Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet, dyngtrött och uppe i varv... tur det är fredag och vi har lugnt idag :sleep:Jobbar på att andas och övertyga kroppen att jag inte behöver fara runt som en skottspole och packa ner hela lägenheten o allt just nu. Men snart helg och det ska bli så skönt :)
 
Nu är vården på hugget.
Jag hart startat min transplantationsutredning och de kör igång hårt. Två provtagningar och ett tandläkarbesök nästa vecka. jag kommer att vara på resande fot stup i ett. Tur jag har en avkomma som kan vara hundvakt emellanåt. Hunden får jobba på kontor till både egen och kollegors nöje. :)
 
"Vaken".
Är och hälsar på familjen o ska på systers student idag. Så dags att göra mig iordning innan jag ska vara hos mor och åka till "utspringet".

Senare ikväll blir det ett mindre studentfirande. Så blir att tänka extra på avstånd där. Vill inte få något oinbjudet. Spec inte nu såhär i slutfasen när det bara är lite mer än en vecka till första vaccinomgången för min del.
 
Men haha. Pappa ringde i morse och frågade om han fick jobba hemifrån hemma hos mig för de byter fönster i hans port och det var omöjligt att jobba.
Klart han fick, så vi har suttit kanske en timme nu och jobbat, han i soffan i vardagsrummet, jag i mitt extra rum.

Han ringde ett samtal, jag hade totalt glömt bort att han var här och höll på att skita på mig när han började prata :angel::D:rofl:
 
Har precis fått min förstados vaccin :) och sitter nu i det så kallade 30 minuters-rummet pga allergi. Jag är dock inte så orolig för anafylaktisk chock som att immunförsvaret ska reagera för starkt. Just nu är immunförsvaret på högvarv pga pollenallergi.

Hade hoppats på Moderna men fick Pfizer.
 
Sitter på verandan och tittar på marsvinen som är ute i sina uteburar. Lyckades ta en bild där man faktiskt kan se alla sju, i alla fall om man tittar noga.
ute2.jpg
 
Enligt SMHI inget regn på ytterligare 10 dagar. Gräsmattan börjar bli gul och inget växer i hagarna. Vill väldigt gärna ha regn nu....
Börjar gulna lite grann här med. De där extrema mängderna som kom för ett par veckor sen är borta, imorgon ska vi få lire regn enligt smhi, hoppas de har rätt för en gångs skull och hoppas smhi har fel hos er så ni med får väldigt snart!
 
Skoldagen igår var INTENSIV var helt slut igår på kvällen efter att anspänningen släppt. Vet inte resultat på provet men det praktiska delen var jag godkänd på och fick till och med pepp och beröm från båda lärarna :love:
Med tanke på att jag sist började storböla och fick black out var detta en enorm förbättring. Tror att de var delvis lättare att jag inte tappade det helt denna gången 😅

Idag skulle vi på studiebesök (”frivilligt”) men jag kände för att ta det lite lugnt idag och ska göra lite måsten här hemma idag istället. Känner mig mentalt lite halvfärdig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 638
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 111
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
706
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp