Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår gamla hund fick också knölar på rygg, det var ingen fara med dem och jag vill minnas att de tömde några som värsta Dr Pimple Popper :yuck:

Aterom :yuck: Den här sitter dock inte i huden utan under, man kan liksom lyfta upp och gojsa med huden ovanför och det känns inte som det är nåt där alls. Mer att den ligger som en oval knöl längst muskeln. Men, kan ju ändå vara vad som helst. Ser fram emot att få svar nästa vecka. De sa att de skulle kika, och eventuellt ta prov om det behövdes.
 
Gårdagskvällen var trevlig för ”alla inblandade”

225B693F-4573-4D0E-BAB3-2FE115666AE1.jpeg
 
Jag avskyr sånt
Har nyligen gjort en sådan och är man ärlig biter det en arslet när ledningen får resultatet :crazy:
Tråkigt! Jag var brutalt ärlig när jag för två år sedan ar någon cm från att springa in i den där beryktade väggen. Berättade om hur illa behandlad jag blev, stressen, magkatarren, huvudvärken, att jag inte orkade något när jag kom hem från jobbet...
Reaktionen var typ "ok". Även det en usel reaktion, nästan lika illa som att bli straffad för det.
 
Tråkigt! Jag var brutalt ärlig när jag för två år sedan ar någon cm från att springa in i den där beryktade väggen. Berättade om hur illa behandlad jag blev, stressen, magkatarren, huvudvärken, att jag inte orkade något när jag kom hem från jobbet...
Reaktionen var typ "ok". Även det en usel reaktion, nästan lika illa som att bli straffad för det.
Ja det låter så himla bra vi bryr oss om vad våra medarbetare tycker och jobbar för en bättre arbetsmiljö
Fast egentligen gör de ju inte det :(
 
Avdelningsmöte över Skype. Heldag framför skärmen med andra ord. Man skulle tycka att nu borde vi vant oss. Men jag tycker fortfarande att det här är aptråkigt. Jag saknar mina kolleger. Jag vill träffa dem på riktigt och få sitta ner vid ett lunchbord och höra berättelser på riktigt.
 
Alltså medarbetarsamtalsblanketter... "På vilket sätt bidrar du själv till en god arbetsmiljö?" hur svarar man ens på sådana frågor? :banghead: Att svara typ "jag är trevlig" känns så otroligt korkat eftersom det är så man ska vara på en arbetsplats?
Det är inte alls ett korkat svar, för då visar du iaf att du försöker med något :p

Vi hade långa formulär som skulle fyllas i på datorn. Allt skulle tydligen vara anonymt och sedan skulle svaren redovisas, och då med hur alla på företaget svarat, vårt kontor specifikt och jämförelse med året innan. Det var lite kul :angel:

Samtidigt, om den som är ansvarig för hur företaget i stort fungerar hade brytt sig om personalen, då hade det framöver jobbats stenhårt på att få till i alla fall någon förbättring efter att ha sett resultaten. Nu hände absolut ingenting. Eller jo, vi anställda skulle senare fylla i papper om vad vi kunde göra för att förbättra de punkter där vi hade allra sämst resultat. Lagom enkelt när de största problemen är sådant vi inte kan påverka...
 
Var nyligen ut och rastade hundarna. Mötte då en mycket trevlig bekant som jobbar här i området. Jag passade på att fråga om företaget han jobbar på behöver personal, och det visade sig att de ibland anställer folk som kan just sådant som jag är bra på. Så, han tyckte absolut att jag skulle skicka in en spontanansökan och nämnde lite vilka arbetsuppgifter som finns i tjänsten som han trodde skulle passa mig bäst så att jag vet vad jag kan skriva i min ansökan också. Han lovade också att hojta till om han hör något på jobbet om att de ska anställa nya. Känns bra ändå!

Det behöver ju verkligen inte leda till något, men att kunna slänga ut lite krokar här och där och känna att man gör något och att det åtminstone finns en chans får mig på bra humör :) Jag skulle verkligen vilja ha ett jobb där det känns som att jag gör något bra och där det finns utrymme för att utvecklas lite.
 
Haft en trevlig utflykt vid havet.
Nu är vi hemma igen. Jag hade fått det nya numret av sömnadsmagasin i brevlådan, heja heja tänkte jag. Men icke! Det var ett specialnummer med enbart barnkläder. Varför ger de ut ett specialnummer med bara barnkläder när de precis har startat en egen tidning för just det?
Jag känner mig lite snuvad på en trevlig upplevelse.. :cautious:
 
Sitter på kontoret och väntar ivrigt på att kollegan ska komma tillbaka med lunch åt oss: falafelsallad och brownies från bästa caféet som jag saknat så! :d

Fick just sms från mamma som sitter på tåget från Göteborg på väg hem från en jobbresa. Hon hade lagt märke till ett konstigt pipande ljud från bagagehyllan, tittat och upptäckt att någon glömt kvar sin KATT på tåget! 😱 Mamma fick tag på konduktören och det var tydligen någon som gått av i Varberg men glömt att ta med sig sin reskompis 😂 Katten har nu förflyttats in i bistron där personal ser efter den, allergiker har blivit tillsagda att hålla sig borta, och katten ska lämnas av hos sin ägare när tåget är på väg upp igen. Stackars katt! 😂
 
Sitter på kontoret och väntar ivrigt på att kollegan ska komma tillbaka med lunch åt oss: falafelsallad och brownies från bästa caféet som jag saknat så! :d

Fick just sms från mamma som sitter på tåget från Göteborg på väg hem från en jobbresa. Hon hade lagt märke till ett konstigt pipande ljud från bagagehyllan, tittat och upptäckt att någon glömt kvar sin KATT på tåget! 😱 Mamma fick tag på konduktören och det var tydligen någon som gått av i Varberg men glömt att ta med sig sin reskompis 😂 Katten har nu förflyttats in i bistron där personal ser efter den, allergiker har blivit tillsagda att hålla sig borta, och katten ska lämnas av hos sin ägare när tåget är på väg upp igen. Stackars katt! 😂

Men hjälp! Hur glömmer man sin KATT?! Hade jag haft kisse med mig på tåget hade den varit det första jag tar med mig när jag kliver av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
973
Senast: movi
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
716
Senast: Araminta
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp