Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha har du inte tillräckligt :angel: :D . Annan ras? :)

Jag har ju faktiskt bara en ridhäst nu då min andra är under rehab och jag vet inte vad det blir av honom förutom att han aldrig mer kommer bli ridhäst. De andra två är ju minigrisar på 80 cm i mankhöjd :D
Ja det är en kwpn valack som min kompis och kollega äger. Jag har varit med henne under hästköparprocessen och den här föll jag för direkt vid provridningen. Jag hade gärna tagit honom själv 😂 Jag har ridit honom ett par ggr nu och hon frågade mig om jag inte ville rida honom en dag i veckan så han får en genomkörare. Själv är hon nybörjare och har inte riktigt den kunskapen än utan det blir mycket på hennes nivå annars och inte hans.
 
Regnet öser ner. Perfekt målarväder men hantverkarna ska borra i väggen på ateljén för att förbereda för ett rör som ska bytas ut imorgon. Kanske skönt med en dags semester. Dricker morgonkaffe och fick en god frukostfralla av en granne.
Hade ett gulligt mail i inkorgen imorse från en boende i huset med ämnet "du är fanimej fantastisk". Ang ett utskick jag delade ut häromdagen med info kring kommande källar-stambyte. Blev lite glad och rörd faktiskt.
 
Jag har ju faktiskt bara en ridhäst nu då min andra är under rehab och jag vet inte vad det blir av honom förutom att han aldrig mer kommer bli ridhäst. De andra två är ju minigrisar på 80 cm i mankhöjd :D
Ja det är en kwpn valack som min kompis och kollega äger. Jag har varit med henne under hästköparprocessen och den här föll jag för direkt vid provridningen. Jag hade gärna tagit honom själv 😂 Jag har ridit honom ett par ggr nu och hon frågade mig om jag inte ville rida honom en dag i veckan så han får en genomkörare. Själv är hon nybörjare och har inte riktigt den kunskapen än utan det blir mycket på hennes nivå annars och inte hans.
Åh är det så illa =(. Vad roligt och trevligt det låter! :)
 
Åh är det så illa =(. Vad roligt och trevligt det låter! :)
Ja tyvärr är det så. Att han inte skulle bli ridhäst mer visste jag från början men just nu vet jag inte ens om han kommer funka som sällskap.
Ja men det ska bli roligt. Han påminner om min skadade häst, minus en gångart och plus för storleken, så jag antar att det är därför jag blivit förälskad 😅
 
Jag överväger om man inte skulle ta och byta varmvattenberedare när man ändå måste ha hem en röris för att dra nya rör till den nya diskmaskinen... Den gamla beredaren är minst 15 år gammal och troligen full med skit. Ska man vänta och sen byta den i efterhand så kommer man ändå få bråka med diskmaskin som står i vägen.
 
Sitter och väntar på att nästa möte ska börja och passar på att kika in här så länge. Är på oförskämt gott humör eftersom jag efter detta möte går på semester och är ledig i TIO underbara dagar då jag ska fylla 30 och passa på att marinera mig i pizza, pasta och prosecco på Amalfikusten. Mina föräldrar gör oss sällskap efter några dagar och pappa har planerat värsta överraskningsdagen för mig när jag fyller år - jag vet inget annat än att den kommer att innehålla minst ett besök på vingård :love:

Om exakt 50 minuter går jag in på min sista vecka som 20-nånting, men när man har en sådan här pangvecka framför sig gör det inte ont nånstans faktiskt :D
 
Jag överväger om man inte skulle ta och byta varmvattenberedare när man ändå måste ha hem en röris för att dra nya rör till den nya diskmaskinen... Den gamla beredaren är minst 15 år gammal och troligen full med skit. Ska man vänta och sen byta den i efterhand så kommer man ändå få bråka med diskmaskin som står i vägen.
Jag bytte vår för ett år sen. Den var 50 år gammal :laugh: så en 15 år gammal hoppas jag verkligen håller ett tag till.
 
Ägnat fjorton vakna timmar åt att fundera på om jag ska repa i min stickning. Arbete som tagit mååånga timmar. Det är en mönsterbård mitt i stickningen som inte är förskjuten gentemot bården under som den ska.

Frågade familjen som tyckte att jag självklart inte ska repa, ingen ser felet. Mejlade bild och frågade min stickguru, och den svikare tyckte inte heller jag ska repa. Så kan hon ju inte säga! :arghh:
Jag hade repat. För mig spelar det ingen roll om ingen annan ser felet om jag gör det. Du får på något vis fundera igenom ifall du kan bortse från felet eller inte, då vet du hur du ska göra sen.
 
Regnar o blåser (klass 1) i Skåne,ska köra till kusten med bil o gallerkärra om någon timme :nailbiting:
Så ägnade fm åt att trolla fram detta i blivande vardagsrummet, någon som vet hur jag städar/fräshar upp ett trägolv somvarit gömt sen slutet av 40 talet - början av 50?? Det ska såsmåningom slipas
20210923_122322.jpg
 
Är helt slut i kolan efter 1 timmes kurs där jag samtidigt satt i servicecenter och hjälpte folk med ditt och datt. Sedan kom en anställd och en student (som numera inte är inskriven på skolan) och försökte få mig att gå ifrån en rutin. Rutinen är superviktig för alla och handlar om säkerhet på många olika plan. Men nej den skulle jag bara skita i och göra en annan osäker lösning 🤷‍♀️
Nope, den gubben gick inte. Men vi tjafsade i 47(!) minuter.

Till slut kom min chef och var faktiskt för en gångs skull 100% på min sida och stöttande. :eek:
Plus i kanten för det. Nu får de göra enligt rutin även om det innebär att "då blir det ju försenat!". Inte mitt problem, planera ditt jobb i förväg i stället för att stå och skrika på mig som en annan grobian.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 086
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 551
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp