Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte ljust kl 18 i Sthlm heller!

Jag tyckte val att det lat konstigt att det var samma sun-down dar ungefar som har. :p Har har vi "twilight" fran straxt fore sju ... och igen fram till 5:30 (borde bli 17:30:angel:)

Har ar den en fantastisk dag i dag. Solen skiner fran en klarbla himmel, en svag bris och 15*C pa morgonen sa det lar bli annu varmare lite senare i dag.

Nu ska jag ut och jobba hund!
 
Toktrött. Det är ansträngande med therme. Jag betalar extra för att kunna besöka bastuavdelningen för där finns min favoritbassäng. Extra salt vatten i en sorts grotta och varannan timme kör de klanskålar i 10 min. Det är häftigt att lyssna på de olika klangerna och ligga och mysa i vattnet. Bastuavdelningen är FKK dvs inga badkläder så man får inte vara störd av att se nakna människor.
 
Sitter och funderar på om jag kanske borde göra "tvärtom"-listor, listor på saker jag gjort istället för saker att göra.. Mådde lite dåligt över att ännu en helg försvunnit där jag "inte gjort någonting", men sen började jag tänka på att jag:
- Varit och handlat och därmed också köpt en ny lampa till kylskåpet (varit utan i över ett år)
- Umgåtts med en vän och lämnat de resterande böckerna hon köpt av mig
- Beställt biljett till båt+flyg för nästa vecka då jag måste jobba i Stockholm lunch-lunch lör/sön
- Rensat ur de flesta lådorna vid spisen
- Tagit hand om min kära gjutgärnsgryta
- Packat upp all packning från jul- och nyårsvistelsen på fastlandet samt lagt ut väskorna i förådet
- osv osv

Ganska bra för någon som inte gjort något i helgen!
 
Det är inte fullt förrän det rinner över. Typ.
Tror vi har chili till varsin matlåda sen :angel:
20190113_195125.jpg
 
Hittat en ny bra serie som jag missat funnits sedan några år, oturligt nog tycker inte min man den är bra så får väl kolla på den själv strax! Är en dystopi om hur det skulle kunna sett ut om nazisterna tog över världen vid andra världskriget.
 
Solen går ner här en bra bit innan kl 18, vid kl 15 och det kommer att dröja innan det är ljust så länge :D

Vilket är det värsta med att jobba här... mitten på december till slutet på januari är väldigt jobbiga här. Det var ännu värre förra vintern när jag var ännu längre norrut. Just nu är Dalarna nästan 20 senare med solnedgången och det märks. Just nu känns det som om det aldrig kommer att bli ljust... :cautious:
Läs om läs rätt :p;)
 
Hittat en ny bra serie som jag missat funnits sedan några år, oturligt nog tycker inte min man den är bra så får väl kolla på den själv strax! Är en dystopi om hur det skulle kunna sett ut om nazisterna tog över världen vid andra världskriget.
Vad heter den och vart kan man streama den? :)
 
Helt plötsligt, framför mina ögon dunsade en blomstängel ner! Är det vanligt att de lossnar sådär? :o Den ser inte vissen ut. Klippte av den lite och satte i en vas.

00A95D0A-BDBD-4381-82BB-D201F8C264F7.jpeg
 
Det känns som att jag sprungit ett maratonlopp och jag har bara duschat :grin:

Jag förstår inte hur man kan bli såhär trött av att bara duscha. Men nu tänker jag i alla fall parkera mig i sängen och titta på serier resten av kvällen (och kanske natten) :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
690
· Visningar
36 370
Senast: Bufera
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 531
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 779
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp