Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså danska språket.. Jag pratar ju inte danska. Men måste prata med danskar numer.
Om jag inte blir skojad med heter alltså fjäril ”sommarfågel”. Och man säger att man ”mår lika bra som en äggula” när man mår riktigt nice.
Äggula heter blomme. Äggulor blommer. Blomma heter blomst. Blommor heter blomster. Nu har vi garvat åt en bukett/buske äggulor.
Och åt att en person var ”bang för slanger” = rädd för ormar. Orm på danska är mask på svenska.
Det där språket är så kul. Frågar man dem varför ngt i språket är så vet de aldrig. Det bara är så. Inga regler! Och ord som betyder olika saker bara man betonar det olika. Jeeez!
 
Det där språket är så kul. Frågar man dem varför ngt i språket är så vet de aldrig. Det bara är så. Inga regler! Och ord som betyder olika saker bara man betonar det olika. Jeeez!

En annan återkommande favorit: ordet/verbet "boller" (har samlag) respektive substantivet "boller i karry" (maträtt typ frikadeller i currysås). Vilket då även kan leda tankarna till det något obskyra att ha samlag i currysås.
 
En annan återkommande favorit: ordet/verbet "boller" (har samlag) respektive substantivet "boller i karry" (maträtt typ frikadeller i currysås). Vilket då även kan leda tankarna till det något obskyra att ha samlag i currysås.
Väska är ju kul med. En av sambons kunder/kollegor i DK berättade för mig om det pinsamma då han sovit där för några år sedan och hennes nya svärmor kom förbi. "Och där kom han ut ur sovrummet med sin task i sin hand". Det tyckte hon var chockerande nog i storyn. Att svärmor skulle riskera tro att han var mer än en kollega/vän etc iom övernattningsväskan och tidiga timmen.. När jag berättade vad det betydde med task på svenska blev ju historian liiiite grövre. Då hade jag med skämts inför nya svärmor.. 😂
 
Alltså vad är det med snubbar som beskriver sig själv som ”social och positiv med glimten i ögat”. Vad är oddsen på att det skulle stämma? Är ju som att man skulle säga att man har jättekul humor. Hela grejen är typ att om man tvärsäkert säger så LÄR ingen annan tycka det :p

Har alltid lust att svara att jag är bitter, har 35 katter, är smått alkoholiserad och till 99% för samtal med mig själv.
 
Postat ett paket med en fiskautomat, förhoppningsvis kommer den fram till nya ägaren på tor typ. Men Post-Mord är Post-Mord...O_o
Firrarna fick lite gottis, idag var det röda och vita mygglarver på menyn:d
Är lite fundersam över en guppy hona i ett kar. Hon är tjock, så hon nästan sprängs:crazy: Vet inte om det är för mkt god mat, dräktig eller sjukdom?
Har varit så i säkert 4 veckor nu. Hanarna i karet svansar efter henne hela tiden
 
Alltså vad är det med snubbar som beskriver sig själv som ”social och positiv med glimten i ögat”. Vad är oddsen på att det skulle stämma? Är ju som att man skulle säga att man har jättekul humor. Hela grejen är typ att om man tvärsäkert säger så LÄR ingen annan tycka det :p

Har alltid lust att svara att jag är bitter, har 35 katter, är smått alkoholiserad och till 99% för samtal med mig själv.

Fast det kan ju vara jävligt roligt att säga att man har bäst humor. Både om man är så skönt kul och är så pass överdrivet skrytig pga humor och om man är dödstråkig. Då blir det en helt annan typ av kul. 😂
 
Ska kvällsfika, dumburken och natta zooet. I morgon är det jobbardag igen.
Min IBS-mage har bråkat hela kvällen. Den kanske inte gillade Stockholms-luften?
 
Alltså vad är det med snubbar som beskriver sig själv som ”social och positiv med glimten i ögat”. Vad är oddsen på att det skulle stämma? Är ju som att man skulle säga att man har jättekul humor. Hela grejen är typ att om man tvärsäkert säger så LÄR ingen annan tycka det :p

Har alltid lust att svara att jag är bitter, har 35 katter, är smått alkoholiserad och till 99% för samtal med mig själv.
Oh no. Bespara dem sanningen tills ni träffats :rofl::rofl::rofl:
 
Jo han har kunnat påverka sina problem i 8 år innan de gick så här långt
Hur kan du vara säker på det? Jag tror ingen väljer att sätta sig på pottan och bli sjuk. I en del fall så går det inte att bara "ta sig i kragen". Bakgrunden till sjukdomen kan vara mer komplicerad än vad du ser.
 
Hur kan du vara säker på det? Jag tror ingen väljer att sätta sig på pottan och bli sjuk. I en del fall så går det inte att bara "ta sig i kragen". Bakgrunden till sjukdomen kan vara mer komplicerad än vad du ser.
efter 8 år så kan man en person när man jobbar på en liten firma
 
Vattenkokaren blev som ny och nu är det dags att sova. Försökt känna valparna röra sig i tikens mage men känner inget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 586
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 361
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 333
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp