Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Varit ute med kajaken... 💕. Stack före 7, tog ett morgondopp och kajkade runt lite. Kom just in o nu började de spöregna 👍😆. Tajming.
Hade tÀnkt plocka blÄbÀr, men fÄr vÀl vÀnta lite.
 

Bifogade filer

  • 20210727_065530.jpg
    20210727_065530.jpg
    138,1 KB · Visningar: 13
Har Àntligen Àtit frukost och alla mina morgonmediciner sÄ nu hoppas jag att mitt illamÄende och huvudvÀrk lindras. Eller ja, sÀkert inte huvudvÀrken dÄ glukosbelastningen visade att min kropp inte klarar att bryta ner socker. Ingen graviditetsdiabetes Àn men det Àr inte lÄngt borta :arghh:
 
Nej men det hĂ€r blev en slapp förmiddag
 fĂ„r bli repris av gĂ„rdagen med lite mer aktivitet efter lunch!

Tror jag ska steka lax till lunch, visst kan man vÀl steka med skinnet pÄ? Köpte en hel laxssida.
Never mind, skinnet lossnade lĂ€tt. DĂ€remot luktade den inte mumma direkt, men fĂ€rsk lax kanske inte luktar sĂ„ gott? 😬
Köper mest fryst

 
Är pĂ„ gymmet och taggar igĂ„ng för Gotlandshelg med ”Fanta & RosĂ©â€ i hörlurarna. PĂ„minner mig om en konversation i bilen upp till Åre i vĂ„ras, nĂ€r jag högljutt beklagade mig över att min man inte visste att ”Du mĂ„ste finnas” Ă€r en cover eller ens vem Helen Sjöholm var. Min vĂ€n svarade ”Fattar vad du menar. Jag kĂ€nner en tjej som fram till för ett Ă„r sen inte kĂ€nde till fanta och rosĂ©, varken drycken eller lĂ„ten.”

Jag kan vĂ€l inte rĂ„ för att jag Ă€r kultiverad :angel:😅
 
Mja....fisk som luktar illa skulle jag nog inte vÄga Àta.... :nailbiting:
Fast fisk luktar om den inte Àr superfÀrsk. Vi sÀger att lax fÄr ett datum pÄ sju dagar efter fÄngst. Dag 1-2 Àr den helt luktfri, men dag 5-6-7 luktar den lite. Inte konstigt alls. Den Àr fortfarande helt sÀker att Àta. (Jobbade med fisk under ett Är).
 
Mja....fisk som luktar illa skulle jag nog inte vÄga Àta.... :nailbiting:

Fast fisk luktar om den inte Àr superfÀrsk. Vi sÀger att lax fÄr ett datum pÄ sju dagar efter fÄngst. Dag 1-2 Àr den helt luktfri, men dag 5-6-7 luktar den lite. Inte konstigt alls. Den Àr fortfarande helt sÀker att Àta. (Jobbade med fisk under ett Är).
Nej, jag blev lite skeptisk! Började googla och blev Ă€nnu mer skeptisk
:nailbiting: vĂ€ljer att gĂ„ tillbaka med den, ringde butiken och det gick bra :up:

(Eller jag behövde inte ta med fisken men förpackningen och sÄ)
 
MatförrĂ„det till odjuren pĂ„fyllt och Morrhoppan fick en ny leksaksmus att döda 😂 Kommer bli en riktigt jĂ€gare av den dĂ€r ..
Lite kaffe innan jag Ă„ker och talar lite med Trulis âŁïž
 
Fasiken, jag tÀnkte att jag mÄste ringa och be om ursÀkt för att jag inte kommer idag, visade sig att jag trodde jag skulle behöva Äka idag men det visade sig att det var pÄ torsdag sÄ all stress var helt onödig.
 
Undrar om Schenker har lÀngre leveranstider pÄ sommaren? Mitt paket anlÀnde till ort 6-7 mil bort redan vid 3-tiden i natt, och dÄ brukar jag ALLTID fÄ paketet till ombudet samma dag. Men det stÄr att berÀknat leveransdatum inte Àr förrÀn imorgon - skumt :cautious: !
 
Är pĂ„ gymmet och taggar igĂ„ng för Gotlandshelg med ”Fanta & RosĂ©â€ i hörlurarna. PĂ„minner mig om en konversation i bilen upp till Åre i vĂ„ras, nĂ€r jag högljutt beklagade mig över att min man inte visste att ”Du mĂ„ste finnas” Ă€r en cover eller ens vem Helen Sjöholm var. Min vĂ€n svarade ”Fattar vad du menar. Jag kĂ€nner en tjej som fram till för ett Ă„r sen inte kĂ€nde till fanta och rosĂ©, varken drycken eller lĂ„ten.”

Jag kan vĂ€l inte rĂ„ för att jag Ă€r kultiverad :angel:😅

Eh, kultiverad Àr kanske ett ord för det...
 
Eh, kultiverad Àr kanske ett ord för det...

Ja, jag hade i varje fall varit mer skamsen om jag inte kĂ€nde till Kristina frĂ„n DuvemĂ„la Ă€n att jag inte kĂ€nde till Fanta & RosĂ© :D Fick det förklarat för mig att det var det man ”ju drack och festade till nĂ€r man var ung”. KĂ€nns inte igen. Vi drack rödvin (om Ă€n pissigt sĂ„dant :angel:) och lyssnade pĂ„ Patti Smith, The Doors och Debussy.
 
Ja, jag hade i varje fall varit mer skamsen om jag inte kĂ€nde till Kristina frĂ„n DuvemĂ„la Ă€n att jag inte kĂ€nde till Fanta & RosĂ© :D Fick det förklarat för mig att det var det man ”ju drack och festade till nĂ€r man var ung”. KĂ€nns inte igen. Vi drack rödvin (om Ă€n pissigt sĂ„dant :angel:) och lyssnade pĂ„ Patti Smith, The Doors och Debussy.

Rödvin (sÀllan riktigt dÄligt, var vÀl en vinsnobb redan dÄ :rofl:), britpop och hardcore/grunge var det för mig :D

/pluggade i U-a 1995-2000 :p
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Hemmet LÀgenheten ovanför mig har fÄtt nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs sÀrskilt mycket frÄn...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 585
  • LĂ„st
Tjatter Vi har varit ute pÄ sjön och fikat (en del fiskade ocksÄ). Kisse fick vara hemma hos husse pÄ sin upphöjda position ovanpÄ vitrinskÄpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 058
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen Ă€r det dags att börja öppna alla vĂ„ra adventskalendrar! :bump: SpĂ€nningen Ă€r olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 850
Senast: Hajfisk
·
HundtrĂ€ning Är det nĂ„gon som har förslag pĂ„ övningar eller tricks att trĂ€na pĂ„ inomhus? Jag Ă€r nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu nĂ„gra...
Svar
15
· Visningar
844
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp