Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
20210920_172041.jpg
städade bilen hemma på gården idag . De tog bara 15 min. Men har mer att göra som att skrubba gummimattorna innan dom åker in i bilen
 
En nära vän till mig sa att hon måste ta tag i att ta körkort och att jag skulle fråga henne om någon dag om hon bokat sin första lektion, så hon får fart i baken. Hon har två små barn och är mitt i en trasslig separation, och har det lite knapert nu när hon försöker behålla huset. Så jag erbjöd mig att bli hennes handledare så kan hon köra med mig, så blir hon ordentligt varm i kläderna och kan boka sin första lektion när hon kan köra sedan. De kostar ändå en tusenlapp per lektion, det känns så dumt att hon ska betala det för att krypköra runt under hösten. Hon blev rörd och tackade ja! Så nu är jag sjukt taggad på att få hjälpa till, jag kan absolut inte komma på nåt mer värdefullt jag kan lägga min tid på så det blir nog en riktig win-win detta!
 
Var hos psykologen som vanligt efter jobbet idag som vanligt. Gått hos hen ett år och det fortsätter bli jobbigare och jobbigare att gå dit.
Men ja, är väl något bra med det också antar jag. Kommer åt saker.

Nu är jag sjukt trött och ser fram emot att gå och lägga mig, men än är det några timmar kvar.
 
En nära vän till mig sa att hon måste ta tag i att ta körkort och att jag skulle fråga henne om någon dag om hon bokat sin första lektion, så hon får fart i baken. Hon har två små barn och är mitt i en trasslig separation, och har det lite knapert nu när hon försöker behålla huset. Så jag erbjöd mig att bli hennes handledare så kan hon köra med mig, så blir hon ordentligt varm i kläderna och kan boka sin första lektion när hon kan köra sedan. De kostar ändå en tusenlapp per lektion, det känns så dumt att hon ska betala det för att krypköra runt under hösten. Hon blev rörd och tackade ja! Så nu är jag sjukt taggad på att få hjälpa till, jag kan absolut inte komma på nåt mer värdefullt jag kan lägga min tid på så det blir nog en riktig win-win detta!
Så fint!
Ska antagligen börja handleda en kompis i vinter, blir roligt att få hjälpa till. 🙂
 
Är på stallet och ryktar skimmel. Han ska bli OS-redo tänkte jag. Behöver få ur mig frustrationen jag burit på hela dagen.

Hästar är fan bäst. Tog typ 1 sekund så hade han snappat upp att ilsk är jag, men inte på honom, och man kan locka fram lite av snälla jag som finns där inne med en liten minipuff på axeln och varmblås på nacken.
Smälter ju som smör. Inte behöver jag prata med honom heller så ingen risk för grodor ur munnen :love:
 
Är på stallet och ryktar skimmel. Han ska bli OS-redo tänkte jag. Behöver få ur mig frustrationen jag burit på hela dagen.

Hästar är fan bäst. Tog typ 1 sekund så hade han snappat upp att ilsk är jag, men inte på honom, och man kan locka fram lite av snälla jag som finns där inne med en liten minipuff på axeln och varmblås på nacken.
Smälter ju som smör. Inte behöver jag prata med honom heller så ingen risk för grodor ur munnen :love:
Hästar ❤️
 
Idag har jag träffat en person som gick i min första gymnasieklass. Vi började i samma klass hösten 2019 och är verkligen läskigt lika varandra, så vi hittade varandra typ direkt. Men efter ca 6v var vi båda sjukskrivna pga psykisk ohälsa och precis när hon var på väg tillbaka slog corona till (och sen bytte hon skola 😊). Så vi har inte träffats sen, ja… hösten 2019.

Trots att vi inte träffats på två år så var det som att vi sågs igår. Vi hade SÅ mycket att prata om och berätta för varandra och efter över två timmars prat om allt och inget så hade vi fortfarande lika många samtalsämnen kvar :love:

Det var en väldigt lyckad eftermiddag helt enkelt (och vi ska ses snart igen) ☺️
 
Så fint!
Ska antagligen börja handleda en kompis i vinter, blir roligt att få hjälpa till. 🙂

Visst är det givande? Det är verkligen sant att man får tillbaks det man ger, och då menar jag inte utbyte av tjänster och omsorg utan det är verkligen en fantastisk känsla att få hjälpa till.

Dessutom skulle jag gärna träffa henne mer just nu. Den här separationen verkar bli tung, karln vill inte flytta ut. ”Vart hade du tänkt att jag ska bo?” har han mage att fråga efter affärer med flera andra kvinnor. Ja, var fan tänkte du själv att du skulle bo när du for runt med dicken över halva stan och lät din sambo uppfostra era två barn och sköta hela hemmet ensam, tänker jag då. Men nej, han är fortfarande kvar i huset månader senare. Jag är rädd för att han kommer att tjata sig kvar tills hon inte orkar säga emot längre. Så, jag ser fram emot att ladda med pick-nick muggar och åka bil på helgerna i höst. Så hon kan få stöd, kanske i både körkort och att orka verkställa sitt uppbrott.
 
Har ar det nu officiellt host. I morse hade vi den forsta riktigt dimmiga dagen ... det ar verkligen som att aka ut i artsoppa har pa hostarna. Natterna ar kalla och dagarna varma. Natterna ar nera pa 9*C-11*C medan dagstemperaturen ligger pa 23*C-28*C. Dagarna ar underbara, och man kan sova med oppet fonster :) ... men dimman:crazy:
 
Jag fick byta arbetsuppgifter även idag. Samordnad bemanning hade missat att en av klienthandläggarna ska ha semester i två veckor :cautious:
Bytte idag, imorgon och onsdag den här veckan samt måndag, torsdag och fredag nästa vecka. Övriga dagar är jag ledig så det får lösas på annat sätt. (Jag sa att jag kan ta onsdag nästa vecka om jag får övertid ;) )
 
Mer föreläsning, föreläsning all night long.
Mina ögon bränner och bihålorna hatar mig men kör bah kör 😅

Blir nog lite godis strax.

Min hjärna försöker påminna mig om att jag har arbetsintervju imorgon mitt i föreläsningen men jag har inte energi nog att stressa över det 😬
(digitalt på alla håll tack och lov)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 262
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 423
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp