Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb. Några minuters lugn innan resten av vrlden börjar snurra.

Ska på kundbesök klockan 10.. ska bara hitta adressen, skrev upp det på ett bra ställe liksom....
 
Ruinerar mig på de nya glasögonen, för jäklar vad dyrt dylikt har blivit sen sist jag bytte :crazy:
Men å andra sidan så behöver jag sällan byta glas + båge och så hoppas jag det fortsätter, så utslaget per år blir väl kostnaden överkomlig ändå även om det svider när de inhandlas.
 
Hunnit till morgonkaffet :).
 

Bifogade filer

  • 15562682512002647045074589180372.jpg
    15562682512002647045074589180372.jpg
    179,6 KB · Visningar: 13
Ruinerar mig på de nya glasögonen, för jäklar vad dyrt dylikt har blivit sen sist jag bytte :crazy:
Men å andra sidan så behöver jag sällan byta glas + båge och så hoppas jag det fortsätter, så utslaget per år blir väl kostnaden överkomlig ändå även om det svider när de inhandlas.
Så dyrt tyckte jag inte mina var. Betalade max fyra tusen för två par
 
Så dyrt tyckte jag inte mina var. Betalade max fyra tusen för två par

Jag har på båda ögonen brytningsfel, närsynthet och översynthet som måste korrigeras = dyra glas om man inte väljer det absolut billigaste. Vilket jag inte gör eftersom jag vill kunna se så bra det går och det gör man inte med de synfelen i kombination med billigaste glasen, eftersom såna glas inte går att slipa tillräckligt bra.

Bågen är inte heller speciellt billig, men i jämförelse med glasen är den ett fynd...
 
Vita knoppar i två av äppelträden! Igår var det inga men idag så!

Märks att gräset verkligen tagit fart (trots bristen på nederbörd) då lösdriftshästarna tog lång tid på sig att knata mot högarna när de annars brukar ha full koll på när jag kommer och ställa sig på rad längst med staketet i vanliga fall :p

Idag är det annars rätt lugnt men ska iväg i helgen så får hjälp under tiden jag är borta. Mycket att packa och ta med och måste byta däck på transporten, som vanligt i sista minuten
 
Lite friskare men fortfarande rejält gnällig. Jag vill göra massa saker inte ligga utslagen :(
Har hysteriskt mycket saker som behöver göras dessutom!
 
Jag har på båda ögonen brytningsfel, närsynthet och översynthet som måste korrigeras = dyra glas om man inte väljer det absolut billigaste. Vilket jag inte gör eftersom jag vill kunna se så bra det går och det gör man inte med de synfelen i kombination med billigaste glasen, eftersom såna glas inte går att slipa tillräckligt bra.

Bågen är inte heller speciellt billig, men i jämförelse med glasen är den ett fynd...

Brytningsfel verkar ofta bli dyrt!
 
Brytningsfel verkar ofta bli dyrt!

Ja, även om jag hade valt de billigaste budgetglasen av sämst kvalitet i kombination med gräslig och billig budgetbåge, så hade det landat på kring 4500 kr för ett par glasögon.

Nu valde jag en märkesbåge och bra mellanklassglas där skillnaden är marginell upp till de riktigt dyra glasen, så med lite fantasi kan man räkna ut att mina glasögon inte blir speciellt billiga :yuck: men se måste jag ju göra, så det är en kostnad som jag inte kommer ifrån vart 3'e-4'e år och prisutvecklingen går upp hela tiden.

De glas jag har i nuvarande, har på de år som gått sen jag köpte dem höjts med ca 300 kr/glas, så jag gissar att det inte kommer bli billigare i framtiden heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
5 435
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 902
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp