Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Budgivningen på kollegans lägenhet är nu avslutad. Den som vann var en pappa som köpte lägenheten för att ge till sin unga dotter.
Helt galet egentligen, att ge bort en lägenhet för nästan 5 miljoner.

Som kollegan uttryckte det: "Själv minns jag inte ens om jag fick något i studentpresent!" 😂
Jag fick ett halsband för ett par hundra jag
Men mina föräldrar var inte direkt rika så jag älskar det halsbandet
 
Det vore dock illa om de inte valde en kvinna efter alla år av manligt styre..
Jag måste säga att jag tycker att annat är viktigare, hellre en man som tillhör vänsterfalangen inom paritet än en kvinna som tillhör högerfalangen. Men annars så är det ju lite pinsamt att vi inte haft en kvinnlig statsminister (om det nu skulle bli en sosse som statsminister igen.... man hoppas ju såklart, men man vet aldrig).
 
Sådär nu har jag komponerat ihop ett egetfixat födelsedagskort åt kollegan i canva, så imorgon får jag börja dagen med att skriva ut det och och pinna runt och be alla skriva sitt namn.... :)

Tvätten har jag hängt ut, och maken har burit in höet. Nu är det väl nästan bara den där förbenade stuprännan som jag borde ta tag i också..... :cautious: Men....nja..... :p
 
Mitt motto "Har man sett EN orm, så ser man inte en till samma dag" håller inte.... :eek: :nailbiting: På väg till lingonen såg jag en snok-bäbis på skogsvägen, och det var då jag tänkte "blä, men nu springer jag säkerligen inte på fler idag i alla fall". Lite lagom kaxig sådär.... :D Alldeles nyss när jag städade ur hästtransporten så ringlade en JÄTTEsnok förbi..... :crazy: Ja ja, ormfobin är tacksam för att det i alla fall inte var huggormar.....
 
Jag satte igång med att plocka upp de sista kartongerna men frånsett en kartong med julsaker och böcker så var allt gamla saker jag inte visste om jag hade kvar O_o och varför är det inte slängt redan, bl.a. block med anteckningar från utbildningen, inte ens viktiga anteckningar utan repetitioner och sånt :confused:O_o
Tur jag är ledig på fredag och planerat en tripp för att slänga grovsopor, blir en hel del som ryker nu! Skönt att bli av med det :laugh:

Nu sitter jag i soffan igen med en kopp kaffe och äter en bit av farmors fantastiska mandarinkaka :d Måste vila lite innan det är dags att göra matlådor :angel:
 
Se där är efter allt dåligt samvete och våndan och jag oooooorkar inte, sedan i slutet av april så är nu fönstren i vardagsrummen putsade. Ok, inte mellan glasen, men man ser ut. Det gick på en halvtimma. 🙄 Det skulle knappast gå igenom ett proffsöga men, det är bra som det är.

Styrker mig med lite flädersaft och sedan tackla sovrummet. Arbetsrummet och köket får bli en senare fråga eftersom det kräver en hel del ommöblering och fixande. Och de inte stör på samma sätt.

Nu ska jag äntligen sätta upp mina glasfåglar och lyktor.
 
Jag åkte ut till min tänkarsten (klippa) vid sjön, mitt i skogen. Har suttit och njutit av total tystnad men nu närmar sig några personer, högljutt pratande på tyska. Jag har aldrig någonsin sett några människor här ute förut, men det är väl den stora nackdelen med skogen så här års. (Ja, att den lockar ut folk extra mycket alltså; inte tysktalande personer specifikt. Vill ju bara slippa FOLK.)
 
Jag har också plockat lingon,v fast inte lika mycket som @bettysmatte
Blev kanske 3/4 liter. Var inte planerat, skulle bara ta en liten promenad i skogen och göra mat på spritköket.

Impulsringde chefen och sa att jag blir borta till torsdag, kanske längre. Förklarade läget och hon var så förstående och bra som vanligt.
 
Nä, ingenting. Allting går ner på andra sidan.
Hur menar du från yttertaket?
Har der regnat hos er innan du hittade vattnet på golvet?

Vatten droppar inte alltid ner utan kan följa en vägg ner och sedan leta sig vidare hur som helst om man har dåligt tak. Inte säkert att en sådan läcka upptäcks av takdropp inomhus utan kan som i ditt fall upptäckas genom vattenpölar på källargolvet.

När det läckte hos mig så följde vattnet ledningarna för elementen ner till mig och då hade grannen över mig 5 cm vatten på golvet. Inte ett enda takdropp fanns hos mig.
 
Jag har också plockat lingon,v fast inte lika mycket som @bettysmatte
Blev kanske 3/4 liter. Var inte planerat, skulle bara ta en liten promenad i skogen och göra mat på spritköket.

Impulsringde chefen och sa att jag blir borta till torsdag, kanske längre. Förklarade läget och hon var så förstående och bra som vanligt.
Hur såg lingonen ut hos dig? Här är de helt underbara - jag har sällan sett så många på varje ris.... :)
 
Budgivningen på kollegans lägenhet är nu avslutad. Den som vann var en pappa som köpte lägenheten för att ge till sin unga dotter.
Helt galet egentligen, att ge bort en lägenhet för nästan 5 miljoner.

Som kollegan uttryckte det: "Själv minns jag inte ens om jag fick något i studentpresent!" 😂
skulle vara kul om man kunde ge bort så mycket till sina barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 035
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 433
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
72 360
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 775
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp