Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lärt mig ikväll att det är ett gustavianskt väggur jag vill ha 😊! Jag älskar guldet och dekorationerna (ofta rosetter, rosor, osv) och en sådan klocka hade matchat min guldspegel så fint..... Så länge den inte är antik bör priset ligga på 3-400 kr, så ingen förmögenhet precis.... 😊

Ser sådant elände varje sommar när det är auktion :D är inte riktigt min smak ;) :p Jag är mer allmoge :laugh:
 
Äter frukost. Tjejerna ville gå på therme så då får man kliva upp i tid. Knappt sovit inatt pga av magproblem. Men det känns förhoppningsvis bättre när jag plaskat omkring i varmt vatten.
 
Söndag kväll här nu. Men detta är min fredag. Ledig i två dagar nu :)

Red en av våra nya hästar på sista ritten idag. Äntligen en cool häst som vi nog snabbt kan sätta i arbete.
Han har dock inget namn än. Det är en clydesdal-korsning, valack, 10 år, stencool... förslag? :D (namn som fungerar på engelska)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190113-183823_Gallery.jpg
    Screenshot_20190113-183823_Gallery.jpg
    355,3 KB · Visningar: 50
Lite sliten.

Två intensiva dagar med partivänner. Fullt fokus under seminarier och diskussioner plus fest med dans sång och party. Lite för lite sömn på det och tanten blir liten ankommen....:D Men både kul och intressant var det. Jag är peppad!

Tog min första EPO-spruta i tisdags och verkan börjar klinga av. Igår kväll skakade jag och hade hjärtklappning och värk. Vaknar med värk i överarmarna och darrande händer. Dvs jag mår som jag brukar när blodvärdet dippar.
Ser fram emot tisdag när jag får ta spruta igen. Det tog ju bara några få timmar innan färgen i ansiktet ändrades :)
 
Har precis skrivit en planering för dagen och en lista på allt jag ska handla från affären. Har tänkt storhandla för ovanlighetens skull för att slippa handla mat nu i veckan. Det känns bra!
 
Skippade morgonpromenaden pga feber och förkylning och släppte ut den morgontrötta hunden i hundgården en stund istället, så nu halvligger jag i soffan, sippar te, kraxar, nyser och snorar :meh:
 
Ska gå och handla, är så o-pepp pga den lilla snö som föll i natt...

Usch nu påminde du mig om att jag måste gå och köpa kaffe.. Det regnar så är inte alls peppad på promenad..
Borde åka till stallet också och pussa lite på ponnyn. Och ta kort på all utrustning som ska säljas. Det är en hel del..
 
Ätit pasta carbonara med äppelmust till.
Varit och snurrat på småvägar och lyckades köra vilde TROTS gps :rage:
För att gpsen visade helt fel slutdestination så skulle befinna mig på andra sidan E4:an. Jättekul när man bokat in tid och allt och så hamnar man i tjotahejti.
Hann precis hem till en planerad uteritt.
Mötte förövrigt en bastu på hjul! Det skulle va nått :rofl:!
 
Eftersom jag är lite ankommen idag så har jag tittat en del på play.

I Tunnelbanan tar polisen in en man misstänkt för olaga hot.

I Skavlan säger Jonas Gardell att han ständigt dödshotas.
En god vän är utsatt för trakasserier och utsätts nästan dagligen för dödshot via fb, mail, telefonsamtal och brev. En hel del av hoten går utmärkt att spåra.

Varför tar man in en person som hotar verbalt i tunnelbanan men struntar i sådant som sker på nätet och telefon och e-post? När det är lätt att spåra varifrån det kommer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 457
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 604
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp