Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilar upp mig. Äter kanelknäcke. Tittar ut och blir glad i hjärtat av musöronen av löv på gång i mitt fina träd.
 
Har varit tjurig idag känner jag, skönt att barnen är förstående och förstår att jag varit irriterad på mitt eget mående och på situationen och inte på dem. Två föräldrar med maginfluensa och 3 friska påsklediga barn är inte världens bästa kombination.
 
Jag är less på det mesta.

Jag är har verkligen ingen energi, är helt slut. Försöker ändå jobba på med instuderingsfrågorna. Men är så trött på dem nu, har jobbat med dem i två dagar och lagt ner sammanlagt kanske 4 timmar men har bara svarat på två frågor. Sammanlagt är det nio frågor och hela skiten ska in imorgon.
Sen ytterligare en inlämning på lördag, och det arbetet tar enligt en kompis (som går en klass högre och alltså gjorde detta förra året) minst 20 timmar (!).

Jag tror att jag blir galen, detta är inte rimligt för fem öre och jag är jättestressad. Vill bara gå och lägga mig under täcket och sova bort flera dagar.

Sen stör jag mig på min "klasslärare" också. Jag sitter jämte en kompis på våra "klasssamlingar" och hon sa att hon är klar med uppgiften som enligt en annan person tog minst 20h, jag svarade då "hur fasen kan du redan vara klar?!" varpå läraren (som råkade höra detta) svarar "för att /kompisens namn/ har en vettig planering, till skillnad från vissa andra" eh? Så hon menar alltså att jag inte har någon vettig planering? Jag HAR en vettig planering, men jag har fått order (av henne) om att ta det lugnt (har pluggförbud, får inte flugga hemma...) och inte stressa för att jag måste fokusera på att börja på bra också. Jag vet att jag inte borde hänga upp mig på detta, men det är liksom en av typ 1000 liknande saker hon sagt till mig och jag tycker bara det är så icke-professionellt som det bara går.

Nej, jag är inte positiv just nu. Ja, jag är negativ just nu.

Edit: Detta inlägget hade passat mycket bättre i störiga saker tråden, men jag orkar inte kopiera och klistra in...
 
Note to self: Ropa inte på hunden som sitter i vardagsrumssoffan raka fågelvägen över vardagsrumsbord med en massa prylar på och hon vet att du gör leverpastejsmacka i köket. Nerverna reagerade och kutade innan hundens huvud var med och hon drog rätt över bordet. Det gjorde en ljusstake också. Som tur var stod tekoppar och glas kvar. Hon kallas synapsen här.. 😂
 
Satte mig och försöker skriva på min miljöutredning. Det körde i diket direkt. Det är intressant, men mitt intresse verkar ha tagit semester ihop med min hjärna. Jag sitter mest och stirrar på rubrikerna och undrar hur fasen jag ska få ihop det.. Vill hellre sy!

De sa att det skulle komma regn till helgen. Hoppas det kommer imorgon och inte på lördag när vi har marknad i byn. Vore ju synd om marknaden regnade bort när det varit så fint alla andra dagar. Men regn behövs!

Slog mig dessutom att det bara är två månader kvar på mitt vikariat. Både glad att det äntligen är slut och ledsen att jag inte har något annat. Kan säkert få stanna som vikarie, men vill jag det?

Nej, nu får jag skärpa mig! Miljöutredning var det, inget annat.
 
Borde kanske ligga i ”stör-tråden” men :cautious:

28710


Detta var igår kväll. Hur det ser ut idag är censurerat... 😅🙈
 
Ridit båda islandshästarna nu på morgonen innan jobbet :) Precis ätit goda smörgåsar till frukost och gått igenom jobbmejlen. Nu är det dags att dra igång med arbetet!
 
Jag verkligen avskyr nyhetsmorgon, men min mor älskar det.. Framförallt har jag otroligt svårt för Steffo, men idag kunde jag inte låta bli att skratta när han säger "ja, du har rätt" till en av deras gäster som är typ expert på sitt område. Som svar fick han "jag vet, men tack" :heart
Jag älskar varje gång den mansgrisen får en knäpp på näsan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
10 024
Senast: manda
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 433
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 348
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp