Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har insett att min lilla Suzuki Swift kanske inte kommer att räcka ändå för barn, hund och golf… så försöker göra research kring vilken bil vi ska skaffa. Får ont i huvudet av alla alternativ. Tror jag skiter i detta ikväll och äter ostbågar i stället.
 
Kom precis in efter långpromenad med shiban. Efter vad som känns som ett lååångt löp med koppeltvång tog vi med det bästa godiset (leverpastej!) och körde inkallningsövningar, balansgång och annat med klickern - och som hon lös upp! Hon log och skrattade hela vägen och var så underbart duktig. :love: Jag känner mig som världen sämsta matte som inte tagit mig tiden att göra så mycket ens den här sommaren. Usch. :cry:

Men nya tag!
 
Det var en piggelin fjordtjej idag och mamma travade på rätt mycket, lika mycket som de skrittade mer eller mindre, och jobbade på fint med lättridningen :). Verkligen stor skillnad från början där hon tog enstaka travsteg. Pållan taggade ju till när jag satte upp ett kryss med cavalettiblocken att trava över vilket de gjorde fint flera gånger, utom en gång. Då "råkade" hästen hoppa istället men det gick så fint så 🤩. Säger nog det varenda gång men fasen vad jag är stolt över mamma som kämpar på med sin MS och fibro och inte "bara sätter sig" som många tyvärr gör och stolt över min fantastiska häst som anpassar sig så bra till den som rider; så som en bra häst ska göra ❤.
 
Japp det kan man tycka, hoppas att det inte har hänt chaffis något
Det kom precis :laugh: Tydligen hade de kört här ute tidigare men killen som körde lyckades inte hitta och var inte bekväm med språket så istället för att ringa for han tillbaka till matstället och en annan kille fick hänga med som vägvisare 😅 De bad tusen gånger om ursäkt och såg verkligen ut att skämmas över att det blev så försenat 😅
 
Helt slut nu. Hade bjudit in mormor, faster och mamma på födelsedagsfika. Mina morbröder fick inte någon inbjudan pga dumma i huvudet och vill inte ha något med dem att göra.

Vad händer? Min ena morbror skickar ett mail. "Hej! Jag hörde att mamma skulle fika hos dig, jag kommer med. Kommer det andra?" :banghead: Men NEJ DITT ÄRKEPUCKO. Är man inte bjuden och har inte pratat med en släkting på 10+ år och det senast man träffades slutade i skrik, gråt och blodspillan, så kommer man inte.
Detta fick jag en timme innan. Stresspåslag och helt rosenrasande svarade jag "Nej, du kommer inte. Andra är bjudna." :angel:

Efter mitt svar ringde jag faktiskt helt enkelt min faster och talade om för henne att hon får fixa detta. Ringa och se till att han INTE kommer. Faster var förstående, tyckte att hennes bror var ett pucko, och ringde och fixade.
Jag pallar verkligen inte medla mellan min mammas syskon längre, de är fan helt omöjliga att ha i samma stadsdel utan att det blir kaos. Kanske lite barnsligt att inte ringa själv och jag vet att min morbror nu kommer ringa min andra morbror och tala om hur värdelös och barnslig jag är och att jag inte kan göra något själv. But I could'nt care less. 🤷‍♀️

Fikat blev trevligt men hade varit bra mycket trevligare om inte ärkepuckot hade ärkepuckat sig. :rage: Är fortfarande arg.
 
Helt slut nu. Hade bjudit in mormor, faster och mamma på födelsedagsfika. Mina morbröder fick inte någon inbjudan pga dumma i huvudet och vill inte ha något med dem att göra.

Vad händer? Min ena morbror skickar ett mail. "Hej! Jag hörde att mamma skulle fika hos dig, jag kommer med. Kommer det andra?" :banghead: Men NEJ DITT ÄRKEPUCKO. Är man inte bjuden och har inte pratat med en släkting på 10+ år och det senast man träffades slutade i skrik, gråt och blodspillan, så kommer man inte.
Detta fick jag en timme innan. Stresspåslag och helt rosenrasande svarade jag "Nej, du kommer inte. Andra är bjudna." :angel:

Efter mitt svar ringde jag faktiskt helt enkelt min faster och talade om för henne att hon får fixa detta. Ringa och se till att han INTE kommer. Faster var förstående, tyckte att hennes bror var ett pucko, och ringde och fixade.
Jag pallar verkligen inte medla mellan min mammas syskon längre, de är fan helt omöjliga att ha i samma stadsdel utan att det blir kaos. Kanske lite barnsligt att inte ringa själv och jag vet att min morbror nu kommer ringa min andra morbror och tala om hur värdelös och barnslig jag är och att jag inte kan göra något själv. But I could'nt care less. 🤷‍♀️

Fikat blev trevligt men hade varit bra mycket trevligare om inte ärkepuckot hade ärkepuckat sig. :rage: Är fortfarande arg.
Åh så tråkigt att det är så, jag saknar min morbror 💔. Hoppas du hade en fin dag trots det ❤.
 
Helt slut nu. Hade bjudit in mormor, faster och mamma på födelsedagsfika. Mina morbröder fick inte någon inbjudan pga dumma i huvudet och vill inte ha något med dem att göra.

Vad händer? Min ena morbror skickar ett mail. "Hej! Jag hörde att mamma skulle fika hos dig, jag kommer med. Kommer det andra?" :banghead: Men NEJ DITT ÄRKEPUCKO. Är man inte bjuden och har inte pratat med en släkting på 10+ år och det senast man träffades slutade i skrik, gråt och blodspillan, så kommer man inte.
Detta fick jag en timme innan. Stresspåslag och helt rosenrasande svarade jag "Nej, du kommer inte. Andra är bjudna." :angel:

Efter mitt svar ringde jag faktiskt helt enkelt min faster och talade om för henne att hon får fixa detta. Ringa och se till att han INTE kommer. Faster var förstående, tyckte att hennes bror var ett pucko, och ringde och fixade.
Jag pallar verkligen inte medla mellan min mammas syskon längre, de är fan helt omöjliga att ha i samma stadsdel utan att det blir kaos. Kanske lite barnsligt att inte ringa själv och jag vet att min morbror nu kommer ringa min andra morbror och tala om hur värdelös och barnslig jag är och att jag inte kan göra något själv. But I could'nt care less. 🤷‍♀️

Fikat blev trevligt men hade varit bra mycket trevligare om inte ärkepuckot hade ärkepuckat sig. :rage: Är fortfarande arg.

Så störigt! Jag blir dock nyfiken på hur släktförhållandet ser ut om din faster är syster med din morbror :confused:
 
Håller som bäst på att tvätta 6 maskiner tvätt och torktumla en sisådär 12 maskiner.
Ser fram emot att ha lägenheten full med sopsäckar med kläder/textil efter saneringen medan jag drar mig för att packa upp allt igen :angel:

Sjukt trött. Det här blir väl klart midnatt nån gång, sen upp igen och tvätta det sista 07 imorgon.
Sköt på alla ev. planer imorgon, det blir nog att vara totalt utslagen på soffan så mycket jag bara kan.

Edit: ser också fram emot att se hur mina stackars kläder överlevt torktumling på hög värme i 60-70min utan någon som helst urskiljning 🙈😅
 
Helt slut nu. Hade bjudit in mormor, faster och mamma på födelsedagsfika. Mina morbröder fick inte någon inbjudan pga dumma i huvudet och vill inte ha något med dem att göra.

Vad händer? Min ena morbror skickar ett mail. "Hej! Jag hörde att mamma skulle fika hos dig, jag kommer med. Kommer det andra?" :banghead: Men NEJ DITT ÄRKEPUCKO. Är man inte bjuden och har inte pratat med en släkting på 10+ år och det senast man träffades slutade i skrik, gråt och blodspillan, så kommer man inte.
Detta fick jag en timme innan. Stresspåslag och helt rosenrasande svarade jag "Nej, du kommer inte. Andra är bjudna." :angel:

Efter mitt svar ringde jag faktiskt helt enkelt min faster och talade om för henne att hon får fixa detta. Ringa och se till att han INTE kommer. Faster var förstående, tyckte att hennes bror var ett pucko, och ringde och fixade.
Jag pallar verkligen inte medla mellan min mammas syskon längre, de är fan helt omöjliga att ha i samma stadsdel utan att det blir kaos. Kanske lite barnsligt att inte ringa själv och jag vet att min morbror nu kommer ringa min andra morbror och tala om hur värdelös och barnslig jag är och att jag inte kan göra något själv. But I could'nt care less. 🤷‍♀️

Fikat blev trevligt men hade varit bra mycket trevligare om inte ärkepuckot hade ärkepuckat sig. :rage: Är fortfarande arg.
Vad brukar man säga släkten är värst? 🙈 Jag har ytterst lite kontakt med mina släktingar utöver närmsta familjen. Och ja de finns de ju anledningar till 🙈😂😅
 
Det var utsålt ikväll
 

Bifogade filer

  • 20210904_201108.jpg
    20210904_201108.jpg
    254,9 KB · Visningar: 14
Okej, den brukar folk tycka är bäst :D
Har dock inte provat (är inflyttad). Var åt du nu då, som är näst bäst? Om jag får fråga :o
Billy boys har dock flyttat, men ska vara samma ägare som jag förstår :)
Har den flyttat 😱. Var ligger den nu då? Måste nog kolla karta.
Åt på kebabhuset, men där får man blanda såserna själv. Tyckte nog den var sämre än när jag bodde där..

Hmm, inflyttad. Ska man gissa på student då tro? Utöver nere pä stan så kan jag mest ställena som var runt Nyfors 😇.

Fanns en pizzeria på järntorget förr som hade helt ok kebab, men ingen aning om det är samma ägare, rätt troligt inte. .
Var en Eskilstunabo som tipsade mig om ett ställe för ett par veckor sen också. Tror det var Gredby pizzeria, men har aldrig provat.
Om nattkröken ligger kvar så var deras kebab sådär, men den dög ju när det var närmast och bara den öppen.

Spicy hot har gott käk om du frågar mig, men om deras resturang inne i stan finns ännu så är den så liten att det typ är takeaway som gäller. Men jag tyckte jag såg en i Tuna Park också. Men Spicy hit käkar jag oftare då jag bor 20 min från en...
I övrigt har jag inte fler restauranger i huvudet just nu 😇. Eller iofs Bamboo city, men den var väl rätt bra då, om man gillar kinesiskt.
Men det kan ju ha ändrats mycket sen jag bodde där.
 
Okej, den brukar folk tycka är bäst :D
Har dock inte provat (är inflyttad). Var åt du nu då, som är näst bäst? Om jag får fråga :o
Billy boys har dock flyttat, men ska vara samma ägare som jag förstår :)
EDIT: Mina googleskills visade mig att det var kvällskrökens gamla lokaler. Men har också hittat indikationer på att den blev sämre på slutet. Hoppas de har fel eller sen hämtat sig igen 😇
 
Senast ändrad:
Satt upp efter mamma en kort stund för lite galopp och bara några språng över det lilla cavalettihindret då vi ju inte red i hoppsadeln, som avslutning efter markarbetspasset. Red på aktivt på hindret och hade jätteskoj, särskilt när pållan gick av lite onödigt stort, härligt 😍. Efter stallet var det dags att laga middag; chipotleburgare (lokalproducerat) med tillbehör 😋 och så blev det ett långbad 😍 före en stunds sovhäng men nu är det sovdags efter en härlig lördag 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 514
Senast: manda
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Hemmet Lite utanför ämnet kanske, men vilket är det mest passande ordet för en byggnad som det är lite allmänna saker i som inte riktigt har...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 170
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 108
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp