Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött och har ont i kroppen. Dricker te och svettas ihjäl, nu är det 30 grader här nere i valvet redan på morgonen så lär få runt 32 grader eller något i dag.
Jag förstår verkligen inte hur man kunde komma på idén att bygga en skola, och inte sätta in någon möjlighet att värma upp den eller kyla ner den? Det är ju olidligt varmt på sommaren och iskallt på vintern. Dessutom, att bara sätta in ventilation i några få rum? Vill gärna att personen som valde bort det trampar i hundbajs dagligen i ett år tack.
Usch!!! På min högstadieskola, när de renoverade, blev det nån miss vid isoleringen så det klassrummet vi hade som hemklassrum var de andra avis på I slutet av vårterminen och början av höstterminen då det var så skönt. Mindre skönt om vintern! Då fick vi när det var som kallast ha både kupévärmare, jackor och försöka skriva med vantar :p:cautious:.
 
Läser kommentarer till en artikel i lokaltidningen och häpnar över att folk 1. Inte är läskunniga, 2. Är enbart fokuserade på hur de själva ska få så lite problem som möjligt. :banghead: en tyckte att skördetröskor och lastbilar kunde väl köra på kvällar och nätter så de kan få parkera som de vill för att komma åt att bada.
 
Lille pålle ser inte ut att lida på sitt sommarlov från tråkiga matte! ❤️
(Han är alltså Zebran iom mkt bromsar som älskar honom just)
D7D97F87-DABC-4413-BC78-C34FE9EDB2CA.jpeg
 
Dags att fylla på matförrådet åt Morrhoppan. Man skulle kunna tro att hon aldrig får mat då hon springer runt fötterna på oss så fort vi kommer ut i köket 😂 Men så är icke fallet hon får mer mat en vad som rekommenderas. Hungrig katt 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 620
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 085
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 862
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp