Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ihiiii mitt nya halsband från Maria Nilsdotter 😍

Visa bifogad fil 76977

(Jag som gjorde en budget för resten av månaden och kom fram till att jag inte hade råd med utemat varje dag.... men ett spontant halsbandsköp för 3500:- hade jag tydligen pengar till 🙄😂)
Det är så himla snyggt! 👍
Dreglat lite över det, men det ligger långt utanför min budget tyvärr. Men så vackert!
 
IMG_20210915_142131885.jpg

Undrar hur många mil vi gått sista tre dygnen? 🤣 Men Trulis är glad när han får säga hej till sina grannar 🐻🐴 En tappad sko med idag men inte känts som att skoning har varit så viktigt när fokuset legat på att rädda livhanken på honom ❤️🙈
 
Jag med. På fredag. Vi gör både blanketter och samtal med chef. :cautious:
Kan bara bli bättre än medarbetarsamtal jag hade på min förra arbetsplats (ja... förra av en anledning ;) ). När vi hade samtal hade han fyllt i mitt formulär i förväg och sedan diskuterade vi varför han tyckte att jag tyckte som han skrivit... han behöll dessutom kontrollen över tangentbordet så oavsett vad jag sa så skrev han in det han tyckte att vi var överens om... Nåja. Han var trevlig och löneförhandlade själv åt mig också :D Han var en bättre förhandlare än vad jag var så det blev ju bra ändå.
 
Läste i irritationstråden om när jag satt på verkstan igår.

Jag måste ge killarna en stor ros. 🌹
Bilen krånglade igår morse när jag åkte till jobbet. Jag ringde på fm till verkstan och jag vet att de har fullt, därav inga lånebilar inne de närmaste 14 dagarna. När de får veta att jag är på jobbet ber de mig svänga förbi när jag slutade vid 15.

Sagt och gjort, jag åker dit, lämnar över nycklarna och en av dem provkör bilen, de byter ett filter som borde bytts vid senaste servicen. De frågade om jag visste hur servicen var skött tidigare och det vet jag ju inte.

Jag köpte bilen av en bilhandlare, de hade bytt kamremmen på sin egen verkstad så mina killar menar på att de kanske bara gjorde minsta möjliga och inte en full service ...

Nu får jag hjälp samma dag, direkt jag kommer in och de är bara så 😍😍😍. Blir ny tårta till dem. 😁🎂
 
Precis kommit hem från skolan. Är nu ännu mer irriterad på våran idrottslärare som idag inte bara kallade mig tjej utan även "lilla gumman" :wtf::rage:
Har sagt till henne innan och gjorde det idag med, verkar inte gå fram öht. Vet inte om jag kanske ska försöka igen eller prata med rektorn. Saknar förra idrottsläraren som jobbar på samma skola men har andra klasser.
 
Katten skärpte till sig och höll mig sällskap hela natten! :love: Hon bjöd till och med på lite tassmassage på min rygg :D

Därefter har jag jobbat. Trots taskiga förutsättningar blev det en helt okej dag. Dock är vi många som är upprörda över förändringar. Dels för att förändringarna är i princip omöjliga att genomföra och för att vi inte ser någon vinst med det.
 
Alltså jag skulle kunna glömma allt, förutom Megara. När vi åker tåg har jag hennes väska i famnen under hela resan. För det mesta så är det ju fyrsitsigt så jag kan ställa hennes väska på bordet. Är det inte det så sitter jag med det i knät.

Allt annat skulle jag definitivt kunna glömma, handväska med plånbok, mobil och liknande, resväska etc. Men Megara? Never bäver.
 
Jag kom hem för runt 1h sen :)
Har ett kemi prov imorgon så planen var att spendera resten av eftermiddagen/kvällen till att öva inför det. Men fick precis veta att mamma har blivit inlagd på sjukhuset, förstod inte riktigt varför, men något med något virus var det (inte covid-19).

Så nu ska jag gå över till mammas lägenhet och packa saker som hon behöver/vill ha på sjukhuset ☺️❤️
 
Jag känner en man som berättade att när han var liten hade hans föräldrar lämnat honom i garderoben medan de såg om det var en opera eller teatern, sen tog de sina ytterkläder och gick hem och upptäckte först när de kom hem att han inte var med. 😂 Jag undrar vad garderobiären tyckte om att få en bebis "inhängd" med kläderna. 🤪

Det hände på 50-talet, tror inte det funkar numera. :)
Äsch. Gunnar Myrdal glömde sina barn på Skansen. :D
 
Min nya mobil är på väg (beställt den 20 augusti) och nu slits jag mellan glädjen att äntligen ha en mobil där batteriet inte tar slut direkt och skärmen är hel, dvs inte sprucken utan det fattas glasbitar och dåligt samvete över att jag köper en ny mobil som transporterats från Kina när den gamla faktiskt hjälpligt fungerar fortfarande.
 
Sitter som passagerare i bil. Nyss var vi på motorvägen. En bil som ville köra om låg då 2mm bakom oss och var otrevlig. När det gick att köra om så for han iväg i troligen ca 140km/h på 100-väg... Men, det var en företagsbil, loggan stort på sidan. Nu har jag kontaktat företaget och sagt att det beteendet inte är jättebra reklam :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
999
Senast: movi
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
716
Senast: Araminta
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 592
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 247
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp