Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planerar för morgondagens trädgårdspyssel på avkommans nya ställe.

Där finns ingenting, så jag behöver ha med mig spade, grep, handskar och allt man kan behöva.
Nåväl, det är bara ett par mil bort så i värsta fall kan jag pipa hem och hämta det jag åker ifrån.

Jord, plantor och hönsgödsel är redan lastat i bilen.
 
En som gillar värmen iaf
 

Bifogade filer

  • IMG_20210610_192400_717.jpg
    IMG_20210610_192400_717.jpg
    538,3 KB · Visningar: 10
Det funkar med bindor också. Även om blöjor är det ultimata. :)

Blöjor är fantastiska till vätskande sår. Fanns alltid i mitt stallapotek.
Plus att de är ultimata för alsolomslag på t.ex. mugg.
Det fick bli gammal handduk, systemkasse och vetrap. Ponnyn var inte superimponerad.... ;)

Och förstärkt undertill med silvertejp. Det höll jag på att glömma.
 
Det fick bli gammal handduk, systemkasse och vetrap. Ponnyn var inte superimponerad.... ;)

Och förstärkt undertill med silvertejp. Det höll jag på att glömma.
När jag ändå håller på kan jag vidarefordra den gamle grannens tips - hästkarl i flera generationer.

Innerslang till däck. Trä på, vik upp framtill och linda sedan. Blir som typ en barfotasko. Håller för hagvistelse.
 
Det fick bli gammal handduk, systemkasse och vetrap. Ponnyn var inte superimponerad.... ;)

Och förstärkt undertill med silvertejp. Det höll jag på att glömma.
Silvertejp är nästan ett måste 😆 Stackars Trul åkte på en hovböld förra hösten och blev tvär halt, han stod med spritbandage på hoven i typ två dagar innan den kom ut. Vi körde bomull, vetflex, Ica påse och sen silvertejp över 🧐 De satt kvar iaf. Han är rätt livligt av sig även när han har ont i hoven .. Han är inte riktigt som alla andra hästar 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 222
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 765
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 160
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
768
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp