Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah! Alla små bruna katthår är hopplösa att få bort från tvättmaskinen och torktumlaren. Tog mig en halv evighet och det finns antagligen fortfarande kvar. Inte kul när man bor i lägenhet och använder tvättstugan.

De är små och hala och det går inte att få bort dem. :arghh:
 
Varit alldeles för lättklädd idag. Har ont i fingrarna nu. Känns som att det tar emot allt jag gör med dem. Fick av misstag vatten på handskarna sen hann jag inte byta på en gång och tog sen ett par tunnare handskar och det gick bra ett tag men sen när jag ridit ett tag och det var nu på kvällen var det som att allt först pulserade i höger hand sen kunde jag inte greppa utan att det gjorde ont. Tillslut tänkte jag mer på mina händer och stod inte ut längre. Så hoppa av tog snabbt av mig handsken och ena fingret var alldeles kritvit. Senare blev den mer lila och gjorde om inte ännu ondare.
Nu ser det ganska normalt ut, men känns inte normalt.
Imorgon ska det bli lite mildare. Bra. Den här kylan sliter så.
 
Varit alldeles för lättklädd idag. Har ont i fingrarna nu. Känns som att det tar emot allt jag gör med dem. Fick av misstag vatten på handskarna sen hann jag inte byta på en gång och tog sen ett par tunnare handskar och det gick bra ett tag men sen när jag ridit ett tag och det var nu på kvällen var det som att allt först pulserade i höger hand sen kunde jag inte greppa utan att det gjorde ont. Tillslut tänkte jag mer på mina händer och stod inte ut längre. Så hoppa av tog snabbt av mig handsken och ena fingret var alldeles kritvit. Senare blev den mer lila och gjorde om inte ännu ondare.
Nu ser det ganska normalt ut, men känns inte normalt.
Imorgon ska det bli lite mildare. Bra. Den här kylan sliter så.

Lider med dig!
Det här är typ första vintern på många år jag inte behövt frysa i kylan hela dagarna. Det saknar jag inte det minsta!
Hoppas på värme och handfriskhet för dig!
 
Är mer frysen än jag brukar vara. Termometern visar att det är ganska varmt inne men jag är iskall, innifrån. Kommer sova med dubbla yllekoftor, långkalsonger och raggsockor i natt. Två tjocka täcken och två ullfiltar och ett element precis bredvid sängen.
 
Lider med dig!
Det här är typ första vintern på många år jag inte behövt frysa i kylan hela dagarna. Det saknar jag inte det minsta!
Hoppas på värme och handfriskhet för dig!
Tack! Nej vintern är inte min favoritårstid :cautious:. Brukar vara bättre på att klä mig varmt men tänkte nog att ”det är väl inte så farligt”. Så nu ligger jag här under ett gäng filtar men har Jinns som är världens bästa värmare, så lär kanske tina upp lagom till morgonen :p
BF44B930-0118-4C94-9F0B-7D1A7343E960.jpeg
 
Räknar matte. Någon blandning mellan negativa tal och ekvationer... vem kom på denna idén? Jag känner mig som ett UFO bland alla tal och siffror och är verkligen inte bra på matte. Men, snart är jag klar för idag i alla fall :up:
Känner igen det där.
Kan erkänna att jag googlar talen i sonens matteläxa ibland för att kunna hjälpa honom. Han går i fyran :angel:

Jag borde sova för länge sedan egentligen. Men nu är äntligen huvudvärken borta som jag har haft hela dagen, då nu väntar jag bara på att bli trött också
 
Kl är 10.30. Ledig dag idag = jobba på eftermiddagen :meh:

Jag tänker som så dock att det är bra för företaget att många vill rida nu under lågsäsong för om ingen ville rida skulle jag inte ha ett jobb.
Det kommer dock dagar då ingen bokar in och då kan jag vara ledig då istället...

2 veckor semester med sambon om några veckor dock! Då åker vi till western australia!
 
Argh! Det här blir inte bra alltså. Hur fan kommer det sig att jag har så lätt att somna på dagen och/eller tidiga kvällen (dvs somnar av misstag) men när jag väl ska sova så dyker alla "borden" upp i huvudet och jag kan inte sova!? Blir så himla deppig :banghead: jag som alltid haft lätt för att somna men nu för tiden så blir det bara svårare...
 
Argh! Det här blir inte bra alltså. Hur fan kommer det sig att jag har så lätt att somna på dagen och/eller tidiga kvällen (dvs somnar av misstag) men när jag väl ska sova så dyker alla "borden" upp i huvudet och jag kan inte sova!? Blir så himla deppig :banghead: jag som alltid haft lätt för att somna men nu för tiden så blir det bara svårare...

Preach it sistah! Och ju mer man vill sova desto mindre kan man göra det :meh:
 
Står på pendeltåget. Börjar dagen med fysioterapeutbesök. Men alltså. ÅH vad jag är glad åt att kunna cykla till jobbet vanligtvis. Hur står folk ut med kollektivtrafik? Det är trångt, det ropas ständigt i högtalarna att det finns plats i mitten av tåget och att man ska lämna plats för avstigande. Någon stinker parfym också.

Nåja. Förhoppningsvis blir det bättre när jag kommer på tunnelbanan som går ut från stan igen...
 
På jobbet.

Trots "försening" i form av snooze x10 (ok 10 min för mycket) kom vi till jobbet utan stress.

Effie har lite ont i tassen idag och mattehjärtat blöder. Hon ska straxs få sin medicin. Har inte behövt ha tratten på henne. Tror det kommer komma när förbandet är av.

*Gäsp* än så länge verkar tisdagen lovande
 
Jag har precis anlänt till jobbet och ska hämta en kopp kaffe. Jag är för övrigt så nöjd med plug-in-bilen som tog mig till jobbet (73 km) på 0,19 l/mil trots att det är minusgrader. Det ska bli jättespännande att se hur låg förbrukningen kan bli i vår när det blir varmare ute!
 
Jag har precis anlänt till jobbet och ska hämta en kopp kaffe. Jag är för övrigt så nöjd med plug-in-bilen som tog mig till jobbet (73 km) på 0,19 l/mil trots att det är minusgrader. Det ska bli jättespännande att se hur låg förbrukningen kan bli i vår när det blir varmare ute!

Vad är det för bil? :)
 
Vad är det för bil? :)

Det är en Kia Niro plug-in-hybrid. Jag är supernöjd än så länge. Den kommer dock dra betydligt mer på långa sträckor när man inte kör delar på bara el. Men samtidigt så är det resor till och från jobbet som står för absoluta merparten av min bilkörning.

Det enda jag ångrar är att vi valde friktionsdäck. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte att det skulle vara en bra idé med tanke på att jag bor i brant backe ...
 
Sitter och väntar på försenat tåg till Stockholm med missnöjd katt som inte fått frukost :rage: tycker hon om sin slav
 
Det är en Kia Niro plug-in-hybrid. Jag är supernöjd än så länge. Den kommer dock dra betydligt mer på långa sträckor när man inte kör delar på bara el. Men samtidigt så är det resor till och från jobbet som står för absoluta merparten av min bilkörning.

Det enda jag ångrar är att vi valde friktionsdäck. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte att det skulle vara en bra idé med tanke på att jag bor i brant backe ...

Den var ju till och med snygg :up:
Tack för info! Friktionsdäck är ett aber, har det på min pendlarbil....

Vi planerar nästa bil så smått och eftersom sambon har firmabil och jag mestadels kör fram och tillbaka till jobbet (4 mil t o r), så tror jag att vi skulle klara oss rätt bra med en elbil eller hybrid.
Jag har två bilar för närvarande och hundbilen skulle ändå bli kvar för den andra typen av resor (som brukar vara längre och med dålig tillgång till laddning).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 462
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 093
Senast: Marita73
·
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
63 64 65
Svar
1 298
· Visningar
39 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

  • Vanvård ridskola råd.
  • zitch vet pour-on
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp