Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jisses, råkade ta en bild när jag skulle sätta kameran rätt inför urvalsprovet och bara kände; är jag sådär klotrund på riktigt?! 😳. Men jo. Magen veckar sig och väller ut överallt vilket jag då verkligen vantrivs med. Fick lixom lite nog vid ridpasset idag.Red dressyr på banan, red, inte "åkte häst". Blev ju fan flåsig och fick lixom lite känslan att jag "orkar inte". Vetitusan om det är säkerhetsvästen som hindrar en ordentlig andning ner till magen eller ej så skalade av den sista 20 min av ridpasset typ. Lite skillnad kanske. I alla fall. Jag får nog inse att det dåliga flåset och att jag är fetare än någonsin (på gränsen till fetma pratar vi om) ställer till det...Tanken är ju att rida lektion för instruktör och då kan jag fan inte sitta och halvdö på hästen för jag inte orkar pga min vikt osv 😳.
 
Fick precis veta att de är klara med min ersättningsrekrytering. En kvinna som är 15 år äldre än jag och 20 års arbetslivserfarenhet inom sagda område, senast från en av branschjättarna. Vilken tung rekrytering tänker jag, samtidigt som jag undrar hur det kommer att gå när hon sen får veta att arbetet består av enklare administration :o På pappret har jag en tjänst inom affärsutveckling men det senaste året har visat att tjänstebeskrivningen inte stämmer, vilket är anledningen till att jag byter tjänst internt. Den är på tok för simpel för mig med 10 års erfarenhet.

Tur att jag kommer vara på föräldraledighet när detta uppdagas..
Sådär upplever jag att det alldeles för ofta är, tyvärr. Man skriver upp tjänsterna för att dom ska låta flottare än vad dom är, och så får man sökande som eg. är alldeles för överkvalificerade för det som (det visar sig) ska utföras. Blääää för sådana företag :down:

Svarar mig själv att det är kontentan av att Af säger till de som söker jobb att söka ALLT, även det du är helt okvalificerad för :banghead:
Så står de stackars företagen med tusentals ansökningar utan värde... men alla måste gås igenom.

Sjukt hur det har blivit :(
 
2,5 timmar fick jag vänta för det där däcket. Vilket innebar att jag inte hann köra klart min runda innan mötet, vilket innebar att jag får köra dubbelt imorgon. Jag kom dessutom för sent till mötet och missade en massa viktig info. Jag måste dessutom börja tidigare imorgon för att hinna sortera all post.

Min stresstålighet har typ halverats sen depressionen..
 
Idag är det 25 år sedan min Skyan gick bort pga kronisk fång. Hon blev 23 ½ år gammal. Engelskt fullblod
25 december 1996 köpte jag min gammelman, Lyrik eller Lyran. Han blev 31
 

Bifogade filer

  • Skyan 6.jpg
    Skyan 6.jpg
    10,1 KB · Visningar: 28
Jag laddade ner en sån app men slutade ganska fort med den :D Jag ligger och sjunger och nynnar, inga mysiga grejer om blommor utan om blod och sådant :cautious: Sedan sätter jag mig upp och fipplar med händerna. Talar även i tungor. :rofl:

Var typ helt chockad och frågade min bästa kompis som ofta sover i samma säng "Sover jag så här :eek:" Fick svaret att jadå, jag ligger där och nynnar och sjunger om blod och död, sedan trasslar jag runt med osynliga trådar med händerna sittandes, och att man tydligen kan ha långa konversationer med mig där jag svarar helflummigt. :angel:
Typ som i Exorcisten? 🙈

Kanske de där besatta tjejerna som man ringer in katolska präster till bara sover 🤔
 
Sådär upplever jag att det alldeles för ofta är, tyvärr. Man skriver upp tjänsterna för att dom ska låta flottare än vad dom är, och så får man sökande som eg. är alldeles för överkvalificerade för det som (det visar sig) ska utföras. Blääää för sådana företag :down:

Svarar mig själv att det är kontentan av att Af säger till de som söker jobb att söka ALLT, även det du är helt okvalificerad för :banghead:
Så står de stackars företagen med tusentals ansökningar utan värde... men alla måste gås igenom.

Sjukt hur det har blivit :(

Jag tänker att det är så dumt, varför vill man betala dubbla lönen för att få administration gjord? :confused:🤷‍♀️ Jag hade en betydligt mer avancerad tjänst för 5 år sedan och tjänade 15 tkr mindre. Vill inte ens veta vad donnan de anställt får för lön men sannolikt högre än vad jag har idag, med sin erfarenhet. För nåt som en relativt junior person skulle klara av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 154
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 423
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp