Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anlita gärna Törnis som rör-vakt.
Anlita helst inte Törnis som blom-vakt.
Låt mig presentera grannens ja… vettefan? Tomatplanta? 🥀 #rip

109A399C-844A-4220-B9E6-DABA60C8805F.jpeg
 
Angående lönelistan över mitt jobb:
Vad tror ni att den högst avlönande undersköterskan har i lön?

Vad tror ni att den lägst avlönade undersköterskan har i lön?

Tänker på vad folk har för föreställningar om vad man tjänar som undersköterska :)
 
Angående lönelistan över mitt jobb:
Vad tror ni att den högst avlönande undersköterskan har i lön?

Vad tror ni att den lägst avlönade undersköterskan har i lön?

Tänker på vad folk har för föreställningar om vad man tjänar som undersköterska :)
I grundlön?
Högst 25
Lägst 18
 
Har precis lastat in all mat i våra nya kyl- och frysskåp. Så skönt det är att bli av med det gamla möget där ena dörren trillar av stup i kvarten och den andra har pajad avfrostare. Sista pricken över i'et hade varit en ny diskmaskin så man slipper handdiska, men plånboken är lite för tunlagd för tillfället så det får vänta.
 
Meeeen va tusan. Samma öga som igår knotar idag igen med att vara rött/"klunga" med blodkärl-trött när jag kom hem från blåbärsskogen. Kan ju tänkas bero på att det tog 5 timmar att fylla 3 l (ett antal små petflaskor ) 😝.
 
Ska strax gå ut med hundarna och sedan åka till stallet. Ska försöka ta mig ut med draken men är hon alltför studsig får hon gå i paddocken. Det blåser och jag har för avsikt att överleva :p

Tidigare idag hade största (ca 30 kg) hunden gått in och lagt sig i min garderob och dragit ut lite saker. Mycket oklart vad han skulle in där och göra :cautious:
 
Sitter och tjuvlyssnar på en kvinna som tydligen försöker visa tillresta vänner stan.
"Här är en stor busshållplats där man kan byta till regionbussar"
"Här går man in i shoppingcentret. Det har fem timmars parketing"
"Här är avfarten om man ska söderut"

Jag menar, jag har aldrig påstått att Malmö är någon fantastisk turistort men man behöver ju inte framhäva de tristaste bitarna :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 477
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
76 870
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 619
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
834
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp