Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Relationsråd av morsan idag när jag skypade föräldrarna.

"Vid din ålder spelar det ingen roll, det är bara dåliga kvar. Jag hittade min på soptippen"

:cool:

Absolut inget svar av pappa.

Det är nog andra gången någonsin hon har gett mig relationsråd (första gången var rådet så värdelöst att jag sköt det i bitar med en skilsmässa).

:angel::cautious::rofl:
 
Diskuterar en stilig man jag råkade på häromdagen och som jag logiskt överväger att träffa men känner mig lite osäker på honom åldersmässigt. Ja jag vet ålder är bara en siffra bla bla bla men... Min vän aka den värdelösa blomvattnaren bara "alltså så länge han inte har rullator är det väl rimligt tänker jag". En får ju inte vara alltför kräsen i vår sits".
Rimligt ändå kan en ju tycka... eller? Haha :rofl:
 
Imorgon är öron näsa halskliniken då
Tur en får gratis buss, är nere på min sista hundring innan lön
 
Det ar nu mitt pa dagen (well, 1:22) och det ar ganska varmt ute sa jag har kort AC halva morgonen. Nu har vinden, den standiga vinden, startat och det borjar nastan bli kyligt. :cautious: Det maste blasa fran bergen i dag, dar det snoade for ett par dagar sedan.

Nu har jag i alla fall packat in forsta maskinen tvatt och statt pa en liten stege och vinglat medan jag tvattade fram och sido rutorna runt forar och passagerar stolarna. Jag har plockat undan lite, men det mesta ar kvar. Jag ar dock sa trott fortfarande att det definitivt inte blir nagon stress.

Forst en kort paus sedan ska hundarna fa ga ut.
 
Jag borjade nastan bli orolig att jag holl pa att fa en hjartattack eller nagot. Jag kunde inte forsta att jag blev sa andfadd det minsta lilla jag gick. Efter en stund kom jag pa den goda tanken att kolla temperaturen. Det var over 35*C har inne och jag ar inte van vid varmen annu. Nu gar ACn och jag sitter i soffan och studerar folk.

Nyss var det en modell fagelhund som allvarligt tankte ata upp en liten luddig sak, langst ut pa ett flexikoppel, som tankte hoppa pa den. Bada agarna var lika ovverraskade och fragande till det hela. 🙄
Tidigare i dag var det en aldre man, 80-85 ars aldern med tva stora energiska labbar i koppel. Bada slet sig nar en spaniel gjorde utfall. Jag lyckades ga emellan, labkorsningarna var inte ett dugg alvarliga sa jag fiskade upp kopplen och foljde mannen tillbaka till hans husvagn. Och nej, att ga med dem en och en kunde man inte alls gora.
Folk ar inte kloka!
 
Ny tråd. Ny dag. Kl är nästan 07 här. Jobba 3 dagar nu och sedan ledig igen. Skollov så det borde fylla upp på ritterna men än lugnt.
Är ledig nästa helg och har redan sagt att jag inte kan hoppa in varken lördag eller söndag. Måste få tid till att organisera med mitt visum osv.. men också springer Winx sitt sista löp i karriären på lördag, det kan man ju inte missa, samt min födelsedag på söndag så. Jag är mer exalterad över kapplöpningen dock, haha

IMG_20190409_182408_784.jpg
 
Nästan hela kvällen har jag frusit onormalt mycket fast det inte varit mer än någon enstaka minusgrad. Ändå frysen så att det kändes som att kroppen istället för att producera värme bara genererade kyla. Som en luftvärmepump man av misstag ställt på AC mood.

Har nu tagit ett hett bad och känner mig återigen som en människa :bow:
Dusch i all ära men det tar inte bort frysenheten snarare tvärtom.
 
Senast ändrad:
Nästan hela kvällen har jag frusit onormalt mycket fast det inte varit mer än någon enstaka minusgrad. Ändå frysen så att det kändes som att kroppen istället för att producera värme bara genererade kyla. Som en luftvärmepump man av misstag ställt på AC mood.

Har nu tagit ett hett bad och känner mig återigen som en människa :bow:
Dusch i all ära men det tar inte bort frysenheten snarare tvärtom.

Bad eller elfilt är grejen!

Kl
Idag fick båda bilarna sommardäck. Nu ligger det ett snölager här. :grin:
 
Konstaterar att jag kommer vara galet trött i morgon efteraom jag inte kan sova nu, ska upp med barnen vid 6.30 så de kommer i tid till skolan, sedan fika med en kompis vid 11. Hon hade en febrig son för ett par dagar sedan dock så får se om det blir av. Det är tur att det finns kaffe
 
Jag hade tänkt ta sovmorgon idag, men va trött igår kv så la mig 21.20 :p så nu är jag uppe o har kokat aubergine till auberginesill och sitter med en kopp kaffe :)
 
Diskuterar en stilig man jag råkade på häromdagen och som jag logiskt överväger att träffa men känner mig lite osäker på honom åldersmässigt. Ja jag vet ålder är bara en siffra bla bla bla men... Min vän aka den värdelösa blomvattnaren bara "alltså så länge han inte har rullator är det väl rimligt tänker jag". En får ju inte vara alltför kräsen i vår sits".
Rimligt ändå kan en ju tycka... eller? Haha :rofl:

Håller med! Min pappa brukar sucka över min manssmak och fälla kommentaren "Jaja nån ska ju värna om de gamla" 👼
 
Utöver att jag torkat köksgolv, rastat stora hundar och jagat runt efter duracellvalpar som springer i full fräs åt alla håll och kanter, så har jag också förhandlat ner priset på ett kamerahus + objektiv en bra bit lägre än vad jag tänkte mig att det skulle landa på :eek: Produktiv morgon, helt klart :D
 
Jaha nu har jag köpt ny skrivare men sitter här med 8 oöppnade färgpatroner till den gamla skrivaren. Någon som har en gammal Epson skrivare och behöver färgpatroner?
 
Diskuterar en stilig man jag råkade på häromdagen och som jag logiskt överväger att träffa men känner mig lite osäker på honom åldersmässigt. Ja jag vet ålder är bara en siffra bla bla bla men... Min vän aka den värdelösa blomvattnaren bara "alltså så länge han inte har rullator är det väl rimligt tänker jag". En får ju inte vara alltför kräsen i vår sits".
Rimligt ändå kan en ju tycka... eller? Haha :rofl:

Du kan få ringa min mamma för relationsråd om du vill?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
5 672
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp