Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvligger i soffan med unga hunden. Känner hur varenda liten del av hela kroppen är slutkörd och bara vill vila, meeen jobb om en halvtimme så det är bara att släpa sig härifrån. Idag är det iaf 30min kortare schema än igår, imorgon blir det ännu lite kortare, sedan helg och hundtävling och träffa underbara vänner (fast på lördag ska jag sooova. Gud vad jag längtar efter en heldag i soffan).
 
Katten vill ha kramkalas men jag måste gå upp. Det borde vara förbjudet!
Jag är ledig idag vilket idag innebär ungefär följande schema:
Ögonläkaren med dottern, oklar tidsåtgång. Därefter lämna henne i skolan och beroende på klockslag köra hem och läsa lite i min skolbok eller köra tillbaka till Malmö för APT.
När tre timmar APT är avklarat ska jag köra hem, plocka upp dottern och köra till stallet. Beroende på den potentiella stormen så blir det stallfix och ridning alternativt bara stallfix.
Hem igen, duscha och helst laga mat innan det är utvecklingssamtal med dotterns skola. Lite annorlunda upplägg eftersom jag inte kan delta på Teamsmöten under arbetsdagar.
Förhoppningsvis sen sitta i soffan, kolla på något på TV och äta chips :)
 
Hittar du massor alltså? Lyllo avkomman! Jag har bra trattismarker men hittar väldigt mycket mindre än jag borde och brukar. En liter idag och tre här om dagen. Borde vara det dubbla minst. Ser många små trattisbebisar, så kanske tidigt än?
Ja de flesta är små än. Men det finns gott om dem. :)
DSC_0018.JPG
 
Man vet att man är dålig på att fickparkera när en busschaufför går förbi och börjar gapskratta när han ser en :cool::rofl:

Egentligen tycker jag inte att det är så svårt att fickparkera, förstår hur jag ska göra osv. Jag är bara så rädd för att råka backa på bilen bakom, så jag går ut ur bilen flera gånger för att se hur långt det är kvar till bilen bakom. Och när busschauffören (finns ett bussgarage längre ner på gatan) såg mig började han skratta :rofl::D
Enda stället där jag med jämna mellanrum fickparkerar är framför ett skyltfönster. Mycket praktiskt för jag kan se i spegelbilden hur nära jag är :D:up:
 
Ösregnar ute, sitter med kaffe och har hunnit med ett par jobbsamtal. Blir kortare arbetsdag idag med (fast iofs jobbade jag ikapp lite igår kväll) för idag är det återbesök för det skadade ögat. Ögat känns helt bra så jag hoppas de håller med mig om det och inte vill se mig där igen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 087
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 565
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp