Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej kolla nu vad som hände med grannens tomatplanta! Den lille ser betydligt piggare ut!

DABE235F-882C-4353-A931-450932EAC18B.jpeg
 
Chika blev stucken i munnen av en geting på vägen hem från lanthandeln för ett tag sedan, knäppa hund! Jag blev så himla förskräckt och ringde veterinären ungefär tio sekunder efter det hände. Kommer hennes hals att svälla igen så att hon inte kan andas?! Typ. :arghh:😅 Tur att jag har en klok vet.
Hon mår utmärkt, slickar sig bara om munnen lite mer än vanligt... men jag blev helt förstörd.
 
Nu har jag fått andra dosen vaccin! Så skönt!
Och vi har köpt och dragit igång ett till kylskåp i lillhuset. I stora har vi ju bara kombinerad kyl/frys. Har jägarfrys men saknat mer kyl. Så skönt att handla idag och inte behöva begränsa sig gällande kylvaror. Kan ha blivit rätt dyrt.. :angel:
 
Ligger i sängen och känner mig helt åt helvete. En till sån här dag och jag säger upp mig även om det inte dykt upp något nytt jobb. (Mao troligtvis imorgon)

Så tråkigt att läsa! :heart Jag minns för några år sedan när du var så positiv över ditt jobb (som jag uppfattade det, i alla fall). Jag läste ofta dina inlägg med ett leende och kände så mycket igen mig i hur jag kände en tid på mitt dåvarande jobb (tyvärr utvecklas ju inte allt så som man önskar, alla gånger). Håller alla tummar för att det kommer att bli bättre för dig; på ditt nuvarande eller på ett nytt jobb framöver!
 
Har spenderat kvällen på balkongen med kompis, druckit te och ätit kladdkakemuffins med glass :d Nu kopplar jag av i soffan innan det är dags att gå och lägga sig. För ovanlighetens skull har katterna redan lagt sig men de har haft fullt upp med balkonghänget och kompisen kom med en leksaksboll de roat sig med, så inte underligt de är trötta :laugh:
 
Så tråkigt att läsa! :heart Jag minns för några år sedan när du var så positiv över ditt jobb (som jag uppfattade det, i alla fall). Jag läste ofta dina inlägg med ett leende och kände så mycket igen mig i hur jag kände en tid på mitt dåvarande jobb (tyvärr utvecklas ju inte allt så som man önskar, alla gånger). Håller alla tummar för att det kommer att bli bättre för dig; på ditt nuvarande eller på ett nytt jobb framöver!
Ja egentligen är jobbet som så inget dåligt jobb, och förut trivdes jag utmärkt! Sedan har saker ändrats utan att de som inte trivs med ändringarna (de flesta) ges någon möjlighet att påverka. Resultatet från senaste medarbetarundersökningen var bedrövligt och om man räknar från då den genomfördes fram till den här hösten så kommer ungefär hälften av de fast anställda ha slutat. Så tja, jag är inte ensam iaf... Vi försöker ofta ha trevligt ihop ändå, men det går ju såklart inte alltid. Just att inte på något sätt kunna påverka är det som stör mig mest. Jag vet många(!) saker man skulle kunna testa som troligen hade gjort underverk för alla delar av jobbet, men får inget gehör alls när jag försöker prata om det...
 
Granne nummer 1 & 2 har haft lite svårt för de här att de gräver upp gräsmattan :angel: Synden straffar sig själv eller vad man brukar säga...

Ska dricka te sen får de bli en dusch och hopp i säng. Imorgon är de 30 dygns kontroll av Mamma mu så hoppas hon är fortsatt dräktig och kan komma hem sen ❣️
 
Det där med att analysera allt in i minsta detalj. Lyckades toucha emot ridhjälmen högst upp, ej i samband med ridning el hantering. Hänt så en liten touch redan när jag prova den hemma första 5 minuterna....Ja och då blir ju jag nojig och börjar direkt klämma och känna på ridhjälmen som jag inte gjort tidigare och upptäcker att den verkar vara uppbyggd som så att den är mjukare på ett parti nästan "bucklar"om man trycker hårt, fast så ska/behöver jag ju inte göra. Även inuti känner jag och blir nojig över att "känna sönder något". Ja ridhjälmar ska man vara petig med men alltför ofta är "analysera ner i minsta molekyl" mina mellannamn...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 603
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 062
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 856
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
844
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp