Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en fläsklägg i crockpotten sedan några timmar tillbaka. Tanken är att servera den med potatismos (med morötter och palsternacka) senare idag.... Och senap.... :d

Diskussionsuppgiften är inlämnad, och jag blev rätt nöjd med den faktiskt... :)

Vi har dessutom deltagit i agrias digitala hundpromenad idag, vilket gör att Hundstallet får 10 kr :) !
 
Jag skulle inför ny vecka behöva uppdatera vår planeringstavla men jag är ockuperad :D

IMG_20210919_182448.jpg
 
Red lektion i morse, först gick galoppen asdåligt och sen efter lite paus och trav blev den helt klart godkänd, har ingen aning om vad som avgjorde det men man får vara glad för det lilla O_o:) Veckohandlade sedan och efter lunch gick vi ut med muppis. Därefter klippte jag gräsmattan för första gången detta år och sen fick jag rensat ogräs i häcken.
Bra helg!
 
Helgen blev så där supermysig och kul som jag visste att den skulle bli. Vi gick vilse totalt, men det var bra för oj vad mycket svamp vi råkade hitta. Hade noll att lägga svamparna i så det blev att vi la dem på sjukt konstiga ställen :D
Efter två timmars svampdistrahering tog vi tag i att faktisk komma hem igen :angel:

Köpte gulligaste plantbebisarna som jag ska plantera i större krukor och ser fram emot att se dem växa :love:

Nu sitter jag och tittar på en konsert, fick dock helt galet med gåshud och känslorna gick bananas så jag fick pausa :o
Jag saknar konserter! De går inte att pausa irl dock så hade det varit på riktigt hade jag behövt sitta där och inte kunna andas medan jag försökte plocka ihop mina spillror igen.
 
Lyssnar på inspelad föreläsning och stör mig redan hysterisk på hur långsamt det går och allt ah-ande och eeehm-ande.

Rimligt på andra föreläsningen med läraren :angel:

Skulle egentligen spela Borderlands 3, men uppdateringen laddar så långsamt att jag lika gärna kan plugga lite under tiden.
(Nedladdningstiden har gått från 30 till 34 minuter 🙄)
 
Vår vice vd är för jäkla bra! Jag och mina kollegor skulle egentligen ha möte med honom imorgon bitti men min häst har dragit av en sko och hovslagaren kunde bara på morgonen.

Jag smsade honom ikväll och förklarade läget.
Fick svar direkt: "Ingen fara, klart att du ska ta hand om hästen! Vi skjuter på mötet tills du är på plats. Lycka till med hovslagaren!"

Alltid så himla flexibel, trevlig och vettig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 087
Senast: movi
·
Svar
556
· Visningar
29 653
Senast: Rosett
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
752
Senast: Araminta
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp