Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på verkstad och ser om de kan laga vänster blinkers på släpet. Rent livsfarligt om den inte fungerar. Skulle hämta släpet 15:40, hann inte mer än svänga utanför grindarna innan problemet uppdagade sig, suuuuck.

Får se om jag kan flexa lite utav tiden jag får vänta. 🙈

E99A63EF-0976-4758-98C3-157EE68819B9.jpeg
 
Stötte ihop med två excentriska amerikaner med minst sagt galen stil. De ropade in mig och meddelande att jag var den första svensk de sett med en stil de inte somnade av. De lät nästan lättade och gjorde en stor utläggning om svenskars modegrad (inte så positiv). De fick min insta och skulle adda mig sa de. Nu är jag fett nyfiken vilka de var. Känns som att de kan vara några man ”borde känna till” (men jag är ju ansiktsblind typ).
 
Var till Vc idag och till läkaren där.
Ute på ca 14 minuter, och betalade 150 kr för det.:devil:
Hen lyssnade inte alls på mig när det gäller mina mediciner och Apodosen. Eller min mage och höft... Fick en ny medicin för halsbrännan, så jag gick ner till Apoteket efteråt. Där var det kö, så det tog ett tag. Fick hämta ut min Apodos också, när jag ändå var där. De känner ju igen mig nu
I morgon är det först jobbdag. Sedan ta bussen till Arkens, OM mina beställda fiskar har kommit dit... Väntat nu sedan innan jul på dem:meh:
Sedan hem och till Vc igen, denna gång psykologen. Lär vara ute efter en kvart där med och betala 150 kr:eek:
 
Jag tror det börjar bli dags att klippa sig igen, så jag har nu suttit och googlat bilder på korta frisyrer. Och på alla bilder som dyker upp så är det någon skitsnygg människa som bär en helt awesome frisyr. Men kommer jag själv se lika snygg ut i någon av dessa frisyrer? Nej :down:. Jag känner mig alltid ful när jag kommer från frisören. Hur löser jag det? Ingen aning.
 
Jag tror det börjar bli dags att klippa sig igen, så jag har nu suttit och googlat bilder på korta frisyrer. Och på alla bilder som dyker upp så är det någon skitsnygg människa som bär en helt awesome frisyr. Men kommer jag själv se lika snygg ut i någon av dessa frisyrer? Nej :down:. Jag känner mig alltid ful när jag kommer från frisören. Hur löser jag det? Ingen aning.

Jag tycker det är så många som känner sig fula hos frisören. Jag är nog också lagd åt det hållet. Hemsk belysning, jättespeglar och så ska man blöta håret och sitta och glo på sitt miserabla self i en h. Usch!

Kan du bestämma frilla innan och koppla väck det väl där sen?
 
Jag tycker det är så många som känner sig fula hos frisören. Jag är nog också lagd åt det hållet. Hemsk belysning, jättespeglar och så ska man blöta håret och sitta och glo på sitt miserabla self i en h. Usch!

Kan du bestämma frilla innan och koppla väck det väl där sen?
Svårt. Det är när jag kommer hem som jag tycker jag är ful. Frisyren känns alltid så stel på något sätt. Nu har jag försökt spara ut det lite i förhoppningen att det ska gå att klippa i en lite mjukare frisyr så jag slipper trösta mig när jag kommer hem med ett "jaja, det växer ut igen..."
 
Svårt. Det är när jag kommer hem som jag tycker jag är ful. Frisyren känns alltid så stel på något sätt. Nu har jag försökt spara ut det lite i förhoppningen att det ska gå att klippa i en lite mjukare frisyr så jag slipper trösta mig när jag kommer hem med ett "jaja, det växer ut igen..."

Har du provat säga det till frisören?
 
Har du provat säga det till frisören?
Typ. Jag har nog inte riktigt kunnat förmedla hur jag vill ha det, men hon har uppfattat att jag inte riktigt varit nöjd men har inte vetat vad hur hon ska klippa i stället. Hon har slut på idéer. Ändå har hon klippt nästan lika varje gång. Så hon har i princip föreslagit att jag borde gå till en annan frisör. Frågan är bara vem? Alla andra ligger längre bort, klipper inte på helger och är betydligt dyrare. (Denna är pensionär men tar fortfarande emot lite kunder trots att hon tagit ner skylten.)
 
Precis tittat på Masterchef Australien. Ska strax ställa mig och diska. Igen.
Vår diskmaskin gick sönder igår, fullproppad med disk såklart. Och det är inte en liten bänkdiskmaskin vi har. Så nu är det bara att diska allt för hand. Yay....eller nåt :meh:.
 
Tvättmaskin tog en evighet för sig att bli klar, så tvätten får vänta tills imorgon, för nu måste jag sova
 
Inget på dumburken i kväll
Och farsan tjatar om en ny bil. Och om att den gamla bilen inte startar...
Börjar bli trött på all tjat om bilar nu.
Men farsan är dement
 
Tänkte göra ett försök att sova i tid idag, blir lätt att jag vänder på dygnet och sover helt fel tider. Får väl se hur det går
 
Jag tror det börjar bli dags att klippa sig igen, så jag har nu suttit och googlat bilder på korta frisyrer. Och på alla bilder som dyker upp så är det någon skitsnygg människa som bär en helt awesome frisyr. Men kommer jag själv se lika snygg ut i någon av dessa frisyrer? Nej :down:. Jag känner mig alltid ful när jag kommer från frisören. Hur löser jag det? Ingen aning.

I stort sett alla frisyrer kräver ju styling. Troligen ser du folk som har stylade frisyrer? Det går sällan bara klippa en frisyr utan det kräver ju lite jobb också att få till den. Enligt min frisör är det största problemet, kunder visar en bild på en snygg frisyr och vill se ut som på bilden men förstår kanske inte att den är fönad på ett visst sätt, kräver vissa stylingprodukter osv. Även frisyrer som ser helsimpla ut kan vara "smygstylade" utan att man fattar det!
 
I stort sett alla frisyrer kräver ju styling. Troligen ser du folk som har stylade frisyrer? Det går sällan bara klippa en frisyr utan det kräver ju lite jobb också att få till den. Enligt min frisör är det största problemet, kunder visar en bild på en snygg frisyr och vill se ut som på bilden men förstår kanske inte att den är fönad på ett visst sätt, kräver vissa stylingprodukter osv. Även frisyrer som ser helsimpla ut kan vara "smygstylade" utan att man fattar det!
Ibland har frisören vax i mitt hår och jag vill bara tvätta bort det då håret känns smutsigt med det och jag tycker inte heller att det tillför något. När jag sätter mig i bilen efter frisörbesöket så har jag nog aldrig känt mig nöjd. Och då har frisören ändå fönat och grejat några minuter innan.
 
Ibland har frisören vax i mitt hår och jag vill bara tvätta bort det då håret känns smutsigt med det och jag tycker inte heller att det tillför något. När jag sätter mig i bilen efter frisörbesöket så har jag nog aldrig känt mig nöjd. Och då har frisören ändå fönat och grejat några minuter innan.

Jag gillar också att skölja igenom håret och föna igenom det själv när jag kommer hem. Det är nog att man är van att ha håret på ett visst sätt, men egna produkter man trivs med helt enkelt! :)
 
Jag gillar också att skölja igenom håret och föna igenom det själv när jag kommer hem. Det är nog att man är van att ha håret på ett visst sätt, men egna produkter man trivs med helt enkelt! :)
Jag använder bara arganolja. Men håret ser stelt ut oavsett hur jag gör. Det är för kort för att kunna se mjukt ut.
 
Jag använder bara arganolja. Men håret ser stelt ut oavsett hur jag gör. Det är för kort för att kunna se mjukt ut.

Vissa har ju styvare hårkvalitet än andra. Jag vet många som upplevt håret styvna till mer med åldern sas. Jag tror de har förknippat det med när det börjar komma lite mer gråsprängda partier.
Kanske är det något sånt? Du har väl nu en rätt kortfrisyr. Och med styvare hårkvalitet kanske det helt enkelt blir "hårt".

Jag är dock sämst i världen på hår och styling själv. Så kan tyvärr inte bidra med några tips. Utom möjligen säga sånt man bör undvika. Som typ att försöka fixa frissans jobb hemma i badrummet mitt i natten när man är övertrött.. ;)
 
Kom på att man kanske borde läsa bruksanvisningen på den nya medicinen man fått som ska inhaleras :angel: dvs jag kom på att jag har gjort fel hela tiden :o
Nu får vi se om det gör något. Som det är så känns det nästan som att hostan förvärras pga kli i halsen av pulvret :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 712
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp