Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
God jul till er allihop! Hoppas ni haft det fint!
Vi har haft en chill dag och kväll bara jag och sambo. Vi är rätt slut. Så det var perfekt!
Vi har slagits med vår skoliosdrabbade gran, glömt köpa gräslök och gräddfil och jag som ansträngt mig med att göra en fin burk med en massa fina lappar till sambon hade skrivit att han är rälig. :laugh: Det skulle lyfta fram hur fint det var att han var ärlig. Inte rälig=äcklig. :laugh:
 
Det är tydligen morgon och julafton är tydligen över. Det känns skönt på något vis, förmodligen för att jag tycker det är jobbigt med lite större folksamlingar. Konstigt nog känns det mer tråkigt än jag trodde, jag trodde verkligen inte att jag skulle sakna julen men jag saknar den faktiskt redan lite :o. Nu ska jag i alla fall gå upp och äta frukost, har gett upp sömnen för inatt :cautious:
 
Vi har just vandrat tillbaka till var husbuss efter en super dag och kvall med soner och deras respeketive. For ett par timmar sedan var det en bil (som sonen studerade pa sin security cam) som stod precis framfor var rigg med dorrarna oppna och sag skum ut. Sonen gick ut och stod i lyset sa han syntes och de gick in i bilen och akte ... fort ... lite senare gick jag ut och min Malle var tamligen hysterisk (och mina vantar och lite andra losa grejor) var blota och latt tuggade av en nervos malle. :banghead:
Dessutom ater han inte (igen:angel:) sa vi misstanker att de var aldeles for nara eller formodligen knackade pa dorren. (det har varit en del inbrott rapporterade dar de forst knackat pa dorren den senaste veckan) Den "lille" ar super allvarlig med att han tycker att han maste vakta :cautious: vi har lite olika asikt dar, han har inget emot att lata mig bestamma nar jag ar i narheten ... men nar jag "overgivit" dem sa kanner han sig manad :meh:.

Nu ar det dags for sangen ... antligen.:p
 
Har vaknat och kan inte somna om. Har sovit dåligt i natt pga värk i hela kroppen + att farsan har stått och spytt i badrummet. Bara det inte är maginfluensan...
 
Sovmorgon. Det finsn ju ändå inget speciellt att göra. :)

Det är kallt inne. Som alltid när det slår om. Blir det hastigt varmre så slår den kyla som finns lagrad i timmerväggarna inåt.
Det var -13 igår oc h betydligt varmare inne. Det är opraktiskt....

Ska elda i kökspannan först. Orkar inte gå ner till pannrummet än.
 
Juldag och helt slut. Gårdagen vart intensiv men lyckad. Mina släktingar från USA var eld och lågor över en vit jul äntligen och gick runt och tog kort och filmade överallt. Filmade även när jag skulle lunchfodra, kändes lite udda att ha massa kameror riktade mot sig när man slänger in hö liksom :p

Ska spara min julplaneringslista till nästa år och fördela så att fler gör maten. Tycker det är jättebra att vi kan vara hos mig då jag helst inte själv beger mig bort på högtider. Men detta att stå för precis allt var faktisk jobbigare än jag trodde. Det vill jag inte göra om. Så jag ska skriva rent listan och spara den och skriva ut och lägga bland julpyntet så jag hittar den till nästa år.

Nu lugn och fridfull dag 🎄
 
Då har syster med familj åkt. Tyst och lugnt här nu, men så klart tråkigt att de åkt.
Längtar efter egen lägenhet!

Har sy-abstinens så det sprutar ur öronen på mig. Måste åka och hämta tillbehören så jag kan sy lite. Och mina träningsskor så jag kan träna ordenligt.
Mycket att göra!
 
Blask och slask här idag...men det gör inte så mycket. Det är i alla fall en rätt ljus dag. Jag ser fram emot en hundpromenad snart :up: ! Och så sitter jag på soffan och slö-släktforskar lite.... Vi har fortfarande något paket kvar att öppna. Maken är ju amerikan så han tycker egentligen inte att det är jul på riktigt förrän idag....
 
Klockan ar 3 am och jag kan inte sova. Magen arg over allt jag atit som jag inte borde ... Oh well, det gar over och det ar ju bara jul en gang om aret. Men det ar helt klart dags att jag skarper mig nu.:cautious:
 
Klockan ar 3 am och jag kan inte sova. Magen arg over allt jag atit som jag inte borde ... Oh well, det gar over och det ar ju bara jul en gang om aret. Men det ar helt klart dags att jag skarper mig nu.:cautious:

Min mage gillade INTE snapsen till sillen... och då tog jag ändå inte speciellt mycket... Jag ska hålla mig till vin och cider helt enkelt :D
 
Denna eviga väntan. Vet inte ens vad jag väntar på O_o Bättre tider kanske?

Ska ut och gå en promenad snart. Kan behövas. Gymmet/badhuset är stängt annars hade jag kunnat träna lite också. Om jag åker och hämtar skorna nån gång :angel:
 
Hamnat i läget där jag börjar känna mig pigg när jag ligger ner, men aptrött så fort jag sätter mig upp. Klart frustrerande.. Har en väldigt Bråkig Kråka också som är överallt och ingenstans.
Ska se om jag får med mig hund (garanterat) och make (Lite svårare) på en promenad runt gammelskogen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 784
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp