Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en arg igelkott på kvällsrundan :D (den ville inte bli hundmat)
20210805_222556-01.jpeg
 
Nu har vi firat sonen och han avslutade kvällen med att åka hem till kompisen/utökade familjen för där kan de titta på film utan att störa någon. :)
Mamma har gått all in på att han ska vi själv och köpt typ allt man kan tänkas behöva men framförallt sånt han inte behöver 🙄 vad sägs om irish coffe glas till en 16 åring? Typ 10 block med glada djungelmotiv, finns inte en snöbolls chans i helvetet att han kommer ta med sig dem. 😂 Eller för all del tavlor med skogsmotiv ritade i svart vitt. Hålslev har jag också svårt att tro att han kommer att använda och kanske det mest inaktuella av allt, en kompakt uppslagsbok 🙄 Jag menar Google är säkert något som kommer att försvinna 😂
 
Åt precis majskakor och drack mjölk. Det var ganska gott. Har också insett att jag idag inte ätit något godis. Minns inte när senast jag hade en helt godisfri dag, det måste vara flera månader sedan. Gissar att kroppen tycker om det.

Funderar nu på jobb och sådant. Pratade med en av de nyaste igår och passade på att fråga om han tänkt stanna kvar efter sommaren eller ska göra något annat, han ville stanna men har inte pratat med chefen om det än. Det gjorde iaf mig glad, för han är otroligt trevlig och för att ha jobbat så kort tid även riktigt duktig. Om vi får in fler trevliga så kanske jobbet blir lite roligare igen. Fast jag måste ändå ha något annat, det går inte att vara så fruktansvärt trött hela tiden som jag blir av det här.

Hörde två andra kollegor prata om sådant, en av dem har sagt upp sig och förklarade hur trött han blir och att han måste sluta pga det. Hade jag haft lika mycket energi som han beskrev det som att han hade, då hade jag varit piggare än på lääänge :meh: (Förstår alltså fullt ut varför kollegan slutar, är mest sur på mig själv som fortfarande är kvar) Vet inte om det kanske är klokt att säga upp sig utan att ha något nytt att gå till. Tänker att det borde gå att få timanställningar på olika ställen då? Lite variation kan ju vara kul. Typ.

Hur sjutton ska man kunna veta vad som är rätt att göra?
Åh, du beskriver mitt liv med den sista meningen! Det är SÅ svårt… läs lite i min tråd om att säga upp sig utan nytt jobb, många kloka synpunkter där 🤗
 
Åh, du beskriver mitt liv med den sista meningen! Det är SÅ svårt… läs lite i min tråd om att säga upp sig utan nytt jobb, många kloka synpunkter där 🤗
Jag har läst :D Det som gör det svårt för mig är att jag har sökt massvis av jobb, har hållit koll på annonser i snart ett år och sökt de intressanta jobb som dykt upp. Har dock inte sökt korttidsvikariat och liknande eftersom de tjänsterna ofta ska tillsättas direkt och även om min uppsägningstid är kort så är den inte tillräckligt kort för det. Hittills är det bara en gång som jag gått vidare åtminstone något steg i rekryteringsprocessen vad jag vet, annars är det bara "tack men nej tack" eller inget svar alls.

Funderar lite på plugg också, men sådant är jättesvårt...Tror dock att en intressant distansutbildning börjar i början av nästa år. Ingen lång utbildning, men skulle kunna vara ett alternativ för att ha något att göra ett litet tag iaf och kanske kan göra att det blir något lättare att få jobb sedan. Ska kolla upp det närmare. Hade kunnat tänka mig att plugga den och jobba som timmis på nuvarande jobb någon dag i veckan för att på så sätt få in lite extra pengar.
 
Jag har spendenrat ytterligare en dag pa "Fair". En fair ar ursprungligen en lantbruks grej, dar lanbrukare jamforde sina skorder och tavlade lite latt i de finaste djuren och storsta melonerna, etc. Det gor de fortfarande ... men numera skots det mesta (sedan borjan pa 1900 talet) av 4H som kom till for att lantbrukarna envist holl kvar vid gamla metoder trots ny forskning... men nagon klok person insag att de kunde visa barnen nya metoder och de kunde overtyga sina foraldrar. Ett exempel ar en av de forsta 4H barnen som fick anvanda en acre (lite mindre an en halv hectar) av foraldrarnas mark for att plantera majs pa det satt som han lart sig av 4H och fick runt 65 bushels (om jag minns ratt) istallet for pappans 10 per acre ... och sedan var 4H en realitet over hela landet. :D

Jag pratade med en som visar lamm och han forklarade att stamtavlorna pa lammen och grisarna (och alla andra djur) oerhort viktiga och sedan maste barnen ocksa trana sina djur (olika for olika djur) och visa dem "i hand" genom att leda dem in i ringen.

En modern fair har ocksa pagaende hast och ryttar uppvisningar, oftast en rodeo i nagon form. Det finns ocksa en tivoli med allt fran karuseller till hemska grejor som aker upp och ner och som jag inte ens vagar titta pa ... och lotteri stand, sa klart och pa kvallarna avslutas det med nagot band. I kvall var det ett mycket bra rockband, i gar kvall var det Country and Western ... det ar inte direkt min musik smak och jag kan inte bedomma hur bra de var. De spelade i alla fall himla hogt.:grin:

Det ar kul, men oh sa jobbigt ... Och i morgon borjar vi 9am igen :crazy:
 
En sjuk än så länge, fick bli lite ändringar i bemanningen på en avdelning så var det löst. Nu hoppas jag ingen mer är sjuk, orkar inte med en likadan fredag som förra då tre personer ringer och sjukanmäler sig hela helgen typ klockan 11. Inte så kul när de börjar typ 14.45 och jag dessutom går hem 12.30.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 498
Senast: BernT
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 095
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 986
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 806
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp