Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Jag har städat en massa i ladorna och ute på gården samt hunnit med en hel del ved :banana:

Stjälpredan är med som alltid :D

_20210822_172759.JPG
 
Sådärja. Fått en matlista skriven, lite tvätt uthängt, fixat morfars räkningar samt åkt och lämnat det igen och lite prat :heart. Nu är frågan i vilken ände jag ska fortsätta :p. Bädda rent kanske så ögonen får vila från skärmen...De känns lite kladdiga och det kan ju göra så paradoxalt nog när de är torra av för mkt skärmtid...
 
Lagt undan balkongdynorna, har ändå inte kunnat sitta där mycket sedan tomaterna tog över. Så lika bra att lägga undan dem. Ätit middag (stor mozzarella, tomat och basilika sallad) och funderar nu på att ta ett sista tag och fixa sovrumsfönster
 
Jag tror att jag har räddat plymån till min fåtölj som ena hunden kräktes i. Jag fick en offert på 1500 kr exkl. moms och restid och minus RUT. Samtidigt kunde de inte garantera resultatet, så jag var idag och köpte ett maskinmonster för dyra pengar som kan tvätta textilier och mattor.

Oj vad bra den är! Fåtölj är nu sanerad med vad som ser ut som ett lyckat resultat, och så har även tre stora mattor fått en välbehövlig rengöring.
 
Jag tror att jag har räddat plymån till min fåtölj som ena hunden kräktes i. Jag fick en offert på 1500 kr exkl. moms och restid och minus RUT. Samtidigt kunde de inte garantera resultatet, så jag var idag och köpte ett maskinmonster för dyra pengar som kan tvätta textilier och mattor.

Oj vad bra den är! Fåtölj är nu sanerad med vad som ser ut som ett lyckat resultat, och så har även tre stora mattor fått en välbehövlig rengöring.
Vad köpte du? :)

Själv har jag varit ute och klippt lite gräs av tvång och frustration, gräset är så högt och tjockt nu att gräsklipparen stannade hela tiden. :rage: Har bara drygt 2000 kvm kvar att klippa. :cautious: Jag har även en massa fallfrukt som jag ska plocka reda på i morgon och sen fortsätta med gräsklippningen. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 530
Senast: manda
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 318
Senast: sthu
·
Hemmet Lite utanför ämnet kanske, men vilket är det mest passande ordet för en byggnad som det är lite allmänna saker i som inte riktigt har...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 177
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 120
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp