Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så förbannad. För 1 år sen köpte vi en h-reggad A-traktor. Visade sig idag att vi har en olaglig A-traktor som egentligen ska ha två lådor vilket den inte har. Så nu har vi precis bokat in tid för omkonvertering till h-reg samt reg-kontroll för 11 000 kr. Vi har blivit rejält blåsta för den får inte ens vara okapad, utan måste ha flak. Jävla tur att sonen inte blivit stoppad under det gångna året.
 
Men skit. Haft telefonen på laddning hela natten - som vanligt.

Tittade på den nyss och den har 16%. Håller den på att dö? :arghh::arghh::arghh: Vill inte!!

Den tappade laddning alldeles för snabbt igår när jag var på vift hela dagen. Vågade inte ens titta på den eftersom jag inte hade nån laddsladd med mig.

Iofs är den gammal. Men jag gillar den och jag avskyr att försöka lära mig en ny telefon.
Testa en omstart!
 
Men skit. Haft telefonen på laddning hela natten - som vanligt.

Tittade på den nyss och den har 16%. Håller den på att dö? :arghh::arghh::arghh: Vill inte!!

Den tappade laddning alldeles för snabbt igår när jag var på vift hela dagen. Vågade inte ens titta på den eftersom jag inte hade nån laddsladd med mig.

Iofs är den gammal. Men jag gillar den och jag avskyr att försöka lära mig en ny telefon.

Finns säkert nånstans där man kan byta batteri. Gjorde det på min gamla sen höll den som hejsan igen :D
 
Hemma till ljuvlig tystnad. Behöver inte gå runt och vara spänd och stressa hela tiden att Megara ska äta på kablar och sladdar, ha ner saker (som foton), smidig panter är hon definitivt inte :meh: Dessutom har annan stress också släppt, och allt är ljuvlighet. Ikväll kommer jag sova gott.

Varför har jag alltid lite udda katter? Stackars Nikita var inkontinent (verkligen inte hennes fel), Megara är hopplös med tuggandet och undersökning av precis allt. Pappersfakturor är smasken. Alltså, jag höjer rösten rejält när hon är uppe och biter på min pappas rådjurshorn, leker misslyckad Ingemar Stenmark på kaminhyllan. De flesta hundar (och katter) skulle skämmas eller iaf sluta. Megara är stendöv och när jag fysiskt lyfter bort henne blir hon fruktansvärt sur och det kommer fram lite klor och tänder (nej hon är inte döv, en Sheba påse hör hon på långt avstånd även om hon sover).

Tänkte egentligen gå och köpa en sushi, men orka. Det blir köttfärssås (från frysen) och spaghetti

Har lovat att komma tillbaka senare i augusti och hjälpa dem installera en ny tv. Blir så arg på dessa (unga) IT killar som kommer ut till pensionärer och säger att allt är fel och måste bytas ut och uppger att det kommer kosta många tusenlappar när det enda som behövs är en ny tv/skärm och att jag ska rengöra datorn med tryckluft. De gamar inte, de behöver en dator för att surfa på, läsa mail, titta på lite bilder och liknande. Nej de behöver inte den senaste boxer modulen, wifi box, ny dator osv. Datorn är några år gammal och har väl inte världens bästa specs men herregud!
 
Sitter i postbilen ute i skogen och äter lunch. En orolig kvinna stannade och frågade om jag mådde bra. Jo tack, bara fint. Lite hungrig nu.
"Men här kan du ju inte sitta, tänk om det kommer en hemsk människa!"

Vad svarar man på det? Tack för omtanken, men jag tror inte det är så farligt.

Men det är klart, skulle någon råna mig och sno bilen här ute har jag långt till närmsta hus..
 
Sitter i postbilen ute i skogen och äter lunch. En orolig kvinna stannade och frågade om jag mådde bra. Jo tack, bara fint. Lite hungrig nu.
"Men här kan du ju inte sitta, tänk om det kommer en hemsk människa!"

Vad svarar man på det? Tack för omtanken, men jag tror inte det är så farligt.

Men det är klart, skulle någon råna mig och sno bilen här ute har jag långt till närmsta hus..

Visst ska en vara försiktig men det finns ju gränser... ute i skogen är jag inte ett dugg orolig.
 
Sitter i postbilen ute i skogen och äter lunch. En orolig kvinna stannade och frågade om jag mådde bra. Jo tack, bara fint. Lite hungrig nu.
"Men här kan du ju inte sitta, tänk om det kommer en hemsk människa!"

Vad svarar man på det? Tack för omtanken, men jag tror inte det är så farligt.

Men det är klart, skulle någon råna mig och sno bilen här ute har jag långt till närmsta hus..
Det kan inte vara så att hon just lyssnat på radion? ;) Hörde under förmiddagen att en brevbärare blev knivhotad när hen försökte hindra tjuvar att stjäla brev från bilen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 324
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 010
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 912
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 694
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp