Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också plockat lingon,v fast inte lika mycket som @bettysmatte
Blev kanske 3/4 liter. Var inte planerat, skulle bara ta en liten promenad i skogen och göra mat på spritköket.

Impulsringde chefen och sa att jag blir borta till torsdag, kanske längre. Förklarade läget och hon var så förstående och bra som vanligt.
Så bra att du kom fram till ett beslut :heart. Och vad trevligt med lingon, vad tänker du göra med dem? :d
 
Har der regnat hos er innan du hittade vattnet på golvet?

Vatten droppar inte alltid ner utan kan följa en vägg ner och sedan leta sig vidare hur som helst om man har dåligt tak. Inte säkert att en sådan läcka upptäcks av takdropp inomhus utan kan som i ditt fall upptäckas genom vattenpölar på källargolvet.

När det läckte hos mig så följde vattnet ledningarna för elementen ner till mig och då hade grannen över mig 5 cm vatten på golvet. Inte ett enda takdropp fanns hos mig.

Taket ska vara ok enligt besiktningen, men det kan ju hänt grejer sen den gjordes (ca 8 månader sen). Får väl ta ut nån att kolla igen.
 
3EDD80B6-5BC2-4CCC-8819-49EB5A5A03E9.jpeg

Tadaaa! Mitt livs första tapetsering :D
 
Har dom börjat ge tre stycken i USA?

Har far man tredje Covid sprutan om man har underliggande sjukdommar. Det ar ett federalt mandat och galler alltsa hela landet aven om hur sjukvarden hanteras normalt ar en statlig fraga.

Har i Oregon har vi nu det storsta antal insjuknade sedan det borjade och da barn fran 12 ar och upp har fatt covid vaccinationen (80% Oregonians ar vaccinerade) blir det nu fler och fler barn under 12 som drabbas. 10% insjuknade ar under 12 ar. Var governor, tillsammans med Washington states governor, har nu lagt ut mandat att alla larare och skolpersonal maste vara vaccinerade.
 
Matlådor fixade, körde lite kroketter i ugn och la till lite färdig kebab i sås, lagom nivå på matlagningen en sån här dag :D Nu sitter jag och förbereder en shoppinglista till kommande helg på IKEA och rusta :laugh: finns inget jag saknat så mycket som en hatthylla och hallampa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 003
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 392
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
72 332
Senast: Rosett
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 120
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp