Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morrhoppan fått sin spruta. Hon var lite misstänksam mot den snälla gulliga veterinären 😆 Men inte ett pip varken i bilen dit eller hem. Hon är en tuff liten Morrhoppa. Nu leker hon för glatta livet glad att vara hemma 😂❣️

Hästarna fått frukost, vatten bytt är redan varmt ute 🤨 De roliga var att de stod inte direkt vid grinden när jag kom utan gick ute och beta i lugn och ro men så fort de hörde bilen kom de i full fräs 🐴💨 Bortskämda djur kallas de 🙃 Trulen sele är lagad och ihopsatt igen behöver bara smörja upp den med men de får vänta till imorgon eller så.
IMG_20210722_094028666.jpg
 
Varit hos läkaren och lovat massa saker - vissa som jag har för avsikt att hålla. Handlat körsbär, vitlök, ett granatäpple och lite grönsaksbuljong. Audrey III tar över mer och mer så jag får slingra mig ut på den lilla delen där jag kan se balkonggolvet och sedan bli en levande pretzel för att kunna vattna de andra som skriker efter vatten.

Den del som inte ockuperats av Audrey har tagits över av myntan. Den kväver hänsynslöst allting annat i kryddväxtlådan. Hittade ett recept på iste på mynta som lät gott, ska klippa hänsynslöst, men glömde att köpa en vaniljböna. Kan man ersätta med vaniljsocker?
 
Lunch intagen. Ganska spartansk men jag var verkligen inte hungrig fast behövde äta.

Nu ska jag ta mig ut och sätta igång med att kitta fönster. Har beställt ett glas också men till min häpnad så kunde glasmästeriet troligen inte göra den idag för de har så mycket att göra. Föll mig inte in att de kunde ha väntetid, tidigare har jag alltid fått glas i stort sett medan jag väntat. Tur jag ringde och kollade först och slapp åka iväg. Glasmästeriet i min stad är semesterstängt så det blev en grannstad och några mils resa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 290
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
76 426
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 346
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp