Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är skitförbannad på maken, så där så jag har lust att väcka och skälla ut honom.
Inte för att han skulle förstå varför dock. Är inte hans fel.
Men jag drömde att han hade 6 älskarinnor. I drömmen kunde jag ta det rätt bra tydligen. Men... och ett stort MEN.. HAN HAD LÅTIT EN AV DEM.KÖRA MIN LASTMASKIN!!! Hur fan kunde han???? Vaknade arg pga det :cautious::laugh:
Ibland är livet enklare när man är vaken igen :D
 
Sååå jävla trött! Sitter och väntar på läkaren. Måste träffas då och då för att se över att sömnmedicin fungerar.
Måste nog be dem flytta mig till ngt sjukhus närmre där jag bor nu. Blir för bökigt att åka hit.
Speciellt när fröken morgontrött måste upp 05:30 annars om man får tid kl 08.
Gå upp tidigt är fan bland det största onda ting i världen! :laugh:
 
Jag funderar på ett besök till jobbets vilorum under dagen :angel: Jag är tröött - råkade somna igår kväll framför teven och missade ett par timmar av sovtiden i sängen :arghh:
 
Strax framme på jobb. Har migrän men ska försöka bita ihop, har inte råd att vara hemma mer. Är i valet och kvalet om jag ska maila angående jobbet jag sökt... hade varit skönt med någon info, positivt eller negativt...
 
Jobbar och lyssnar på ljudbok :)

Vi ska åka och köpa utemöbler efter jobbet. Vi har bara en loungegrupp nu och det är lite bökigt att sitta och äta vid det låga bordet. Så vi ska köpa en matgrupp med sex stolar. Under våren ska vi bygga ut uteplatsen och då kommer vi lätt ha plats för två möbelgrupper + ungarnas pool som vi också tänkte ha på uteplatsgolvet i sommar :up:
 
Dela med dig ... jag har inte sett det. ;)
Jag gick in på deras sida igår förmiddag och då var allt som vanligt igen.
Ser inget lustigt alls över att någon kapar någon annans konto oavsett vem som blir drabbad.

Kl
Vaknade tidigt imorse och bland det första jag läser på svt är branden i Paris. Så himla trist har inte sett den med egna ögon eftersom jag aldrig varit i Paris. Har däremot varit inne i katedralen men hade inga ögon på den tiden så frågan är om det ens gills :(

Ute är det superväder! Ska slå ner lite stolp i vinterhagar och börja med de närmast stallet och sen pö om pö längre bort. Alltså gå igenom de som redan är inte helt nya stolp. Märker att det var mkt snö och tjäle ändå med tanke på hur vissa rest sig massor.
 
På jobb och med ont i halsen och fryser.

Önskar jag kunde följa med min mor på min sk morfars begravning. Hon kommer ha ett helvete. Min morfars sambo kallade mig för f*tta igår så på den nivån är det och hon motarbetar allt så någon bouppteckning som åligger min mor att göras kommer inte på fråga. Enligt sambon ägde han några fotografier och kläderna på ryggen. Trots att mor min sagt flertal gånger att hon är inte intresserad och vill inte ha något utan allt tillfaller sambon bara de får bouppteckningen klar.

Tydligen så gav min morfar allt till denna kvinna för 3 år sedan även klockan han köpte för 3 mån sen. Det kärleksfulla förhållandet de två hade involverade skriverier på facebook om att han sökte akut boende, Hade en madrass på golvet i vardagsrummet, vakter fick tillkallas på sjukhuset för att han inte ville ha henne där. och sambon kallade all personal för f*ttor.

Ordförrådet hos denna kvinna är inte stor och mitt förakt för henne är gigantiskt och jag har inte sagt ett enda ord till kvinnan.

Som tur är så har min mor sin man med sig och ett stort stöd av släkten på hans sida (hon har bara haft kontakt med morfar i typ 2 mån innan han gick bort)

Ren och skär soppa
 
Elva-kaffe :).
 

Bifogade filer

  • 20190416_110251.jpg
    20190416_110251.jpg
    308,8 KB · Visningar: 15
På jobb och med ont i halsen och fryser.

Önskar jag kunde följa med min mor på min sk morfars begravning. Hon kommer ha ett helvete. Min morfars sambo kallade mig för f*tta igår så på den nivån är det och hon motarbetar allt så någon bouppteckning som åligger min mor att göras kommer inte på fråga. Enligt sambon ägde han några fotografier och kläderna på ryggen. Trots att mor min sagt flertal gånger att hon är inte intresserad och vill inte ha något utan allt tillfaller sambon bara de får bouppteckningen klar.

Tydligen så gav min morfar allt till denna kvinna för 3 år sedan även klockan han köpte för 3 mån sen. Det kärleksfulla förhållandet de två hade involverade skriverier på facebook om att han sökte akut boende, Hade en madrass på golvet i vardagsrummet, vakter fick tillkallas på sjukhuset för att han inte ville ha henne där. och sambon kallade all personal för f*ttor.

Ordförrådet hos denna kvinna är inte stor och mitt förakt för henne är gigantiskt och jag har inte sagt ett enda ord till kvinnan.

Som tur är så har min mor sin man med sig och ett stort stöd av släkten på hans sida (hon har bara haft kontakt med morfar i typ 2 mån innan han gick bort)

Ren och skär soppa
Varför kallar hon dig fitta för :confused:? Ni har inte ens någon kontakt?

Hur vet du att de skrivit så till varandra på Facebook? Har du själv sett det? Att de skrivit öppet?

Tycker det låter väldigt märkligt alltihop
 
Varför kallar hon dig fitta för :confused:? Ni har inte ens någon kontakt?

Hur vet du att de skrivit så till varandra på Facebook? Har du själv sett det? Att de skrivit öppet?

Tycker det låter väldigt märkligt alltihop

Morfar tog kontakt med mamma på facebook för några år sedan. .. Många mysko statusuppdateringar där han sökt akut boende för att flytta.

Igår pratade min mor i telefon med sambon där hon frågade om de kunde göra bouppteckningen direkt efter begravningen. Konversationen blev högljudd då hon vägrar vara med på bouppteckningen det kan vänta tycker hon. Min mor vill bara få det avklarat det finns inga pengar eller några värdesaker alls att bråka om. Sambon kommer få allt men det måste ju tas med på bouppteckningen. Min mor är superstressad och jag sa till henne att lägga på luren och ringa upp om en stund. Konversationen skedde på högtalarfunktion då mor min inte hade handsfree och det hörde sambon som utbrister att den j*vla lilla f*ttan ska bara hålla käften och då brast det för min mor som bad henne fara och flyga.

Sambon har sökt mycket kontakt det sista med min mor och farit med många osanningar under den korta tid vi känt henne.

Vi vill bara få in bouppteckningen samt deklarationen eftersom allt detta föll på min mor så vi kan bli av med skiten.

Min mor har sagt från början att hon vill inte ha något alls. Hon har klarat sig utan sina föräldrars hjälp sen hn var liten och vill inte ha något nu men hon tänker banne mig inte betala ett öre.

Min mor skulle ansöka om stöd för begravning. Sambon vägrade vara behjälplig. Som tur var så hade mor min spärrat bankkortet direkt efter hon fick dödsbeskedet så pensionen som kom in täckte begravningen.

Ren jäkla soppa det här.
 
Morfar tog kontakt med mamma på facebook för några år sedan. .. Många mysko statusuppdateringar där han sökt akut boende för att flytta.

Igår pratade min mor i telefon med sambon där hon frågade om de kunde göra bouppteckningen direkt efter begravningen. Konversationen blev högljudd då hon vägrar vara med på bouppteckningen det kan vänta tycker hon. Min mor vill bara få det avklarat det finns inga pengar eller några värdesaker alls att bråka om. Sambon kommer få allt men det måste ju tas med på bouppteckningen. Min mor är superstressad och jag sa till henne att lägga på luren och ringa upp om en stund. Konversationen skedde på högtalarfunktion då mor min inte hade handsfree och det hörde sambon som utbrister att den j*vla lilla f*ttan ska bara hålla käften och då brast det för min mor som bad henne fara och flyga.

Sambon har sökt mycket kontakt det sista med min mor och farit med många osanningar under den korta tid vi känt henne.

Vi vill bara få in bouppteckningen samt deklarationen eftersom allt detta föll på min mor så vi kan bli av med skiten.

Min mor har sagt från början att hon vill inte ha något alls. Hon har klarat sig utan sina föräldrars hjälp sen hn var liten och vill inte ha något nu men hon tänker banne mig inte betala ett öre.

Min mor skulle ansöka om stöd för begravning. Sambon vägrade vara behjälplig. Som tur var så hade mor min spärrat bankkortet direkt efter hon fick dödsbeskedet så pensionen som kom in täckte begravningen.

Ren jäkla soppa det här.
Din mor kan inte bli helt utan, det finns lagar för sånt. Sambon kan endast testamenteras hälften.
 
Morfar tog kontakt med mamma på facebook för några år sedan. .. Många mysko statusuppdateringar där han sökt akut boende för att flytta.

Igår pratade min mor i telefon med sambon där hon frågade om de kunde göra bouppteckningen direkt efter begravningen. Konversationen blev högljudd då hon vägrar vara med på bouppteckningen det kan vänta tycker hon. Min mor vill bara få det avklarat det finns inga pengar eller några värdesaker alls att bråka om. Sambon kommer få allt men det måste ju tas med på bouppteckningen. Min mor är superstressad och jag sa till henne att lägga på luren och ringa upp om en stund. Konversationen skedde på högtalarfunktion då mor min inte hade handsfree och det hörde sambon som utbrister att den j*vla lilla f*ttan ska bara hålla käften och då brast det för min mor som bad henne fara och flyga.

Sambon har sökt mycket kontakt det sista med min mor och farit med många osanningar under den korta tid vi känt henne.

Vi vill bara få in bouppteckningen samt deklarationen eftersom allt detta föll på min mor så vi kan bli av med skiten.

Min mor har sagt från början att hon vill inte ha något alls. Hon har klarat sig utan sina föräldrars hjälp sen hn var liten och vill inte ha något nu men hon tänker banne mig inte betala ett öre.

Min mor skulle ansöka om stöd för begravning. Sambon vägrade vara behjälplig. Som tur var så hade mor min spärrat bankkortet direkt efter hon fick dödsbeskedet så pensionen som kom in täckte begravningen.

Ren jäkla soppa det här.
Men vilken märklig människa!
Förstår faktiskt ingenting. Ni vill ju bara få bouppteckningen avklarad så vad vinner hon på att bete sig sådär :confused: :crazy:

Din mor kan inte bli helt utan, det finns lagar för sånt. Sambon kan endast testamenteras hälften.

Vad är det för en lag? Vad heter den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 671
Senast: Blyger
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 568
Senast: Lobelia
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp