Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tycker lite synd om mig. Det var massor som gick dåligt idag, bland annat för att jag började dagen med att hälla nykokt te över händerna på mig själv. Det gör fortfarande ont :(
 
Har bakat till jobbet imorgon.... Brownies med citronkräm - hoppas att de räcker till alla som vill ha!
20190416_191424.jpg
 
Vilken jävla dag!
Upp astidigt, feber och döv på ena örat. Till läkaren för någon check iom sömnmedicinering etc. Vi snackade om att ev sätta in en annan medicin som man bör kolla blodtryck på. Maskinen dog. Tydligen hade jag ingen puls. Läkaren jagade runt halva sjukhuset och hittade ingen ny. Men till slut batterier.
Sen jobba på lagret. Schenker skickar bil som inte orkar lyfta så tungt som vi registrerat vår frakt. Kaos och jaga ny lastbil innan påsk.
Kaos med massa annat oförutsett som måste göras NU och nu tappade jag just mobilen i handfatet där vattnet rann. Den är nu lagt på tork på elfilten. Håller tummarna att den inte dött. Har inte tid med det!
Nu har jag rasat omkull i sängen. Soooova!
 
Vilken jävla dag!
Upp astidigt, feber och döv på ena örat. Till läkaren för någon check iom sömnmedicinering etc. Vi snackade om att ev sätta in en annan medicin som man bör kolla blodtryck på. Maskinen dog. Tydligen hade jag ingen puls. Läkaren jagade runt halva sjukhuset och hittade ingen ny. Men till slut batterier.
Sen jobba på lagret. Schenker skickar bil som inte orkar lyfta så tungt som vi registrerat vår frakt. Kaos och jaga ny lastbil innan påsk.
Kaos med massa annat oförutsett som måste göras NU och nu tappade jag just mobilen i handfatet där vattnet rann. Den är nu lagt på tork på elfilten. Håller tummarna att den inte dött. Har inte tid med det!
Nu har jag rasat omkull i sängen. Soooova!
Fy vilken dag, håller tummarna att mobilen klarar sig och att det blir en bättre dag i morgon.
 
Katterna propsade på ingång när jag kom hem igår. De såg tydligen fram emot en frostig natt. Annars har de oftast kommit in och ätit, skällt lite på mig ochg sedan hastat ut igen. De njuter av våren ;)

Nu gick bägge in med en väldigt fart. På morgonen gäspar bägge stort och tigger mer mat. Ser att den röda galenpannan haltar. Hittar ett litet sår på tassen och en lite skrapad tramdyna. Men kattskrället spinner som en galning så fort jag rör den onda tassen. Märklig katt.
Nu ligger han i favoritfåtöljen igen.

Vi har en svart katt här som gärna muckar gräl. Galenpannan har kommit in med sårskador tidigare för han verkar vara villig att anta utmaningen...
 
Jag har just kommit hem efter en jatte trevlig kvall med sonen och sonhustrun fran Florida. Vi gick till en Cajun restaurant Maken och Jag ofta besoker ... Mater ar alltid fantastisk dar.
I kvall at jag kraftor och grits (istallet for det typiska "shrimp and grits") Grits, en sorts "majs grot" som ar fantastiskt god, och helt oslagbar med rakor och kraftor.

Nu ska jag ta ut hundarna for en "natt kiss" och sedan ar det dags for sangen.
 
Jag vaknade tidigt idag och ligger och funderar på hur mitt liv kunde ha sett ut om jag fått bo kvar i fosterhemmet jag placerades i som ettåring.

Ett jävla dåligt sätt att börja dagen.

Nåja, det är väl dags att kliva upp och göra sin plikt.
 
Jag känner mig så likgiltig, inget är roligt längre. Tappat motivationen totalt.
Blir lovad saker, som senare inte hålls. Jag vill inte må så här. 😞
 
Jag vill gå hem igen! Seg dag på jobbet.. Vette sjutton hur jag ska få tiden att gå snabbare.. Vill hem och sy!
 
Blev utskälld av chefen för att jag hade missuppfattat en sak. Eller jag tror egentligen att han inte sa det igår när han ringde men det kan jag ju inte bevisa. Surt i alla fall. Jag är dålig på att ta utskällningar, särskilt när jag tror att felet inte är mitt. Men jag behöver det här jobbet så det är till att kämpa vidare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
5 557
Senast: Daff
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 914
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp