Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan och dricker te, som vanligt. Tycker det är skönt att sitta här, fundera lite på hur dagen varit och bara ta det lugnt.

För en liten stund sedan pratade jag med morsan och berättade om dagen. "Nä alltså, vi pratade inte jättemycket idag" sa jag när hon frågade om jag och favoritkollegan hittat på något tokigt även idag. Sedan kom jag på att vi visst hade babblat hela morgonen på väg till jobbet, en del på förmiddagen, ganska långa stunder på eftermiddagen och sedan hela vägen hemåt också. Ehm... :rofl:
 
Ska snart gå och mocka och sen ta in hästen för natten. Drar ut på det då jag inte vill ta in honom så tidigt.
 
Hann inte svara på Törnis fråga - hen är alltid försenad, även övriga på den Vcn
10 minuter hinner man inte så mkt på
 
Lagar hagar.. 3 åringen missade att hagen tog slut och brakade rakt genom staketet och tog med sig 5 stolp, alla överlevde inte....
Han får stå i skamhage i morgon, liten hage med 4 elrep.. så hinner han inte få upp farten så mkt...
 
Dricker mer te och kollar efter vettiga underkläder på nätet. Förstår inte att det ska vara så jäkla omöjligt att hitta trosor med längre ben som inte samtidigt är jättehöga i midjan. Har provat en variant som hade liiite ben iaf, men de åkte upp så fort jag rörde mig. Inte jättelyckat eftersom jag vill ha dem just när jag tränar osv.
 
Fixade lite i stora karet, så de fick lite fler grottor. Fick som vanligt, några "kärleksnafs" av firrarna:D De brukar nafsa när jag pysslar i karet
Sedan fick det bli lite "dressyr" med lite Räkmix. Snart hoppar de upp ur karet😍 Allt för lite god mat...
Fick hem 3 små landisar - Rolf, Claes och Nils. Så nu har jag 5 st av den arten och runt 20-25 av en annan
 
Håller på med två "roliga" projekt ikväll: Rensa avlopp och förbättra elen i staketet (shettisen har varit på rymmen idag igen.... :rage: ). Två extra jordspett och ny matarkabel mellan staket och aggregat - håller tummarna för att det ska funka :up: !
 
Morrar.
jag kommer att fylla år och tydligen har jobbet listat ut det. Fick veta av misstag.
HATAR att stå i centrum. :rage:
 
Nu har jag handlat infor trippen hem, eller atminstone halvvags, dar jag kanske stannar hos kompisar i en dag. Jag har tre maskiner tvatt, allt fran langkalsonger till sollinne, och jag maste "skrapa av" alla insekter fran vindrutan innan jag startar i morgon bitti.
Och diska. Jag har inte diskat sedan jag kom hit. Det star glas och koppar overrallt. Det ar nog bara att satta igang om det ska bli nagot gjort.
 
Jobbat sent. Fixat hos kaninerna, dammsugat, duschat, vattnat växterna utomhus och städat kattlådorna. Snart dags att sova.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
5 488
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 909
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp