Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter lunch vid datorn.

Läste just nyheten om att kyrkorna säger nej till skolavslutning här i Närområdet.

Kyrkan anser att det går emot dem då skolorna ska ha strikta krav på inga religösa aspekter.
Enligt kyrkoprästen så är inte kyrkan bara en lokal utan en ett andligt rum.

Köper hela resonemanget men jag tycker ändå det är lite tråkigt när en tradition går i graven så att säga
Gillar en av prästerna jag känner, hon sket totalt i uppmaningen från skolan att inte få ha några former av religiösa delar i hennes avslutningstal. Detta beslutade hon efter programmet, när hon såg att skolan önskat "den blomstertid nu kommer" :D
 
Det kliiiiiiiar! Hela huvudet känns som om det är fullt med löss (nej, det är inte löss. Klåda är ytterligare en trevlig biverkning av litium..).
Och varför, varför börjar det alltid klia i ansiktet när jag har tagit på plasthandskar och ska städa toaletter?
Är det sånt där vitt pulver (vet inte vad det heter) i plasthandskarna? Isåfall kanske du är allergisk mot det? En kompis till mig kunde inte ha sådanna plasthandskar som skolan erbjöd, just pga det vita "pulvret" i dem, hon hade med sig egna på typ skräpplockardagarna.
 
Är det sånt där vitt pulver (vet inte vad det heter) i plasthandskarna? Isåfall kanske du är allergisk mot det? En kompis till mig kunde inte ha sådanna plasthandskar som skolan erbjöd, just pga det vita "pulvret" i dem, hon hade med sig egna på typ skräpplockardagarna.

Nej, de är pulverfria. Tror bara det är en fix idé, det börjar klia för att jag inte vill klia mig i ansiktet med toaletthandskar..
 
Äter lunch vid datorn.

Läste just nyheten om att kyrkorna säger nej till skolavslutning här i Närområdet.

Kyrkan anser att det går emot dem då skolorna ska ha strikta krav på inga religösa aspekter.
Enligt kyrkoprästen så är inte kyrkan bara en lokal utan en ett andligt rum.

Köper hela resonemanget men jag tycker ändå det är lite tråkigt när en tradition går i graven så att säga
Alla förändringar är besvärliga.

Jag har fascinerat sett debatten om skolavslutningar och den upprördhet som varit.

För egen del har jag inte haft avslutning i skolan i nån av de fyra skolor jag gått i. De har varit i klassrummet, på skolgården eller i aulan.
Så jag tyckte det var väldigt märkligt när avkommans klass skulle samlas i kyrkan. Tillsammans med en fånig präst som försökte "sänka sig till barnens nivå". Samt i möjligase mån avhålla sig från prat om jesus. :meh:

Jag antar att det oftast varit så att kyrkan varit den enda lokal som varit tillräckligt stor? Inte för att man specifikt ville ha en religiös inramning?
 
Försöker bestämma mig: tycker jag att singoallablus är fint eller inte? Fått för mig att jag vill sy en, men gillar jag verkligen den typen av överdel? Lite som leggings. Jag håller på med ett par men jag vet inte om jag gillar leggings. Har aldrig haft några.
 
Äter lunch vid datorn.

Läste just nyheten om att kyrkorna säger nej till skolavslutning här i Närområdet.

Kyrkan anser att det går emot dem då skolorna ska ha strikta krav på inga religösa aspekter.
Enligt kyrkoprästen så är inte kyrkan bara en lokal utan en ett andligt rum.

Köper hela resonemanget men jag tycker ändå det är lite tråkigt när en tradition går i graven så att säga
De sista åren i mellanstadiet hade inte jag skolavslutning i kyrkan, vi pratar snart 20 år sedan.
 
Jag hittade ett gratis bord som annonserades ut i ett lokalt forum på FB. Jag var först på bollen och beredd att åka och hämta nu på en gång. När jag sen fick adressen så insåg jag att det skulle ta nästan en timme att köra dit. Så jag passade på den. Trist.
 
Så, nu vet jag inte, Jag ska inte ha så många val.
Företag I har ett bra erbjudande
B vill försöka erbjuda mer.
de återkommer till mig med ett nytt erbjudande under dagen.

Good for you! Det ar val nagot av det mest sjalvfortroende hojande du kunde ha onskat dig. Du ar duktig!

Alla förändringar är besvärliga.

Jag har fascinerat sett debatten om skolavslutningar och den upprördhet som varit.

För egen del har jag inte haft avslutning i skolan i nån av de fyra skolor jag gått i. De har varit i klassrummet, på skolgården eller i aulan.
Så jag tyckte det var väldigt märkligt när avkommans klass skulle samlas i kyrkan. Tillsammans med en fånig präst som försökte "sänka sig till barnens nivå". Samt i möjligase mån avhålla sig från prat om jesus. :meh:

Jag antar att det oftast varit så att kyrkan varit den enda lokal som varit tillräckligt stor? Inte för att man specifikt ville ha en religiös inramning?

Jag hade alltid alla avslutningar, bade jul och sommar, i kyrkan som lag ganska nara, medan mina barn hade alla avslutningar med pianot pa skolgarden. :p Personligen tycker jag att skolgarden (eller gymnastiksalen) ar mer rimlig, da ju kyrkan inte har nagot alls med skolavslutningen att gora. (Fast visst, det var hogtidligt och pa ett annat satt visade att "nu antligen slutar skolan och det ar nagot att fira":cautious:)
 
Klockan ar snart 8 am och jag sitter med mitt kaffe fortfarande. Solen lyser och det finns inte ett moln pa himlen. Enligt prognosen kommer temperaturerna att ligga mellan 20*C till 25*C i skuggan pa flygplatsen den har veckan som kommer. Allt blommar (och sprider pollen:cautious:) och graset vaxer till fotleds hojd over dagen. Det ar var pa riktigt nu. Och jag skulle kanske gora lite av allt som jag funderat pa infor den har sommar perioden ...
 
Jag fick ett infall och besökte Colorama för jag behövde någon liten tapetsnutt. I deras förråd med prover på utgångna tapeter gjorde jag fynd. Gratis var det också :)

IMG_20190424_171039_510.jpg
 
Väntar på en pizza som är i ugnen. Var sjukt less på allt efter jobbet idag, gick till affären och köpte choklad i alla tänkbara former (vanlig, drickchoklad och chokladglass :angel: ), och så såg jag att det var 10kr rabatt på min favoritfryspizza. Sedan ringde kollegavännen, eftersom jag skickat ett sms till henne tidigare. Pratade med henne om hur less jag är på precis allt just nu, varpå hon frågade om det inte bara är så att jag saknar favoritkollegan som varit sjuk igår och idag. Kanske ligger något i det, fast jag brukar inte direkt sakna folk :cautious:
 
Det känns som att jag är på väg att få "halsfluss/lunginflammation" igen, trodde det lagt sig från förra veckan.. Har verkligen inte tid att vara sjuk igen, missade ju typ en hel arbetsdag förra veckan :arghh: och jag har precis lyckats komma ikapp missat jobb..
 
Går runt med plastsockar + strumpor på fötterna. Har köpt såna plastsockar som ska ta bort död hud på fötterna. Ska bli spännande att se om det fungerar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
5 672
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp