Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fakturerat (skulle ju vara färdig med det, så nu får ABt betala lön också), lämnat barn på förskola, visat upp nya bilen på verkstaden och kört runt med en bilmek och en ”servicemedarbetare” som faktiskt kände samma vibrationer som jag gör.

Bilmeken var nog en nörd helt i min smak (dvs inte bara viftar bort mina funderingar).

Sen kan det ju ha varit en charad för att hålla mig nöjd 🤷‍♀️ Nästa vecka ska den (bilen) iaf in för att balansera om hjulen, göra en fyrhjulsinställning och mäta bromsskivorna.
 
Sista HR-mötet igår som sagt. Jag stod på mig faktiskt rätt bra. Så undrar chefen och HR-kärringen (ja jag kallar henne så för hon är så spydig och framhåller att chefen gjort allt rätt. Njä. ) om jag inte får "får dåligt samvete" som varit borta så mkt och lämnar jobb åt andra. Alltså nja sa jag. Klart jag inte är stolt över situationen men nu är det ju så att JAG har fått leva med stor ångest och stress inför varenda jävla helg för jag vet inte om de vanliga som sjukar sig jämt ska komma sa jag. Då jag ständigt fått vända ut och in på mig själv pga underbemanning. Så frågar HR-kärringen om jag har tänkt på hur stressigt det är som vårdadministratör när diktaten hamnar på hög osv osv. Ja jag inser med att alla yrken mer eller mindre har stress ibland men nu handlar det om att lämna en ond cirkel vilket mitt jobb har blivit....
 
Ibland suger det att vara ensam med katten i covidtider. Jag är så sjukt sugen på äkta svensk jordgubbstårta med vispgrädde, jordgubbar och génoise botten. Men jag kan inte baka en hel tårta till bara mig och katten (som inte får smaka).
Du kan inte frysa in den i bitar? Eller kanske blir mindre bra?
 
Sista HR-mötet igår som sagt. Jag stod på mig faktiskt rätt bra. Så undrar chefen och HR-kärringen (ja jag kallar henne så för hon är så spydig och framhåller att chefen gjort allt rätt. Njä. ) om jag inte får "får dåligt samvete" som varit borta så mkt och lämnar jobb åt andra. Alltså nja sa jag. Klart jag inte är stolt över situationen men nu är det ju så att JAG har fått leva med stor ångest och stress inför varenda jävla helg för jag vet inte om de vanliga som sjukar sig jämt ska komma sa jag. Då jag ständigt fått vända ut och in på mig själv pga underbemanning. Så frågar HR-kärringen om jag har tänkt på hur stressigt det är som vårdadministratör när diktaten hamnar på hög osv osv. Ja jag inser med att alla yrken mer eller mindre har stress ibland men nu handlar det om att lämna en ond cirkel vilket mitt jobb har blivit....
Äsch, det behöver inte alls vara stressigt att vara medicinsk sekreterare. Där jag har jobbat har det varit chill :) Man måste ju inte jobba i akut verksamhet, då är det inte så många diktat som måste skrivas snarast. De diktat vi hade på rött skulle skrivas samma dag och det var oftast korta sådana på 2-3 min. Vi jobbade t.o.m. undan så vi tidsvis ibland inte hade några diktat alls att skriva 🤷🏻‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 764
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 158
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
767
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp