Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis bakat rabarbersmulpaj av rabarber som jag plockade från trädgården. Slökollar nu på hoppning på SVT play och kan inte låta bli att reflektera över att det är väldigt få kvinnor som rider i klassen jämfört med andelen män 🤨
 
Här är det också varmt. Vädrar ut just nu men det går långsamt att få ner tempen.
Skulle kanske kunna premiära utesängen men har inte gjort i ordning där än. Tak men inga hela väggar så det är som utomhus helt men ändå skyddat mot eventuellt regn. Och med myggnät runt, liten matta och bord. Ficklampa, gosiga kuddar, täcke osv blir det som ett sovrum fast ute. Och ingen insyn heller eftersom det är som en syrenhäck som går runt den.
Men riktigt så varmt är det nog inte ännu men kan vara skönt att få ordning där ändå. Ibland är det skönt med en tupplur utomhus om tid finns :D
 
Åh fy @Unafraid! Jag var rädd för att öppna bubbelflaskor redan från början (lider av "poppofobi" som jag brukar kalla det, gillar inte plötsliga höga ljud som t.ex. ballonger som spricker eller champagneflaskor som öppnas) och det där gjorde mig definitivt inte modigare :nailbiting:

Jag fick alltid öppna dem när det var champagnefrukost i U-a... jag kan öppna bubbelflaskor i sömnen medans jag är full, typ :rofl:
 
Jag fick alltid öppna dem när det var champagnefrukost i U-a... jag kan öppna bubbelflaskor i sömnen medans jag är full, typ :rofl:
Vi har en bekant som jobbade som bartender en gång i tiden och han har lärt sambon att öppna dem tyst, så att det bara pyser lite. Det är jag mycket tacksam för :D

Annars har jag en mycket rolig historia om två svenska blondiner (inga namn nämnda :angel:) som hann genomgå både ett och två nervösa sammanbrott på balkongen i Barcelona eftersom cavaflaskan bara inte GICK att öppna. Korken satt helt fast, och ju längre tid som gick desto mer panikslagna blev vi. Ni vet sådär när spänningen bara byggs upp tills det blir nästan olidligt... Gissa om vi skrattade när vi, efter att ha nästan kissat på oss i typ 20 minuter, insåg att flaskan var försedd med - just det, skruvkork. Inte ett av mina stoltaste stunder, det måste jag erkänna!
 
Kom just hem från systerdotters studentmottagning. Vi var en liten skara, höll på att säga närmsta sörjande, men familj på behörigt avstånd i trädgården - men var kom alla myggen ifrån?!? Men systerdotter skulle iväg på fest tillsammans med ett större antal kompisar efteråt. Det var rejäl trängsel på väg hem på bussen. En majoritet var yngre. En varm fredagskväll i juni i studentveckan så kanske inte så konstigt.
 
Dricker te och försöker känna att jag firar min examen. Vi har firat dotterns pojkväns student, på onsdag smäller det för dottern.
Däremot fick jag tårar av glädje när en elev kom och sa att jag var orsaken till att hen faktiskt tar studenten, det är verkligen ett fantastiskt jobb jag kommer ut till. ❤
 
Åh fy @Unafraid! Jag var rädd för att öppna bubbelflaskor redan från början (lider av "poppofobi" som jag brukar kalla det, gillar inte plötsliga höga ljud som t.ex. ballonger som spricker eller champagneflaskor som öppnas) och det där gjorde mig definitivt inte modigare :nailbiting:
Alltså, det kan ha varit så att vi inte fick upp korken och provade alternativa metoder... :angel: så du behöver nog inte vara rädd för bubbelflaskor utifrån kvällens händelser! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 638
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 111
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
706
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp