Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag äter mitt livs första kebabrulle...!

Och så många frågor...den är gigantisk - är det tänkt att man ska äta hela? Hälften av såsen rann visst ut nedertill och ligger nu på tröja, byxor, stol och bordsduken - det kanske inte var riktigt så det var tänkt...?

Det krävs uppenbarligen övning för detta och jag är en solklar nybörjare 🙈

Nu var det flera år (! :nailbiting:) sedan jag åt en senast, men när vi bodde i lägenhet med pizzeria nära så blev det en då och då. Där serverades de inlindade i aluminiumfolie och jag har för mig att jag bara delade dem rakt av på mitten, lagom mycket och dessutom, om man åt från mitten och ut mot kanten så var det så mycket aluminiumfolie i botten att det inte droppade :D
 
Efter stall och skrittur med klättring på bästa hästen ❤ och fisksoppa till middag tände vi braskaminen då blåsten kylt ner huset och så blev det ett skumbad; höstmys med andra ord 😍.
Uj Göta Petter! Jag låg i sängen före sambon och det redan vid kl. 21, det är nog fan rekord 😅🤪. Vi har sällskap av våra underbara katter ❤; inatt vill inte ens hankatten vara ute; blåser för mycket 😄.
 
Tar en kort paus i bröllopsfixet (ja, inte mitt eget bröllop alltså, så snabba är vi inte!). Har flängt runt i princip non stop sedan jag slutade jobba vid 17 och är fortfarande inte klar. I början av veckan trodde jag att jag skulle hinna med ett träningspass ikväll och ett imorgon bitti - vet inte vem jag försökte lura där :laugh: Jag har plockat upp sambons kilt från kemtvätten och släpat hem den (alltså fattar ni hur mycket en kiltutstyrsel väger?!), hämtat upp min klänning hos sömmerskan, hämtat ut brudens örhängen, levererat nämnda örhängen till bruden, filat fötterna, målat tånaglarna, målat mer naglar, jobbat på mitt tal, försökt få tag på floristen för att bestämma tid för upphämtning av blommor imorgon, varit hemma hos brudens blivande svärmor och hämtat upp en annan klänning... Pust! Har inte ens öppnat resväskan och börjat packa än, det står näst på listan över dagens uppgifter. Med lite bra musik och en skål svenskt godis borde det gå hyfsat smärtfritt!
 
Joho de kommer att gå . Är man super hungrig så går allt. Jag har provat att äta en hel , men sen så var jag super hungrig med

Jag ska vara ännu hungrigare alltså nästa gång! 😁

Nu var det flera år (! :nailbiting:) sedan jag åt en senast, men när vi bodde i lägenhet med pizzeria nära så blev det en då och då. Där serverades de inlindade i aluminiumfolie och jag har för mig att jag bara delade dem rakt av på mitten, lagom mycket och dessutom, om man åt från mitten och ut mot kanten så var det så mycket aluminiumfolie i botten att det inte droppade :D

Kebabrulle:
Man lindar upp folien på ena ändan, rullar ner den efterhand och äter tills man är mätt. Har alltid kvar plastpåsen runt botten så man slipper bli dränkt i sås. Resten sparar man i kylskåpet som nattamat, frukost eller middag.

Jag läser noga vad ni skriver och tar efter proffsen! 😎👌

Min rulle låg i en kartong och hade ingen påse runt sig. Hmm...men kanske skulle man hållit i den, det fattade inte jag i så fall...! Ska kolla lite noggrannare på förpackningen nästa gång 🤣

Men smart att dela den på mitten först! Då hade jag kunnat lägga resten i kylen direkt. Nu hade tyvärr nederdelen blivit så geggig så det jag inte åt upp hamnade i bruna påsen...
 
Så glad att min valp kissar på kommando och är äldre nu och kan hålla torrt längre stunder. ❤️
Sambon har hasat runt ute i regnet med paraply över sin valp och inte sig själv för att få henne att kissa. Nu verkar det blivit jackpot och han kom in som en dränkt råtta. 😅
 
Jag kan inte sova så slösurfar... en tekniker var och gjorde nåt med ventilationen imorse, luftflödet blev visserligen bättre men det låter konstant och högt hela tiden istället :banghead: Har mejlat om det men får stå ut tills imorgon. Tur det är fredag och en rätt lugn vecka.
 
Klar med allt som behövde göras och har slappat i soffan en stund med godis och en massa fin musik. Ska nu försöka sova lite, känner mig som ett barn på lillejulafton som bara vill att det ska bli imorgon! Har sett fram emot den här helgen i nästan ett år och är så in i bängen taggad på att ta in på ett skotskt slott i två nätter och se två av mina bästa kompisar gifta sig med varandra :love:
 
Min gamla siames avels tjej klagade nastan aldrig ... hon bara gillade att hora sin egen rost. :p Hon "pratade" alltid, nar hon gick omkring i lagenheten, nar hon lag och studerade en sol strimma, nar vi var ute och gick ... hon kravde inte ofta svar, men hon meddelade ALLT!
Ingen kan tvivla på att Alice klagar när hon gör det, alla hör klart och tydligt att det är en arg/olycklig katt 😅:rofl:
 
Ingen kan tvivla på att Alice klagar när hon gör det, alla hör klart och tydligt att det är en arg/olycklig katt 😅:rofl:

Min katt, My, kunde skalla riktigt hogljutt och det nastan lat som en arg hund. 🧐 Hon klagade sa klart ocksa men hon var nog lika ofta arg och skallde ut bade djur och manniskor. Nar hon var helt tyst var det dags att titta efter vad hon gjorde.

Det var katten som, till synes, lag och sov djupt i en fotolj nar vi fick gaster. Exet skulle hamta nagot att visa och jag satte pa kaffe. Kvar var gasterna i vardagsrummet. Katten sov. Den ena gasten stallde sig upp for att titta pa en bok i bokhyllan ... Katten satt plotsligt pa hyllan bredvid och la klorna latt mot hans hand medan hon stirrade honom stint i ogonen och morrade djupt.
Hon holl ocksa pa att hoppa pa sotaren nar han oppnade dorren och kom in. Jag rakade sta mitt emellan och hann fanga in henne. Hon vaktade battre an de flesta hundar ... och henne kunde jag inte stoppa, hon struntade fullstandigt i vad jag tyckte behovde vaktas eller inte. :cautious:
Nar jag fatt forsta barnet satt katten pa troskeln till hans rum nar nagon utom jag eller exet kom ut i hallen. Hon slappte inte in nagon annan an barnets foraldrar. Det var lagom populart hos mormor och farmor att de inte bara kunde ga in och ta upp barnet nar han vaknat.:angel:
 
Min katt, My, kunde skalla riktigt hogljutt och det nastan lat som en arg hund. 🧐 Hon klagade sa klart ocksa men hon var nog lika ofta arg och skallde ut bade djur och manniskor. Nar hon var helt tyst var det dags att titta efter vad hon gjorde.

Det var katten som, till synes, lag och sov djupt i en fotolj nar vi fick gaster. Exet skulle hamta nagot att visa och jag satte pa kaffe. Kvar var gasterna i vardagsrummet. Katten sov. Den ena gasten stallde sig upp for att titta pa en bok i bokhyllan ... Katten satt plotsligt pa hyllan bredvid och la klorna latt mot hans hand medan hon stirrade honom stint i ogonen och morrade djupt.
Hon holl ocksa pa att hoppa pa sotaren nar han oppnade dorren och kom in. Jag rakade sta mitt emellan och hann fanga in henne. Hon vaktade battre an de flesta hundar ... och henne kunde jag inte stoppa, hon struntade fullstandigt i vad jag tyckte behovde vaktas eller inte. :cautious:
Nar jag fatt forsta barnet satt katten pa troskeln till hans rum nar nagon utom jag eller exet kom ut i hallen. Hon slappte inte in nagon annan an barnets foraldrar. Det var lagom populart hos mormor och farmor att de inte bara kunde ga in och ta upp barnet nar han vaknat.:angel:
Vilken personlighet :heart om än kanske lite krångligt ibland 😅
 
Jag vaknade tidigt men har iaf fått sova runt 4-5 timmar. Blir galen på maskinljudet men förhoppningsvis löser det sig under dagen. Ligger och drar mig med hörlurar på så är rätt skönt just nu :) om en halvtimme blir det dusch och iväg till jobbet, känns riktigt kul idag :D men så är det ju fredagsfika, finns inget som höjer stämningen mer än det :angel:
 
Jag vaknade tidigt men har iaf fått sova runt 4-5 timmar. Blir galen på maskinljudet men förhoppningsvis löser det sig under dagen. Ligger och drar mig med hörlurar på så är rätt skönt just nu :) om en halvtimme blir det dusch och iväg till jobbet, känns riktigt kul idag :D men så är det ju fredagsfika, finns inget som höjer stämningen mer än det :angel:
Fredagsfika hos oss också - alltid :) ! Vi turas om att ta med något - bakat eller köpt. Alltid spännande att se vad som kommer att dukas fram :D !

Här ÖSREGNAR det.... Såpass att det formligen droppade från mitt hår när jag kom in från att ha morgonfodrat...... O_o Hoppas att det lugnar ner sig om några timmar när maken ska släppa ut! Det ser ut som om prognosen är för lätt regn fram till ca lunchtid, men detta var då verkligen inget lätt regn.... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Svar
549
· Visningar
29 205
Senast: MiaMia
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
752
Senast: Araminta
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp