Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sovit middag men är helt slut ändå. Har drömt att jag skulle ut och flyga, att jag försökte köra till Arlanda fast jag bara såg på ena ögat (dålig idé) och att jag på terminalen träffade en person jag inte sett på typ 20 år.

Covid-vaccin är rejäla grejer 🤪🤪🤪

(Inga symtom mer än ont i armen än så länge).
 
Äsch, det behöver inte alls vara stressigt att vara medicinsk sekreterare. Där jag har jobbat har det varit chill :) Man måste ju inte jobba i akut verksamhet, då är det inte så många diktat som måste skrivas snarast. De diktat vi hade på rött skulle skrivas samma dag och det var oftast korta sådana på 2-3 min. Vi jobbade t.o.m. undan så vi tidsvis ibland inte hade några diktat alls att skriva 🤷🏻‍♀️
Tack för ditt svar! Dåså, då gjorde jag rätt när jag inte drog för höga växlar när kärringen försökte skrämma mig eller testa eller vad faen nu syftet var!
 
Sambon gjorde ett ingrepp hos läkare inne vid Odenplan i förmiddags. Jag var med som chaufför. Så jäkla mycket folk ute, ingen höll avstånd och jag såg knappt några munskydd. Jag hade munskydd inne och försökte verkligen hålla avstånd både inne och ute.
 
Har precis fått min förstados vaccin :) och sitter nu i det så kallade 30 minuters-rummet pga allergi. Jag är dock inte så orolig för anafylaktisk chock som att immunförsvaret ska reagera för starkt. Just nu är immunförsvaret på högvarv pga pollenallergi.

Hade hoppats på Moderna men fick Pfizer.
Vadå, ska pollenallergi påverka?
 
Trädgårdsarbetet vid avkommans nya ställe klart för idag.

Hunden fick träffa sin nya kompis och de lekte i flera timmar. Skitkul, eftersom inte bara jag utan även han levt i coronaisolering senaste året. Nu ligger en slagen hjälte och sover vid mina fötter.

När jag var klar var jag hungrig. Så jag testade den lilla ortens pizzeria. Köpte en kebabtallrik och höll på att storkna av mängden. Men - de hade lyckats fantastiskt med pommesen. :d Sällan får man alldeles perfekta pommes men idag så! Jag åt tills jag nästan mådde illa och då hade jag halva portionen kvar.

Mellanlandat hemma och strax ska jag in till stan för att proviantera. Skåpen är tomma.
 
Funderar mycket på hur saker och ting fungerar när man är sjukskriven. OM jag skulle visa positivt på gentestet kommer jag eventuellt inte kunna jobba längre fram på grund av alla symtom. Men hur fan ska man klara sig på 64,7% av en undersköterskelön baserad på 54% anställning? 😐
 
Allergi är ju en immunförsvarsreaktion. Dvs är man allergisk är immunförsvaret på g redan sas.

Crohns som jag har är en autoimmun sjukdom, då reagerar immunförsvaret på den egna kroppen. Det är därför jag tar mediciner som dämpar mitt immunförsvar. Reumatism fungerar på liknande sätt.
Okej, men jag menar gällande vaccinet. Ska man vara orolig på något sätt? Inte läst något om det och det står inget på hälsodeklarationen inför vaccinet (som min sambo fått).
 
Vadå, ska pollenallergi påverka?

Jag har ett immunförsvar som i perioder har gått totalt bärsärk. Senast var när jag var 24-25 år. Jag har så länge jag kan minnas haft födoämnesallergi och pollenrelaterad korsallergi mot födoämnen, men helt plötsligt kunde jag nästan inte äta någonting utan att jag blev svullen i hals, läppar och mun. Under en period kunde jag bara äta vetemjöl, socker och mjölkprodukter. Det tog flera år innan jag kunde äta mer än ett tiotal livsmedel. Just i år är pollensäsongen extra besvärlig för mig och jag har enormt mycket utslag över hela kroppen, så jag är (möjligen/sannolikt helt i onödan) lite orolig över vad immunförsvaret ska hitta på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 811
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 180
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp