Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu känns det som jag bestraffas pga att trafikledningen planerat tokigt och jag blir beskylld för att det tar tid, ska tydligen ha samtal med chefen i eftermiddag. Känner mig väldigt låg. :(
 
Känner mig duktig.
Har dels sanerat mig själv, nu också dammsugit, moppat med linoljesåpa, duschat blommor, dammat och dessutom masat mig ner till förrådet och rensat lite. Dessutom har jag gjort en mumsig grekisk paj till imorgon då jag får besök av lite löst folk.

Nu har jag hällt upp ett glas rödvin, skål! :D
Skål :) ! Rödvin här också. Ska strax slänga in ett par fryspizzor i ugnen (lat-mat idag :D) och sedan sitta här och bara njuta av pizza, vin. levande ljus och vackra tulpaner.
 
Jag har ont i halsen. Riktigt forkylnings ont i halsen. :arghh: Det var lange sedan sist, men jag kanner mig ynklig nog att sitta och tyst gnalla for mig sjalv.:cautious:
 
Jobbar medan det blåser så man tror huset ska rasa. Mysigt när man inte måste ut. När vi gick i skogen idag knirrade det lite väl mkt i de höga träden..
Jag älskar att sitta i sängen med datorn och jobba. Något tydligen min far också alltid gör. Släktskapet syns alltså typ bara där och våra knotiga knän.

Sambon ska laga renskav ikväll. Jag har beställt ngt gott att dricka till också. Och så ska jag nog få en behandling som jag skjutit på lite för länge.
 
Tack. Jag aker och koper "forkylnings piller" senare i dag. I forebyggande syfte. :cautious: Atminstone far de mig att kunna andas under en forkylning sa det skadar inte att ha hemma.
Knarka färsk ingefära med! Jag gör shotar på riven ingefära(rätt stor bit) och vatten som värms till ca 30 grader och som jag med en träslev mosar sönder än mer för att få riktig sting i guckan. Silar bort ingefärsbitarna och pressar i 3 citroner och har i så mkt honung man vill ha, ca några matskedar till en halv dl.
Inbillar mig att det funkar.

Krya på dig!
 
När man vill vara lite högtidlig och citerar bibeln "vårt dagliga vin giv oss idag".. och ngn måste påpeka att det faktiskt står BRÖD och inte vin. Man bara ok är ändå inte direkt BOKSTAVSTROENDE, ser mer helheten.


drink-wine-animated-gif-12.gif
 
Slog mig precis att BHn jag beställde 18 december fortfarande inte kommit. Och de har inte svarat i telefon eller på mail.. Nu blev jag upprörd! :rage:
Får prova med Facebook, kanske svarar de där.
 
Just nu känns det som jag bestraffas pga att trafikledningen planerat tokigt och jag blir beskylld för att det tar tid, ska tydligen ha samtal med chefen i eftermiddag. Känner mig väldigt låg. :(
Men fy. Hoppas att mötet med chefen gick bra! Kan ju berätta att jag också blivit kallad till möte med chefen en gång (i höstas typ), och där framkom det att chefen fått för sig att jag inte jobbade ordentligt. När vi pratat igenom allt och jag förklarat vad jag gör, hur jag gör det och varför det blir som det blir kring det jag gör, så hade han plötsligt ändrat uppfattning till raka motsatsen. Efter det mötet så har vi jättebra kommunikation kring allt och han är tydlig med att han är extremt nöjd med hur jag sköter jobbet :p Så ja, om det är så att det är trassel för dig pga missförstånd så borde det ju finnas alla möjlighet att reda ut det, bara chefen är någorlunda vettig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
549
· Visningar
29 177
Senast: MiaMia
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 520
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 491
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp