Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsättning på följetongen om älgarna. Dotter hörde ljud utanför huset igår kväll. Det var två älgar som passerade förbi västerut, vi hann inte se storlek ordentligt men de var relativt små. Åt öster, på andra sidan lilla vägen bakom grannens häck hörde vi brölanden och stök och härj. Kan det vara så att älgtjurens kurtiserande har givit resultat och att det är klappat och klart nu?! De höll på en bra stund, helt klart var det två älgar. De lugnade sig efter en stund men vi hörde att de var där och mumsade och trampade runt i grannens trädgård.

Jag ville smyga dit, kanske upp på grannens veranda, de är inte hemma, och spana lite. Dotter tyckte det var vansinnigt och undrade om jag inte hört talas om galna älgar som anfaller, så jag lät bli.

Frågor som uppstår: Vilka var de två som gick därifrån? Var det kon som lät eller båda? Trodde det var tjurarna som låter, men efter att ha läst på är det brunstig kor som brölar. Är de klara nu och går åt varsitt håll? Och hur kommer det osannolika sig att vi sett dem så många gånger nu i detta lilla område? Trodde älgar hade stort revir, eller hemområde som det tydligen heter, så varför håller de till i ett så här snävt område?

Älgarna och deras förehavanden engagerar och livar helt klart upp i en annan ganska händelselös tillvaro. :love::D:p
 
Eller frøsnapper! Speciellt från Lagekakehuset :love:
Det finns mycket gott i Danmark 😍 hittade en god dansk ost på en Ica och jag var helt såld. Bara krydderboller som fattades.

Tebirkes gör de btw på bageri i mina krokar men döpt till danskt frukostbröd. Har lite svårt att finna mig i att de döpt om det men jag får väl finna mig. Jag menar, jag kan få tag i sjyssta tebirkes. Får väl vara nöjd med det liksom :p
 
Har hittat en knöl på Bruce rygg så nu har jag såklart gått och haft katastroftankar och tänker att han har cancer senaste dygnet. Väntar på att veterinären ska ringa upp så vi kan boka en tid. Måste även skrapa tandsten på honom så hoppas de kan undersöka detta i samma veva!
 
Har hittat en knöl på Bruce rygg så nu har jag såklart gått och haft katastroftankar och tänker att han har cancer senaste dygnet. Väntar på att veterinären ska ringa upp så vi kan boka en tid. Måste även skrapa tandsten på honom så hoppas de kan undersöka detta i samma veva!
Andas, ta det sedan. Du kanske oroar dig heelt i onödan, det vet du inte än (vet dock hur svårt det är) :heart.
 
Andas, ta det sedan. Du kanske oroar dig heelt i onödan, det vet du inte än (vet dock hur svårt det är) :heart.

Ja åh, det är så svårt :heart Bruce har varit kärnfrisk hela sitt liv så jag har liksom vaggats in i någon form av trygghet att han alltid kommer att vara det, och att han nästan har halva livet kvar. Men nu fick jag tankar om att tänk om det inte är så? Tänk om han bara kommer att vara med oss en kort stund till? Med alla hormoner i min kropp just nu är jag INTE fit att hantera sådana tankar 😭😅

Men, nu fick vi en tid nästa vecka. Vi gör en hel "seniorkoll", både tänder och knölen men även blodprov och lite annat tittande. Försöker att inte tänka på det allt för mycket fören då. Jag är inte veterinär, så bara dumt att börja spekulera.
 
Ja åh, det är så svårt :heart Bruce har varit kärnfrisk hela sitt liv så jag har liksom vaggats in i någon form av trygghet att han alltid kommer att vara det, och att han nästan har halva livet kvar. Men nu fick jag tankar om att tänk om det inte är så? Tänk om han bara kommer att vara med oss en kort stund till? Med alla hormoner i min kropp just nu är jag INTE fit att hantera sådana tankar 😭😅

Men, nu fick vi en tid nästa vecka. Vi gör en hel "seniorkoll", både tänder och knölen men även blodprov och lite annat tittande. Försöker att inte tänka på det allt för mycket fören då. Jag är inte veterinär, så bara dumt att börja spekulera.
Sånt vet vi ju tyvärr aldrig, men man orkar ju inte gå och oroa sig i längden =/ :heart, kan tänka mig att hormonerna inte gör det lättare ja...=/ :heart. Låter ju bra, kan ju vara nån ofarlig fettknöl eller vad som helst, självklart bra att kolla upp :).
 
Har hittat en knöl på Bruce rygg så nu har jag såklart gått och haft katastroftankar och tänker att han har cancer senaste dygnet. Väntar på att veterinären ska ringa upp så vi kan boka en tid. Måste även skrapa tandsten på honom så hoppas de kan undersöka detta i samma veva!
Vår gamla hund fick också knölar på rygg, det var ingen fara med dem och jag vill minnas att de tömde några som värsta Dr Pimple Popper :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
973
Senast: movi
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
716
Senast: Araminta
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 167
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp