Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbar med instuderingsfrågor om datorns och internets historia, detta är roligare än vad jag trodde att det skulle vara. Men jag stör mig lite på att kursens lärare är sjukt frånvarande... och anser att mail är någon skit som inte är säker att använda (hen svarar således inte på mail... men att ha helt öppen profil på både insta och fb, det går bra :D).

Jaja, jag hade ändå bara tänkt att fråga hur vi ska examineras, så det kan ju någon dag till.
 
Alltså danska språket.. Jag pratar ju inte danska. Men måste prata med danskar numer.
Om jag inte blir skojad med heter alltså fjäril ”sommarfågel”. Och man säger att man ”mår lika bra som en äggula” när man mår riktigt nice.
Äggula heter blomme. Äggulor blommer. Blomma heter blomst. Blommor heter blomster. Nu har vi garvat åt en bukett/buske äggulor.
Och åt att en person var ”bang för slanger” = rädd för ormar. Orm på danska är mask på svenska.
Det där språket är så kul. Frågar man dem varför ngt i språket är så vet de aldrig. Det bara är så. Inga regler! Och ord som betyder olika saker bara man betonar det olika. Jeeez!
När jag köpte min första Danska häst (avatar hästen) så sa uppfödaren att hon är så rooooooooooolig,vilket fick mig att fråga vad hon gör som är så roligt..............................ridå! Och övergång till engelska. :D
 
När jag köpte min första Danska häst (avatar hästen) så sa uppfödaren att hon är så rooooooooooolig,vilket fick mig att fråga vad hon gör som är så roligt..............................ridå! Och övergång till engelska. :D

Som kompisens livridrädda mamma som de för första gången i livet övertalat att rida. På semestern i Tyskland.. Där hon poängterat att hon ville ha en "snäll" häst. Ja, vist fasen var den schnell. Det blev inga fler ridturer. 😂
 
Som kompisens livridrädda mamma som de för första gången i livet övertalat att rida. På semestern i Tyskland.. Där hon poängterat att hon ville ha en "snäll" häst. Ja, vist fasen var den schnell. Det blev inga fler ridturer. 😂
:rofl::rofl:

Några år senare när jag var mer van vid språket sa den danska kompisen,jag har hittat en häst som passar dig perfekt,den är kåt,skrattade så jag grät o berättade sen vad det betyder på svenska .
 
Idag grejade jag runt utan handskar och min rödhåringshud slets sönder. Brände mig satan när jag försökte ta i en rostad macka också. Den åkte rätt i golvet och jag pep. Sambon kan hålla dem länge utan att ngt känns. Han fnissar och drar ngt om att jag är helt hudlös och det liksom främst bara är frågan om någon ytspänning. 😂
 
Idag grejade jag runt utan handskar och min rödhåringshud slets sönder. Brände mig satan när jag försökte ta i en rostad macka också. Den åkte rätt i golvet och jag pep. Sambon kan hålla dem länge utan att ngt känns. Han fnissar och drar ngt om att jag är helt hudlös och det liksom främst bara är frågan om någon ytspänning. 😂
Inom bagarkretsar så kallas det teflonfingrar :D (sambons fingrar alltså)
 
Min chef har gett mig fria tyglar för att sätta mina egna arbetstider och sysselsättningsgrad. Tänkte lägga den på 75% och jobba 9-15.30. Hundvakten får nytt schema from 1/9 och kan inte släppa ut hundarna förrän 13. Börjar jag 9 hinner de rastas ordentligt på morgonen.

Får fnula vidare.
 
Eftersom däckverkstaden inte ringde när mina nya däck var på fälg (innan påsk), så ringde jag igår och frågade hur det går med mina däck? Fick till svar att jo, de är klara och ligger här och väntar på dig..

-Öhh, nä det är inte mitt jobb. Ni skulle ringa när de var klara så att jag kunde komma in och få däcken bytta utan att behöva vänta i veckovis pga de är fullbokade (vilket de är nu). Därav att jag lämnade in däcken i god tid, för att få det gjort innan "efterpåsk-ruschen" sätter igång.

De fick således klämma in mig på schemat direkt i morse när de öppnade, så nu har jag 4 nya sommardäck på det lilla blåbäret :up:
 
Ska försöka skruva ur brodden på i alla fall en häst idag. Det är is kvar på en del ställen men man kan ta sig runt det så det känns som det är okej att skruva bort dom nu :)
 
Det ska tydligen vara hoppträning/markarbetesträning i helgen på ett ställe i närheten. Jag är sugen på att delta. Även om jag nu har en annan medryttarhäst så vågar jag inte riktigt fråga om jag får låna den och sen måste jag fråga ytterligare en person om att låna transport också, så det lutar väl åt att jag hyr häst av de som har träningen. Det blir enklast så.
 
När klockan ringde i morse ville jag bara slänga ut den genom fönstret. Sååå jobbigt att komma upp idag.
Men man kan börja dagen på sämre sätt än med fuxfaran i det här vädret! ❤️ Hans hagpolare har skadat sig. Så han flirtar med flickan bredvid istället. Alla ston älskar honom. 😍
148DB963-CED5-40BA-9BA0-E294604AD8DE.png
 
Äter lunch vid datorn.

Läste just nyheten om att kyrkorna säger nej till skolavslutning här i Närområdet.

Kyrkan anser att det går emot dem då skolorna ska ha strikta krav på inga religösa aspekter.
Enligt kyrkoprästen så är inte kyrkan bara en lokal utan en ett andligt rum.

Köper hela resonemanget men jag tycker ändå det är lite tråkigt när en tradition går i graven så att säga
 
Det kliiiiiiiar! Hela huvudet känns som om det är fullt med löss (nej, det är inte löss. Klåda är ytterligare en trevlig biverkning av litium..).
Och varför, varför börjar det alltid klia i ansiktet när jag har tagit på plasthandskar och ska städa toaletter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
10 181
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 349
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp