Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hinner aldrig läsa ikapp :cautious:

Hursomhelst. Klockan är 05:47 O_o
5660E1E9-020E-4525-81B6-9B55F5A58DD0.jpeg
 
Äter frukost. Sov ganska bra inatt. Snart dags för sista jobbdagen innan semester :banana: Ska dessutom köra favoritrundan, en fin villarunda, så ungefär 2 timmar får jag vara ute i solen under arbetstid.

Ser verkligen fram emot lediga dagar med vandring, klättring, kajakpaddling, mer vandring, mer klättring och att inte behöva vakna av väckarklocka vid 5:40 en enda dag.
 
Jo, det kommer nog dröja ett tag innan det finns ett beslut. Men vi har drygt en månad på oss att bemöta förslaget i alla fall. Det är i princip bara vår fastighet som påverkas negativt dock..

Tre veckor har man på sig att överklaga förvaltningsbeslut.
Det kan ju ändå vara värt att gå samman och komma med ett motförslag innan beslutet fattas. Även om inte övriga fastighetsägare påverkas negativt så är det i ett motförslag bra om övriga fastighetsägare skriver under att de godkänner motförslaget om deras mark påverkas även av motförslaget. Ett förvaltningsbeslut ska väga in hur enskilda individer drabbas av beslutet och att fastighetsägarna ger sin syn på saken före beslutet kommer att bidra till ett bättre beslutsunderlag.

När ett beslut väl har fattats så är det endast på rättsliga grunder som det kan omprövas. Finns det inte en sådan rättslig grund så kommer man inte kunna ”få rätt”. Vill du inte bli av med ridbanan, så bör du med andra ord agera nu.
 
Igår kväll pratade jag med en kille som vill ta över lägenheten från månadsskiftet så idag mejlar jag hyresvärden och hoppas killen godkänns :bump: Ska priomarkera mejlet och hoppas på någorlunda snabbt svar. Värden brukar va långsam att svara men när han väl sätter igång så blir saker gjorda på nolltid 😅

Så nu ligger jag på sängen och skriver upp lite grejer att handla i helgen inför flytten. Bör väl äta nån frukost också... :laugh:
 
Ja, nu för tiden så pratas det mer om detta, och även olika diagnoser är mer framme nu än då. På min tid var ju tex adhd någon som skrek, kastade möbler, svor och slogs. Nu finns det ju massvis med olika nivåer och en helt annan acceptans mot olika problem.

Jag trivdes ju annars i skolan, hade många vänner, har aldrig blivit mobbad eller mobbats. Var/är ganska lugn och försiktig av mig, och har aldrig någonsin skrikit/betett mig illa mot någon annan och speciellt inte mot någon lärare! Men jag var alltid det svarta fåret i deras ögon. När jag pysslade med annat så var jag inte koncentrerad nog, och när jag gav min sida av saken så var jag kaxig och uppkäftig.. Gjorde jag som dom ville så svävade jag iväg helt och fick klåda i hjärnan så fick inte in någon info iaf. Kändes som sagt helt lönlöst att fortsätta, och efter att en lärare sagt att det var ingen idé att fortsätta ens för jag låg så långt efter så hoppade jag av.🙄

Har jobbat och skött mig hela livet efter det, och har så sjukt bra referenser från tidigare/nuvarande arbetsgivare, så känns som sagt som skräckblandad förtjusning att gå tillbaka till skolbänken frivilligt igen.

Jag hoppas det, tack! 🙏🏻
Men pysslar med annat? Att sitta och rita tex är vanligt för att kunna koncentrera sig bättre. Det fick du inte göra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 640
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 111
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
708
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp