
FK gör rätt, är deras regelsystem som är bisarrt. Men de följer reglerna. Så jag är snarare frustrerad över politikerna som införde reglerna.

Ja tyvärr, FK får ibland skit som den enskilda handläggaren inte kan göra något åt eftersom de har att förhålla sig till lagstiftning och praxis. Men tyvärr kommer det vara så, så länge politiker driver en politik som gynnar friska höginkomsttagare.
 
Ja tyvärr, FK får ibland skit som den enskilda handläggaren inte kan göra något åt eftersom de har att förhålla sig till lagstiftning och praxis. Men tyvärr kommer det vara så, så länge politiker driver en politik som gynnar friska höginkomsttagare.
Har nästan skällt ut mamma idag för att hon jobbar med IT-systemen för sjukförsäkringen. Men gjorde inte det. 😅
 
Sitter i väntrummet hos veterinären för att kolla upp en knöl på äldsta tiken. Konstaterar att jag är den enda besökaren som har munskydd... Nåja. Det är iaf inte trångt här och personalen är noga med att bara tillåta en djurägare per djur.
 
Jag gick förbi världens sötaste cavaliervalp på vägen hem :love: Den var så duktig och satt stilla bredvid matte tills jag nästan gått förbi, då kunde den inte sitta still längre och försökte springa fram för att hälsa :love:
Inte underligt jag får valpsug när det är fullt med gulliga valpar i området! :arghh: Men om 1-2 år när allt klaffar och jag fått upp budgeten lite mer så... får tänka på det när valpsuget känns som värst :laugh:
I övrigt så myser jag i soffan som vanligt och funderar på vad jag ska äta idag.
 
Ok enda positiva so far är väl att de tydligen ska spela in en scen i en BECK-film här natten till lördag. Är detta mitt livs chans till inhopp som jugge-maffia? Det ska tydligen vara ett jävla drag med ”skottlossning”, ”poliser” och ”ambulanser” osv.

En kompis kommenterade nyss att jag ju NATURLIGTVIS är GRANNEN! :rofl:
Nog är det väl dags för en excentrisk vintant som granne? Är ju ändå 2021! Dags för ett spontant inhopp då! ;)
 
Jävligt intressant att ett par timmar efter att jag satt pitbull-pappan på att fixa allt med vården så ringer de, ber om ursäkt för allt strul och säger att jag kan få komma och hämta medicin som räcker tom måndag. Och då ska det tills vidare gå att få ut så jag iaf får halva dosen mot vanligt. Det var en jättegullig sjuksyster som var helt chockad över hur det gått till. Hon var ny där och visste inte riktigt vad hon skulle göra. Men hon har verkligen kämpat för att hjälpa trots att det förmodligen inte är helt poppis hos ena läkaren.

Så himla sjukt att det går att ordna så fort bara personen som fightas är slipad och jävligt tuff.
Tänk på alla som inte har sån hjälp. Det kunde ju ha slutat med att de inte orkar mer och gör slut på allt. Helt vansinnigt!

Ska bli SÅ skönt att få sova några nätter!❤️
Blev så glad att jag grinade!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 813
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 183
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp