Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han tyckte nog att jag var tillräckligt jobbig 😆


Eh, jodå, han skröt vitt och brett om hur positivt inställd han var till kvinnor och att han gärna hade sett fler tjejer i vår bransch. Samtidigt som han sa till en av mina manliga kollegor att: "-Ja, det är väl kul att Emma är tillbaka men jag hade ju hellre sett att det var en stor och stark karl istället!" 🤦‍♀️

Kan ju förresten säga att han heter Nilsson i efternamn så jag började kalla honom för Herr Nilsson.
Mina manliga kollegor fyllde på med att döpa om hans penis till Lilla Gubben och hans testiklar till Kling & Klang 😆

Ja, han gjorde ju verkligen mycket för att uppmuntra kvinnor i branschen :grin:
 
Ja, han gjorde ju verkligen mycket för att uppmuntra kvinnor i branschen :grin:
Ohja! Verkligen ett föredöme.

Jag kan dock säga att vår övriga företagsledning är fantastisk. När jag hade samlat på mig tillräckligt många idiotgrejer som chefen sagt eller gjort så ringde jag till vår vice vd och berättade.
Han tog det på allra största allvar. Mindre än två veckor efter samtalet hade han ringt och kollat med alla mina kollegor, fått en samlad bild av chefens beteende och därefter sparkat honom så att han fick gå på dagen 😁

Det var ingen som helst tvekan när chefen hade betett sig sexistiskt och olämpligt även på övriga sätt.
 
Nu har blå himmel och solen kommit fram igen. Jag och Lilla herrn passade på att gosa massa medan det var lite svalare :love: Lillkatten har krypit in i klädkammaren där det är lite svalare och tycker värmen är blä.

Jag ska sätta igång en sen lunch och passa på att fixa i ordning lite till. Börjar äntligen se vettigt ut i köket :D Fattar inte hur jag kan ha så mycket grejor :crazy: Men nu blir det roligare saker, köpte en jättefin, guldfärgad krok på Indiska jag ska skruva upp :D

Det är verkligen inte för alla... en del borrare klarar inte av att vara under jord. Särbon bryr sig inte alls förutom att han vägrar åka hissen ner, han kör alltid.
De som klarar av det gör det himla bra! Jag var inne på att söka jobb i en gruva när jag var yngre, var på en infoträff och det lät lockande. Är glad att jag inte sökte, kände redan då att jag inte skulle klara under jord-delen.
 
Äter lunch. Har sällskap av hunden som inte riktigt vet om han ska vara glad eller sur på mig. Glad för att han fick ett tuggben. Sur för att han inte får ligga i soffan och tugga på det. :laugh:
20210714_133541.jpg
 
Jag har precis fått dos 2 av covidvaccinet och sitter och väntar på mat på max. Funderar på om jag känner av sprutan eller om jag bara har sviktande psykisk hälsa för tillfället. Extremt skönt med en ledig dag i alla fall, det behövde jag, vaccinspruta eller ej.
Jag mådde som sämst dagen efter andra sprutan så du kanske ska vara förberedd på det, samtidigt som andra inte har känt av andra sprutan alls.
 
Jag mådde som sämst dagen efter andra sprutan så du kanske ska vara förberedd på det, samtidigt som andra inte har känt av andra sprutan alls.
Jag har också hört att många mår sämre efter andra sprutan och gärna framåt kvällen eller dag 2. Imorgon har jag ett långt pass på jobbet och tre är sjuka så jag hoppas jag får må bra, känns som att det kan bli kämpigt för de kvarvarande annars...
 
Flugantalet inne har givetvis ökat efter att de lagt koskit nere vid lagårn så sambon fick lite nog och la fram ännu en flugremsa och räknade glatt sin fångst när vi kom hem från en sväng vid slusscafet 😂. Livet på landet, självklart! Därför blir jag lite full i skratt när folk i stan stör sig på EN fluga. Är det EN kan den åtminstone inte pippa med alla andra 24/7 (oupsie; råka visst ha ihjäl två under ett sånt tillfälle igår...) och framförallt inte flera som hela jäkla tiden envisas med att promenera på en!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 294
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
76 441
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 352
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp