Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon kör dejtingråd också, faktist så kan du får råd om precis vad som helst som du antagligen inte vill ha råd i och som hon är tämligen dåligt kvalificerad att ge råd i (den genomgående tråden är att råden
ofta är spektakulärt konstiga eller bara helt fel).

Vill inte dejta heller ;) Men hon verkar onekligen ambitiös hähä
 
Trött idag. Riktigt trött. Vinter, blåsigt och kallt.
Måste jobba på kontoret och idag lär det ta tid.
Tänker på de som jobbar på kontor fem dagar i veckan, 8 timmar per dag. Hur står de ut?
 
Har vi samma mamma? :cautious:

Skulle hon: Säga till din grovt självmordsbenägna syster att sluta gå till psykologen och bara bli gravid istället, för då ordnar det sig?

Eller: Få för sig att flytta runt på alla dina köks grejer "för de funkar bättre här" trots att du har förklarat de 15 föregående gångerna att vi har provat hennes system men det funkade inte riktigt för oss (och det är också skitsvårt att hitta saker när någon flyttar på dem).

Bonus: dina Brittiska svärföräldrar (övre medelklass, lite "ordentliga" helt enkelt) är på besök och ni är ute och äter på en restaurang, hon slänger in order "pussy" i en mening och du försöker lite tyst förklara att det där ordet är det nog bättre att undvika varvid denna 50-åriga kvinna blir arg och börjar skrika "pussy" oupphörligt och så att alla hör för inte tusan får någon annan ge henne råd.

För då kanske det liksom är samma? Jag är ju aldrig hemma så vi kanske har missat varandra?

Inglorions förmåga att skämmas är numera lika med noll förresten :cool:🤣

(Systern är inte självmordsbenägen längre tack och lov, inte blev det några barn heller)
 
Att jobba på kontor fem dagar i veckan.
Att inte behöva interagera med människor 8 timmar om dagen
Det är inte ett lämpligt jobb om man inte fungerar bra i skallen eftersom skallen är det man använder när man jobbar. Datorn jobbar liksom inte av sig själv och uppgiften att vända papper finns inte. Gissa hur lätt det var för mig att ens klara av att sköta en online-shop när min skalle tog semester?
 
Att jobba på kontor fem dagar i veckan.
Att inte behöva interagera med människor 8 timmar om dagen
De flesta som jobbar på kontor integrerar en hel del med andra människor. Inte helt ovanligt heller att dela kontor med andra. Ha mycket telefonkontakt, möten osv.

Ska jag röja i skogen en hel eftermiddag blir jag inte alls lika trött som när jag sitter framför datorn och bokför, skriver fakturor, skannar in uppgifter, sitter i telefonkö, jagar myndigheter, bokar tider, gör vecko-, månads- och årsplaneringar, uppdaterar program, svarar på mail, lägga in rätt uppgifter i rätt ordningsföljd, uppdatera hemsidan osv osv.
 
Sitter på ett gårdscafe och väntar på en kund som akut behöver skriva på papper. Tur han har bästa stället i trakten 😄

Blev lätt chockad i morse när läkaren från akuten ringde mig och frågade hur det funkade med axeln. Eftersom den inte är bra fick jag tid för återbesök på fredag. Hade annars tänkt ringa typ sjukgymnasten i nästa vecka. Men han ville kolla upp den.
 
Det är inte ett lämpligt jobb om man inte fungerar bra i skallen eftersom skallen är det man använder när man jobbar. Datorn jobbar liksom inte av sig själv och uppgiften att vända papper finns inte. Gissa hur lätt det var för mig att ens klara av att sköta en online-shop när min skalle tog semester?
Jag använder skallen hela tiden nu med
Dokumentationen inom förskolan är inge nådig
 
De flesta som jobbar på kontor integrerar en hel del med andra människor. Inte helt ovanligt heller att dela kontor med andra. Ha mycket telefonkontakt, möten osv.

Ska jag röja i skogen en hel eftermiddag blir jag inte alls lika trött som när jag sitter framför datorn och bokför, skriver fakturor, skannar in uppgifter, sitter i telefonkö, jagar myndigheter, bokar tider, gör vecko-, månads- och årsplaneringar, uppdaterar program, svarar på mail, lägga in rätt uppgifter i rätt ordningsföljd, uppdatera hemsidan osv osv.
Absolut att man måste interagera med människor
Men du kanske har tiden att dricka kaffe i lugn och ro ex vis
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
10 366
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 358
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp