Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit hand om det sista av lökskörden som legat på tork. Burit in de allra flesta växterna från altan till gästhus eller hus.

Snart är altanen höststädad. Bara att fälla ihop möblerna och ställa mot väggen.
(den är plats för mina växter större delen av sommaren)
 
Att vi ens har karensdag är ju helt galet (och ännu galnare att den återinförs), klart folk går till jobbet symtom då. Vare sig det är covid/influensa/förkylningar så bidrar det ju definitivt till att FLER blir sjuka.
Definitivt! Och på en del arbetsplatser blir det fasligt krångligt... inom vården så är vi fortfarande noga med att ingen får vara på plats med symtom. Blir knappast lättare att efterhålla när karensdagen kommer åter, utan den var det aldrig ett problem :banghead: och det är ju massa yrken som fått sänkta sjuktal genom att man är hemma vid symtom och slipper tappa en hel dags inkomst! Det borde vara mer värt i det långa loppet :meh:
 
Imorse hade jag och dottern sovmorgon. 27-åringen skulle till jobbet så han fick gå upp lite efter 6 :p

Stallet är iaf klart och därefter var vi på Returhuset. Hade hoppats köpa regnkläder till dottern. Regnkläderna var ursnygga men tyvärr var största storleken 134/140. Bara att leta vidare!
Hittade iaf lite annat som fingervantar, fleecetröja, underställ och julklappspapper :)
Nu ska jag äta mat och sen tömma diskmaskinen, ta undan torr tvätt och duscha.
 
Barnet hade krävt bastu. Skyhög på endorfiner efter badet 🤪 Och nu är det ridning en stund till. Sen hoppas jag verkligen att det blir färdigt i köket, dvs alla lådor på plats och justerade. Kanske t.o.m. ett handtag eller tv och diskmaskinen på rätt plats :)
 
Igår träffade jag en tjej som precis har flyttat hit. Hon kommer från samma by som min kinakusin bor i, så min kinakusins mamma parade ihop oss och tyckte att vi absolut måste träffas :laugh:

Vi var väl inte jättepeppade på det utan tyckte att vi inte hade så mycket gemensamt utöver att vi båda är adopterade och gillar sushi. Men det visade sig att vi har chattat genom ett spel för mååånga år sen. Och vi hade jättekul. Så vi ska ses igen ☺️

Idag är jag jättetrött så jag har mest vilat 😴
 
Senast ändrad:
Titta vad jag fick :love:
IMG_20210919_151634.jpg
 
Sådär. Ätit lite och druckit kaffe. Dags att fortsätta med söndagens sysslor som jag påbörjade före stallet. Mamma red markarbete på pållan i 45 min vilket räckte fint idag, nöjd häst som fick gå in i stallet igen och fortsätta äta sitt hö :D :d före hagen igen :). Bästa guldpållan skötte sig exemplariskt :love: om än lite purken för hon inte fick äta upp allt hö på en gång först :angel:.
 
Utsatt för en komplott... skrev på Messenger med syrran och skulle precis kliva upp för att fixa lite plock och städ när Lillkatten kom och tryckte sig intill mig, sååå gosig och kelen :love: så jag sitter kvar, är ju inte varje dag som Lillkatten gosar tätt intill på dagtid :love: Nu är frågan hur jag ska få hit en till kopp kaffe bara, tänkte inte på att ta med termosen in i rummet :cautious:
 
Sjukt uttråkad ... 🙈🙃 Hatar sånt här. Men desto mer jag håller mig lugn idag desto bättre kommer jag må i morgon det vet jag ju. Men bakar bröd, de kan ju sköta sig själv i ugnen i 50 minuter och jag kan ligga och läsa under tiden. Morrhoppan var ute en stund med selen på framsidan, hon tröttna rätt fort och ville in igen. Börjar bli kallt om tassarna 😂

Förövrigt har hon varit sjukt gosig med mig sista två dygnen, kryper ned brevid och lägger sig ❤️ Hon är verkligen ingen gos katt i vanliga fall men nu så ska hon ligga tätt bredvid.
 
Tittar på Sex Education och minns hur skadligt det kan vara med fel auktoriteter i ens liv. Ibland önskar jag att jag kunde spola tillbaks tiden till när jag var ung vuxen och ge fingret till några vuxna som tyckte sig veta bättre och ha auktoritet på den tiden.
 
Hemma igen efter 10 h. Allt har gått så vansinnigt bra!! Både ponnysar och barn har skött sig, superbra sammanhållning i klubben, trevlig ridning hos alla från SPK, och jag fixade att köra transport med ponny! A red felfritt och fick rosett :up: Nu ska jag inte göra något mer alls idag :D
 
Jag. Blir. Galen. Pa. Diva. :arghh:
I natt vaknade jag 3 eller 4 ganger for att Diva mer och mer insisting pep och "grat" for att hon inte kunde sluta tanka pa paronen. :banghead: Nar jag rot att hon skulle ga och lagga sig somnade hon en stund men nar hon vaknade igen ... :cautious:

Det har brukar halla i sig nagra natter :arghh: tills hon inser att det inte hjalper, hon far inte ga ut till paronen i alla fall. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Svar
549
· Visningar
29 217
Senast: MiaMia
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
752
Senast: Araminta
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp