Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabbtesten kan visa positivt trots att man är negativ för covid. Vilket man å ena sidan skulle kunna säga att det gör dem säkrare, men det kan även lura folk att tro att de har haft covid om de inte gör PCR-test. Vi hade en rejäl genomgång på jobbet om det här i och med att vi var test-skola där våra studenter tog snabbtest varannan dag sista veckorna före studenten för att se till att det inte skulle bli några utbrott. Vi hade även klasser som följdes av smittskyddsläkare som tog snabbtest två gånger i veckan hela terminen.
Överlag klarade vi oss extremt bra förra året, mycket tack vare deltids distansundervisning som vi hade redan skolstart. De enda fall vi hade på skolan var smittade hemifrån och ingen smittspridning alls via skolan.
Det är därför de ber oss boka tid för test hos HC om våra snabbtester visar positivt, annars fungerar hemtesterna finfint. Jag skulle inte tveka att åka ut på måndagen om jag tagit snabbtest lör-sön och båda visat negativt.
Men det är ju här i UK.
 
Har den flyttat 😱. Var ligger den nu då? Måste nog kolla karta.
Åt på kebabhuset, men där får man blanda såserna själv. Tyckte nog den var sämre än när jag bodde där..

Hmm, inflyttad. Ska man gissa på student då tro? Utöver nere pä stan så kan jag mest ställena som var runt Nyfors 😇.

Fanns en pizzeria på järntorget förr som hade helt ok kebab, men ingen aning om det är samma ägare, rätt troligt inte. .
Var en Eskilstunabo som tipsade mig om ett ställe för ett par veckor sen också. Tror det var Gredby pizzeria, men har aldrig provat.
Om nattkröken ligger kvar så var deras kebab sådär, men den dög ju när det var närmast och bara den öppen.

Spicy hot har gott käk om du frågar mig, men om deras resturang inne i stan finns ännu så är den så liten att det typ är takeaway som gäller. Men jag tyckte jag såg en i Tuna Park också. Men Spicy hit käkar jag oftare då jag bor 20 min från en...
I övrigt har jag inte fler restauranger i huvudet just nu 😇. Eller iofs Bamboo city, men den var väl rätt bra då, om man gillar kinesiskt.
Men det kan ju ha ändrats mycket sen jag bodde där.
Flyttade hit för några år sen pga kärleken, numera separerad. Har faktiskt haft ett stort I-landsproblem med att hitta en bra pizzeria :laugh:

Äter sällan kebab och sist jag åt så var det i min hemstad och jag blev bara besviken:cautious:
 
Men brr, var kom detta ifrån?
IMG_20210905_065103_924.jpg
 
Det är därför de ber oss boka tid för test hos HC om våra snabbtester visar positivt, annars fungerar hemtesterna finfint. Jag skulle inte tveka att åka ut på måndagen om jag tagit snabbtest lör-sön och båda visat negativt.
Men det är ju här i UK.
Jag vet inte om du kollade länken förut, men så här står det om testtyperna:

Frågor om testerPCR-testAntigentestAntikroppstest
När tas testet?När du har symtom som kan bero på covid-19.När du har symtom som kan bero på covid-19.
Antigentester i form av självtester används inte om du misstänker att du har covid-19 eller vid smittspårning.
Antigentest används ibland också vid screening som initieras av arbetsgivare.
Efter att du har haft covid-19. Tidigast 2–3 veckor efter att du blev s

Jag tycker personligen att det är svårtolkat. Vad sjutton är skillnaden mellan "när du har symtom som kan bero på covid-19" och "om du misstänker att du har covid-19"..... :confused: ????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 515
Senast: manda
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Hemmet Lite utanför ämnet kanske, men vilket är det mest passande ordet för en byggnad som det är lite allmänna saker i som inte riktigt har...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 170
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 108
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp