Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte precis att jag hade en fluga i sista munnen kaffe. Inte mumsigt. Hann spotta innan jag svalt det. Slötittar på tv med jycken. Borde hänga tvätt.
 
Jag blev lite nyfiken och surfade in på Folkhälsomyndigheten..... Som jag läser det, är det i första hand PCR-test genom vården som man ska ta om man har covid-symtom/förkylningssymtom, eller.... :confused: ??

https://www.folkhalsomyndigheten.se...ing-och-smittsparning/testa-dig-for-covid-19/
Snabbtesten kan visa positivt trots att man är negativ för covid. Vilket man å ena sidan skulle kunna säga att det gör dem säkrare, men det kan även lura folk att tro att de har haft covid om de inte gör PCR-test. Vi hade en rejäl genomgång på jobbet om det här i och med att vi var test-skola där våra studenter tog snabbtest varannan dag sista veckorna före studenten för att se till att det inte skulle bli några utbrott. Vi hade även klasser som följdes av smittskyddsläkare som tog snabbtest två gånger i veckan hela terminen.
Överlag klarade vi oss extremt bra förra året, mycket tack vare deltids distansundervisning som vi hade redan skolstart. De enda fall vi hade på skolan var smittade hemifrån och ingen smittspridning alls via skolan.
 
Jag ska tydligen till kontoret imorgon, efter lite olika besked från kollega och chef. Så för första gången sen typ mars måste jag klä på mig nåt ordentligt, packa matlåda och komma ihåg passerkort. Hejåhå. Men det ska bli kul att träffa kollegor, min planerade mjukstart blir det dock inget av, är inbokad på möte kl.10 tydligen.
 
Jag väntar på min mat, chauffören hämtade den från restaurangen för nästan 1 timme sedan :meh: Nog för att det kan vara många leveranser men ändå, skulle vart här för 45 minuter sedan :cautious: Har ringt och frågat men restaurangen har ingen möjlighet se vart han är, de sa bara han är på väg... Jag är hungrig :arghh:

I väntan så har jag roat mig med att kolla efter nåt nytt att se, men det lutar ändå åt ett avsnitt Bones och sen Änglar och demoner kl 21. Har sett den lite väl många gånger men han som spelar camerlengon är ju så snygg :love::o
 
Vart då? O_o
/bor i Eskilstuna :D
Billy Boys pizzeria. Ligger mitt emot trafikverket om det ligger kvar. Deras blandade rosa sås brukade vara outstanding. Var nog 3-4år sen jag åt den dock.
Kebaben i sig är väl samma som de flesta ställen i Eskilstuna, men det är generellt den typ av kebab jag gillar där (och i stora delar av Västerås).
Rekommenderar deras Vikingkebab utöver vanliga tallriken eller kebabrulle 😇.
Mvh Bodde i Eskilstuna 2000-2007
 
Jag väntar på min mat, chauffören hämtade den från restaurangen för nästan 1 timme sedan :meh: Nog för att det kan vara många leveranser men ändå, skulle vart här för 45 minuter sedan :cautious: Har ringt och frågat men restaurangen har ingen möjlighet se vart han är, de sa bara han är på väg... Jag är hungrig :arghh:

I väntan så har jag roat mig med att kolla efter nåt nytt att se, men det lutar ändå åt ett avsnitt Bones och sen Änglar och demoner kl 21. Har sett den lite väl många gånger men han som spelar camerlengon är ju så snygg :love::o
Kolla din dörr! En chaffis hängde det på min dörr och stack utan att medela sig på något sätt
 
Jag blev lite nyfiken och surfade in på Folkhälsomyndigheten..... Som jag läser det, är det i första hand PCR-test genom vården som man ska ta om man har covid-symtom/förkylningssymtom, eller.... :confused: ??

https://www.folkhalsomyndigheten.se...ing-och-smittsparning/testa-dig-for-covid-19/
Jag bor ju inte i Sverige så jag kan inte svara på vilka rekommendationer som gäller. Här snabbtestar vi oss två gånger i veckan - visar ett prov positivt eller om man av någon anledning tvivlar på resultatet kan man boka tid för ytterligare provtagning.
 
Billy Boys pizzeria. Ligger mitt emot trafikverket om det ligger kvar. Deras blandade rosa sås brukade vara outstanding. Var nog 3-4år sen jag åt den dock.
Kebaben i sig är väl samma som de flesta ställen i Eskilstuna, men det är generellt den typ av kebab jag gillar där (och i stora delar av Västerås).
Rekommenderar deras Vikingkebab utöver vanliga tallriken eller kebabrulle 😇.
Mvh Bodde i Eskilstuna 2000-2007
Okej, den brukar folk tycka är bäst :D
Har dock inte provat (är inflyttad). Var åt du nu då, som är näst bäst? Om jag får fråga :o
Billy boys har dock flyttat, men ska vara samma ägare som jag förstår :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 515
Senast: manda
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Hemmet Lite utanför ämnet kanske, men vilket är det mest passande ordet för en byggnad som det är lite allmänna saker i som inte riktigt har...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 170
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 108
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp